![]() |
|||
| |||
(#131)
|
(#132)
|
(#133)
|
(#134)
|
|
Test i bäst asbest
Reg.datum: Jul 2008
|
2011-08-17, 22:03
Citat:
http://www.markazits.com/diet/bmi.php Fast BMI stämmer inte alltid, ta Anja Person hon lär ha ett högt BMI men så har hon muskler som väger en hel del och i princip inget fett. Din gamla regel stämmer inte heller, då muskler väger mer än fett och man skulle som vuxen snudd på vara anorektisk med den regeln.
|
|
|
|
|
(#135)
|
(#136)
|
(#137)
|
|
Analfabet
|
2011-08-23, 20:56
När jag går upp så verkar jag ha en speciell nivå där jag är fetto. Jag går inte upp ohejdat alltså. Kan man ha en fettonivå och en "vanlig vikt"-nivå...
tja...vet inte riktigt vad jag menar...eller jag vet vad jag menar men kan inte förklara det. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|
(#138)
|
(#139)
|
|
Glad satanist
|
2011-08-24, 06:02
Citat:
Kollade in hemsidan, det var ju inget revolutionerande egentligen. Och långtidsrekommendationen för att hålla nya vikten är vad som är konsensus nuförtiden: hoppa inte över frukosten, ha måltidsordning, väga sig varje dag, äta fettsnålt, motionera. Det roliga med konceptet kanske är att de verkar skita i motionen under viktminskningsfasen eftersom kraftig reduktion av näringsintaget är mycket mer effektivt. Det borde passa oss otåliga. |
|
|
|
|
(#140)
|
|
Analfanatiker
|
2011-09-03, 09:22
Jag har kört GI-index (är LCTFBCF samma sak?) i flera år nu. Bör tilläggas att jag har diabetes typ 2, så att äta mycket kolhydrater är inte direkt nyttigt för mig, eftersom den omvandlas bl a till socker i kroppen.
- Innan GI, innan diabetes (vanlig läsk, chokladkakor, tårtor): Vikt: Genomsnitt: 96 kg, max 103 kg. Sockernivå: Bara-gud-vet. Byxstorlek: 38 - Efter diabetes (lättläsk, inga chokladkakor eller tårtor): Vikt: Genomsnitt: 92 kg. Sockernivå: Normal. Byxstorlek: 36 - Efter GI (lättläsk, chokladkakor ibland): Vikt: Genomsnitt: 88 kg, max 89 kg. Sockernivå: Normal. Byxstorlek: 31-32 Alltså, jag minns inte när jag vägde 88 kg senast, men nu gör jag det. Jag gick ner till 88 kg sakta de senaste 2 åren, och stannat där. Jag tränar ALDRIG, jag kan äta socker eller kolhydrater ibland. Men jag går inte upp! Och iom jag inte får in socker via kolhyrater så kan jag äta någon chokladkaka ibland utan att min sockernivå rusar iväg! Men GI är smärtsam. Du får absolut inte äta kolhydrater i ett halvt år. Man får fuska, men kanske en gång per vecka. Annars ska man vara mycket strikt. Inga vitbröd, ingen potatis, ris, mjöl, bakelser, osv. Kött eller fisk, och grönsaker, frukt, osv. |
|
|
|