Idag var jag och handlade. Eftersom jag behövde en rörkoppling svängde jag förbi Coop Forum eftersom de har en byggavdelning och har öppet till ..sent.
Det blev en hel del annat också, och väl framme i kassan med alla varorna på bandet började jag måtta. Hur många kassar går det åt?
Packa. Det är min specialitet. Jag är alltså skitbra på det, men de sista månaderna har jag misslyckats vid några tillfällen och inte fått i allt jag tänkt mig - vilket kräver extraordinärt jobbiga åtgärder med att tränga sig tillbaka förbi bakomvarande i kassan och naturligtvis den nästa som självklart har sin vagn framför kassarna. När man sen ska betala för kassjäveln får man självklart vänta på att veckoinhandlingen av bakomvarande ska vara registrerad och betald.
Nåja. Idag slog det mig: Kassarna har blivit mindre. Det är därför min höftning klickar. Inte så konstigt - kassarna är tydligen något av det lönsammaste i butiken och det är klart att de vill sälja en eller ett par extra till varje storhandlande kund.
Svinaktigt!
Jag lurar nu på att göra en trälåda att ha som insats i kundvagnen. Jag plockar i den, upp på bandet, sen ner i vagnen igen. Sen är de bara att lyfta ur lådan och in i bagageutrymmet. Kräver två man vid stora inköp men...:icon9: