Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Äta, dricka och träna

Notiser

Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#61) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

Reg.datum: Jul 2008
2009-01-01, 10:50

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Otroligt. Vi ät också en ruskigt seg och senig entrecote. Jävla pisskött. Aldrig mer.
Så går det när man köper okvalitetskött. Ge det en chans till men köp riktigt bra entrecote. Kolla länken i tidigare inlägg.

Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#62) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat

sås på slipsens avatar

2009-01-01, 11:03

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Så går det när man köper okvalitetskött. Ge det en chans till men köp riktigt bra entrecote. Kolla länken i tidigare inlägg.
Jag kommer sällan till och får göra inköpet.

Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#63) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2009-01-01, 11:22

På våran nyårsmeny så stod det plötsligt konstiga tyska likörer. Jag kan nästan lova att den senigaste entrecote hade förbleknat vid sidan av dessa märkliga alkoholprodukter... Jag fick i mig en halv flaska med duktigt mogen rosa blåbärslikör och en halvt dricksglas med en som nästan smakade jordgubb. Det var nog jordgubbssmak för det var såna där korn i som ofta finns i saker som skall föreställa jordgubb eller smultron. Oerhört bizarr dryck! Norrlands Guld och 80% Stroh-rom för resten. Damerna och den manliga gästen fick whisky och lite bättre likör.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#64) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2009-01-01, 11:36

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Jag kommer sällan till och får göra inköpet.
Då får du väl se till att det blir ändring på det då. Sätt på dig byxorna, du kan inte springa omkring i kjol hela livet.

Svara med citat
  (#65) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2009-01-01, 11:37

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
På våran nyårsmeny så stod det plötsligt konstiga tyska likörer. Jag kan nästan lova att den senigaste entrecote hade förbleknat vid sidan av dessa märkliga alkoholprodukter... Jag fick i mig en halv flaska med duktigt mogen rosa blåbärslikör och en halvt dricksglas med en som nästan smakade jordgubb. Det var nog jordgubbssmak för det var såna där korn i som ofta finns i saker som skall föreställa jordgubb eller smultron. Oerhört bizarr dryck! Norrlands Guld och 80% Stroh-rom för resten. Damerna och den manliga gästen fick whisky och lite bättre likör.
Var det hemkört eftersom det var jordgubbsfrön kvar? Osilat?

Du blev full i alla fall och det var väl det viktigaste? För det var väl yrslet du ville åt?

Svara med citat
  (#66) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2009-01-01, 11:42

Nä, det var köpesprit. Skuba Erdbeer heter den, och ja, det var nog yrseln jag ville åt... Just då så kändes det som om det var precis sånt som behövdes för att lindra förkylningar.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2009-01-01 klockan 11:46.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#67) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat

sås på slipsens avatar

2009-01-01, 11:48

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Nä, det var köpesprit. Skuba Erdbeer heter den, och ja, det var nog yrseln jag ville åt... Just då så kändes det som om det var precis sånt som behövdes för att lindra förkylningar.
Smart.

Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#68) Gammal
Vänlige Viktor
Elev

Reg.datum: Sep 2008
2009-01-01, 12:06

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Nu är det dags för den årliga plågan: nyårsmenyn.

Vad planerar ni?
Planera? Redan? Nyårsmenyn 2009.
Är ju 365 dagar kvar (eller är det 364?) till den ju!
Vänlige Viktor är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#69) Gammal
Kickan
Glad satanist

Kickans avatar

2009-01-01, 14:55

*fortfarande mätt*
Jag hade en jättebra nyårsafton!
Fast jag håller på att bli utkonkurrerad av min lillfia, hon rumpade ut och in i köket och hjälpte till, charmade värdinnan (tror jag). Sen somnade jag under sällskapsspelet, och hon ryckte in istället, och jag hörde allt i sömndimman att någon sa att hon är ju mycket bättre än sin mamma.

Maten var jättegod. Lax- eller rostbiffsnittar till förrätt, vilket jag sköljde ner med ett par flaskor mousserande. Sen behövde jag liksom inte dricka mer....
men sen klämde jag lätt fläskfile med champignonsås, med backning, och ananaspaj. Och rödvin.

Var nog den trevligaste nyårsafton jag haft, faktiskt.

Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#70) Gammal
Gullan
Miss Marple

Gullans avatar

2009-01-01, 15:16

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
*fortfarande mätt*
Jag hade en jättebra nyårsafton!
Fast jag håller på att bli utkonkurrerad av min lillfia, hon rumpade ut och in i köket och hjälpte till, charmade värdinnan (tror jag). Sen somnade jag under sällskapsspelet, och hon ryckte in istället, och jag hörde allt i sömndimman att någon sa att hon är ju mycket bättre än sin mamma.

Maten var jättegod. Lax- eller rostbiffsnittar till förrätt, vilket jag sköljde ner med ett par flaskor mousserande. Sen behövde jag liksom inte dricka mer....
men sen klämde jag lätt fläskfile med champignonsås, med backning, och ananaspaj. Och rödvin.

Var nog den trevligaste nyårsafton jag haft, faktiskt.

Bra arbetsfördelning. Hon jobbar och ser till att ni blir bjudna fler gånger och du äter och dricker.

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är