Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Äta, dricka och träna

Notiser

Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#14) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-10-05, 10:46

Boken jag hänvisade till är en kickstart som under tre veckor i princip tar bort alla kolhydrater och kroppen börjar då tära på de egna fettdepåerna (lovehandles och sånt ). Samtidigt minimeras sockret för kolhydraterna bryts ner till olika sockerarter och därmed ska vi sugerjunkies bli av med sockersuget.

Att köra så strikt som jag gör nu mer än tre veckor är inte tillrådigt för blodfetterna _kan_ höjas drastiskt och det är inte helt bra att byta ut ett viktproblem mot ett hjärta/kärlproblem. Jag har dessutom veckomål, dvs tar en vecka i taget.

Men principen är, som Mröff säger, att byta ut snabba kolhydrater till långsamma och självfallet, som Gabbe säger, äta varierat med mycket frukt och grönt. Troligtvis är det vanligare att variera mellan Gorbysar, pizza och kebab.

Idag vaknade jag lite senare och drack kaffe, två koppar. Sen har jag fixat lite här och satt på en tvättmaskin för att sedan gå på crosstrainern. Det var inte helt optimalt att göra det innan frukost för jag blev alldeles matt och orkade inte mer än 30 minuter. Nu håller snurret på att försvinna. Tänker inte göra om det.

Frukost: 1 dl keso, ½ dl blåbär, 1 msk linfrö, 1 msk mandelspån. Vansinnigt gott!

Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av