![]() |
|||
| |||
(#51)
|
(#52)
|
(#53)
|
(#54)
|
|
Analfabet
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-04, 10:57
Haha...ja Bäckström delar upp människorna på ett fantastiskt sätt, men inte kvinnor. De är alla flator och ofta är de alla ute efter honom. Tror han iaf, i L som i Lindamordet finns det en extra rolig incident beskriven...
![]() I Bäckströms värld handlar det mesta om sex..och de flesta förklaringarna/lösningar till allt av sexuell karaktär.... ![]() Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#55)
|
|
Miss Marple
|
2008-08-04, 11:10
Citat:
![]() |
|
|
|
|
(#56)
|
(#57)
|
|
Den vilda paltkokerskan
|
2008-08-12, 07:20
Jag läste Iskallt och Stenhårt - Mina tjugo år i Texas fängelser av Rickard Flinga.
Den var ganska intressant men inte så välskriven. Men jag tycker att den var väldigt läsvärd men får en inblick i det fungerar i amerikanska fängelser. Man får även en inblick i hur en människa anpassar sig och börjar betrakta det onormala som normalt. |
|
|
|
(#58)
|
|
Elev
|
2008-08-12, 13:31
Jag har ingen läsande period just nu, men jag håller på att läsa vad jag kommer över om en besynnerlig släkt från trakterna kring Hällefors som kallades finntorparna vid Mången. Finntorparna, härstammande från en släkt med skattebefriade finska nybyggare, var väldigt trätobenägna och begivna på rusdrycker och man kan följa deras framfart i domstolsprotokoll och kyrkoböcker. En dömdes till exempel för tidelag, rymde till skogs, men slogs en tid efter det ihjäl av sin egen släkting. Kul läsning är det i alla fall.
http://www.geocities.com/reformatio/ftm/node3.html |
|
|
|
(#59)
|
(#60)
|