![]() |
|||
| |||
|
|||||||
| Notiser |
| Filosofiska forumet Tråden för abstrakt tänkande kring tillvaron. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#31)
|
(#32)
|
|
Analfanatiker
Reg.datum: Jul 2008
|
2009-02-22, 13:29
Det har visat sig att norrmännen (eller, "norrkvinnorna") är också duktiga på att göra abort när det inte passar dem:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2503977.svd Citat:
|
|
|
|
|
(#33)
|
(#34)
|
(#35)
|
(#36)
|
(#37)
|
(#38)
|
(#39)
|
|
Elev
|
2009-03-06, 16:05
Citat:
Jag är inte emot abort men jag tycker det finns en orättvis demonisering av abortmotståndare. Det är klart att det är en slags mord, om barnläkaren som just nu sitter inne för att ha stängt ned livsuppehållande åtgärder kan åtalas för mord så borde det ju rimligen vara lika mycket mord att ta död på ett fullt funktionsdugligt foster. Jag tycker man skall skippa skitpratet och helt enkelt säga att det bara är mamman som bestämmer, ingen annan har något att säga till om helt enkelt. |
|
|
|
|
(#40)
|
|
Analfabet
|
2009-03-06, 16:57
Ett foster är inte livsdugligt innan en viss vecka, det kan inte leva utanför moderns kropp eller ens med all tillgänglig teknisk utrustning. Därför ser lagstiftningen ut som en gör. Vilket jag tycker är bra. Det handlar om kvinnans självbestämmande över sin kropp.
Skulle icke ansvarstagande män få bestämma skulle väl aborter förekomma titt som tätt. Då skulle det rumlas runt utan skydd, sedan skulle kvinnan få ta abort på löpande band. För det skall nuppas utan att det blir barn. Nu talar jag inte om ansvarstagande män dock. Najs scenario, ayatollah Skummis! Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
|
|