Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#31) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud

Hårfällerskans avatar

Reg.datum: Aug 2008
2008-08-07, 22:06

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Visst får man ha en Lacoste eller Fred Perry, när man spelar tennis.
Precis. Att annars ha på sig dem är bara ett litet snedsteg ifrån slicket, ciggen och att trycka utanför Keybar och låtsas som att man kommit ur puberteten och in i klubben.

Sedan, skumrask, tyckte jag inte alls att de andra skjortorna du lade upp var fina. De ser ut som typiskt sådana som sitter fel. Börjar ändå försöka omvandla min totalvägran till en lite mer tolerant attityd, för den omsusade psykiska hälsans skull. Suck.
Hårfällerskan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#32) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-08-07, 22:08

Jag gillar inte heller Skumrasks skjortor. Vill mer att det skall se klassiskt ut och inte som man skall och bowla.

Vad är det förresten för fel på "smörkillen", det är från en Ellos-katalog..

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#33) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud

Hårfällerskans avatar

2008-08-07, 22:16

Kan med flera års erfarenhet i ryggen säga att Ellos kläder är skit. Deras kataloger är sliskiga och missvisande. Kläderna är av dålig kvalitet och håller max två tvättar.

Den där killen var det väl egentligen inget större fysiskt fel på. Personligen attraheras jag bara inte av den typen. Speciellt inte när han bär rutiga fladdriga skjortor.
Svara med citat
  (#34) Gammal
Mröff
Analfabet

Mröffs avatar

2008-08-07, 22:17

Jag håller med. Ellos kläder är inte precis ngt att hänga upp i julgranen.

Tycker inte snubben var direkt supersnygg, men lite trevlig såg han ut iaf.
Jag är mer för klassiskt mode, modell brittisk överklass.

Sparsmakat men med bra kvalitet. Oljerockar, tweedkavaj och Landrover.

Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.

Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#35) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud

Hårfällerskans avatar

2008-08-07, 22:19

Ja tack!

Jag tror det är rutorna och de avvikande fickorna på framsidan samt de konstiga småflärparna på ärmarna som gör just den skjortan däruppe motbjudande. För mycket bajs på ett plagg!
Svara med citat
  (#36) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2008-08-07, 22:24

Citat:
Ursprungligen postat av Hårfällerskan Visa inlägg
Precis. Att annars ha på sig dem är bara ett litet snedsteg ifrån slicket, ciggen och att trycka utanför Keybar och låtsas som att man kommit ur puberteten och in i klubben.

Sedan, skumrask, tyckte jag inte alls att de andra skjortorna du lade upp var fina. De ser ut som typiskt sådana som sitter fel. Börjar ändå försöka omvandla min totalvägran till en lite mer tolerant attityd, för den omsusade psykiska hälsans skull. Suck.
Herrejesus, nu får man inte ha pikétröja heller, då är man ett stenkast fån Pepes i Båstad. För min del är det klassiskt herrmode, likaså pilotskjortor men helst rätt tajta vita, med snygga bröstfickor och axelklaffar. Lite sjuttiotalsretro ā la Steve Mcqueen. Det är snarare de som är mina referenser.
Bowlingskjortor är inte 100% min grej, jag skulle inte passa i det, men jag tycker de kan vara fina, lite 50-tals milk bar så där. Och väldigt indie.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#37) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud

Hårfällerskans avatar

2008-08-07, 22:50

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Herrejesus, nu får man inte ha pikétröja heller, då är man ett stenkast fån Pepes i Båstad. För min del är det klassiskt herrmode, likaså pilotskjortor men helst rätt tajta vita, med snygga bröstfickor och axelklaffar. Lite sjuttiotalsretro ā la Steve Mcqueen. Det är snarare de som är mina referenser.
Bowlingskjortor är inte 100% min grej, jag skulle inte passa i det, men jag tycker de kan vara fina, lite 50-tals milk bar så där. Och väldigt indie.
Piké kan gå an men det beror mycket på vem som bär. Som sagt, kan få lite wannabe-brat-vibbar. Jag har inte mycket till övers för indie-kulturen med alla slappa linnen och axelväskor i läder och konstiga hattar. Det känns klassiskt men på ett nymodigt, alternativt sätt som stör mig och förtar syftet i mina ögon. Why, why?
Svara med citat
  (#38) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2008-08-09, 14:00

Citat:
Piké kan gå an men det beror mycket på vem som bär. Som sagt, kan få lite wannabe-brat-vibbar. Jag har inte mycket till övers för indie-kulturen med alla slappa linnen och axelväskor i läder och konstiga hattar. Det känns klassiskt men på ett nymodigt, alternativt sätt som stör mig och förtar syftet i mina ögon. Why, why?
Jag förstår nog helt enkelt inte hur du tänker. Jag skulle lätt kunna gå omkring med ett par Tacchini-shorts ā la BB Wimbledon 1978 samt diadora tennisskjorta hela sommaren. Det är så klassiskt det kan bli, jag hör klirret från champagneglas med frysta jordgubbar i kulisserna. Wannabe kanske, men inte wannabe på det sättet du associerar. Inte fan är det brat i alla fall.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#39) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud

Hårfällerskans avatar

2008-08-09, 16:23

Det är underbart att du kan göra det och kul för dig Men för mig är tenniskläderna till för att bäras på tennisbanan eller -anläggningen. Du skulle säkert se svinfin ut på själva All England Club
Svara med citat
  (#40) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2008-08-09, 16:32

Citat:
Det är underbart att du kan göra det och kul för dig Men för mig är tenniskläderna till för att bäras på tennisbanan eller -anläggningen. Du skulle säkert se svinfin ut på själva All England Club
Jag håller med dig. Tror att det handlar om att tennis är en svettig sport för dig och som jämförelse vilken fotbollsspelare går med fotbollskläder på stan?
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av