Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur h@XX0r och teknik- och spelstofiler

Notiser

h@XX0r och teknik- och spelstofiler IT, datanööördar och spel.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#31) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka
 
Pomperipossas avatar
 
Inlägg: 307
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-17, 23:43

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Vet inte jag heller och orkar inte kolla upp det just nu...

Det kan bero på massa saker om det segar sådär. Låter för segt för att vara nåt "Large" iaf. Alltid varit så segt? Är det ADSL eller?
Det är via telejacket.

Jag har en router inkopplad också, plus att jag alltid laddar ner något. Det gör ju sitt.
Pomperipossa är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#32) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-11-17, 23:50

Comhems "Large" är 24 mbit/s ner, 1 mbit/s upp.

En sak de flesta inte tänker på är att routern också har en någonslags processor. En router kan vara en flaskhals om det sitter en långsam/billig processor i den. Dessutom hanteras routerns funktioner mha ett operativsystem och kod, som i sin tur kan innehålla buggar.

Min tidigare router blev segare och segare när något torrentprogram var igång länge, eftersom det kom in en massa port-requests från andra torrent-användare. Jag var tvungen att starta om routern med jämna mellanrum.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#33) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-18, 00:36

Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa Visa inlägg
Det är via telejacket.

Jag har en router inkopplad också, plus att jag alltid laddar ner något. Det gör ju sitt.
Ok då är det ADSL. Om du tycker att det är segt så bör du testa utan att tanka nåt och i nästa steg utan router.
Iofs har du inte klagat på speeden utan bara skrivit vad du har. Men segar det och du behöver tips så hojta.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#34) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-11-18, 00:40

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Om du tycker att det är segt så bör du testa utan att tanka nåt och i nästa steg utan router.
Just det, misstänker man att routern är knas så kan man testa att koppla datorn direkt till modemet.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#35) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-18, 00:45

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Just det, misstänker man att routern är knas så kan man testa att koppla datorn direkt till modemet.
Prääääsiiiis.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#36) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-18, 14:42

Om routern ÄR modemet då? Väldigt många abonemang får man ett gratis modem/router i ett.

Idag;

19.22 skicka
13.62 ta emot

Det är väldigt trevligt att ha schysst uppströms, man blir rätt poppis på torrentsiter och kan snabbt mejla eller ftp-a stora filer som annars står och tuggar i timmar.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#37) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-18, 14:47

Ja DÅ har man problem. Integrerade saker suger. Fyfan.
Men har man kollat det man kan kolla så ringer man sin support och påtalar knaset. Då får dom kolla station så att allt är grönt där och är det det så får dom skicka nytt modem eller routermodem då. Brukar lösa sig. Har man köpt det själv så är det väl värre då...

Ja en bra upload är populärt. Smidigt att seeda då.

Kollade mitt nät med bara för att...
Hade nästan 11 ner och 0.97 upp. Så det är som det ska. Eller ja, det är mer än det ska ner men jag klagar inte.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#38) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-18, 14:48

Jag kom upp i hela 2.4 igår..



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#39) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-18, 14:53

På mitt andra ställe har vi bredbandsbolaget, men där är vi 5 hushåll som delar på 24 mbit och jag ger mig fan på att det är någon som sitter och laddar ned porr hela dagarna plus en tonåring som spelar wow.

Så där lyckas man oftast bara komma upp i kanske 2 mbit nedåt.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#40) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka
 
Pomperipossas avatar
 
Inlägg: 307
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-18, 20:56

Kom på att jag inte har lösenord på mitt trådlösa nätverk... Kanske någon som sitter och surfar på mitt nät.

Hur fixar man sånt?
Pomperipossa är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp