Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#41) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

Reg.datum: Jul 2008
2008-10-11, 20:27

Nu sitter jag med en alternativ inpackning i mitt hår balsam, aloe vera-gel, en äggula och lite olivolja. Lyssnade på ett radioprogram idag angående vad vi har i håret och den "alternativa" frisören sa att olivolja var mycket bra.
Dessutom berättade hon att alla de "svarthårsfärgade" som ofta är för alternativ och en ren miljö använder de miljöfarligaste medlen av alla för att bli korpsvarta i håret.
Sånt tycker jag är roligt att höra.

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#42) Gammal
Evert
Grillat är godast!

Everts avatar

Reg.datum: Aug 2008
2008-10-11, 20:30

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Nu sitter jag med en alternativ inpackning i mitt hår balsam, aloe vera-gel, en äggula och lite olivolja. Lyssnade på ett radioprogram idag angående vad vi har i håret och den "alternativa" frisören sa att olivolja var mycket bra.
Dessutom berättade hon att alla de "svarthårsfärgade" som ofta är för alternativ och en ren miljö använder de miljöfarligaste medlen av alla för att bli korpsvarta i håret.
Jag köpte en gång ett finskt tjärschampoo på affären eftersom det var på extrapris. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att testa. Undrar om jag var naiv som inte trodde att det skulle lukta tjära om mitt hår efter att jag använt det?
Evert är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#43) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-10-11, 20:41

Citat:
Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
Jag köpte en gång ett finskt tjärschampoo på affären eftersom det var på extrapris. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att testa. Undrar om jag var naiv som inte trodde att det skulle lukta tjära om mitt hår efter att jag använt det?
Lite naiv kanske men det passar dig Evert (att vara naiv alltså, inte att lukta tjära ).

Svara med citat
  (#44) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker

Sven Hedins avatar

2008-10-11, 20:48

Jag köpte en gång ett ölschampoo som inte alls luktade öl. Det luktade istället jäst, sån där äcklig jäst som ibland blir kvar i byttan när man har satt mäsk, och det skulle inte förvåna mig ifall det hade gått att berusa sig på det.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#45) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-10-11, 21:22

Nu har jag suttit i en timme, sköljning med citronvatten är förberedd.

Svara med citat
  (#46) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-10-11, 21:50

Citat:
Nu har jag suttit i en timme, sköljning med citronvatten är förberedd.
Okej, håret känns rent och just nu kliar det lite mindre i hårbotten.

Vi får se hur det känns i natt och i morgon.
Du ser Fortune, att jag verkligen försöker men jag tvivlar fortfarande, skulle det fungera så blir jag glad.

Svara med citat
  (#47) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2008-10-11, 22:22

Citat:
Olivolja är alldeles underbart, det använder jag till hela kroppen nästan varje gång jag duschar. Fast inte SÅ ofta i håret och bara i topparna.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#48) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv

Fortunes avatar

2008-10-11, 22:24

Citat:
Okej, håret känns rent och just nu kliar det lite mindre i hårbotten.

Vi får se hur det känns i natt och i morgon.
Du ser Fortune, att jag verkligen försöker men jag tvivlar fortfarande, skulle det fungera så blir jag glad.
Jag vet inte hur noga du läste tråden på familjeliv men jag inser nu att jag glömde en ganska viktig grej när jag berättade hur man gör. Man BÖR tvätta ur håret med ett silkikonfritt schampoo en gång innan man börjar med detta att tvätta utan schampoo. Det hade jag helt glömt bort, det var ju ett tag sen jag började.

För mig funkar det och jag är jätteglad för det. MEN jag märker direkt om jag fuskat det allra minsta med ursköljningen, då börjar det klia nästan direkt. Det har hänt ett par gånger när jag har haft bråttom.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#49) Gammal
skumrask
Elev

skumrasks avatar

2008-10-11, 22:28

Pröva med pesto, det skall vara jättebra för det hörde jag på p4 idag

Där fick jag också lära mig hur man sätter dit miljöaktivister med färgat svart år, det är nämligen bland det mest miljöfarliga som finns.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#50) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2008-10-11, 22:30

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Jag vet inte hur noga du läste tråden på familjeliv men jag inser nu att jag glömde en ganska viktig grej när jag berättade hur man gör. Man BÖR tvätta ur håret med ett silkikonfritt schampoo en gång innan man börjar med detta att tvätta utan schampoo. Det hade jag helt glömt bort, det var ju ett tag sen jag började.

För mig funkar det och jag är jätteglad för det. MEN jag märker direkt om jag fuskat det allra minsta med ursköljningen, då börjar det klia nästan direkt. Det har hänt ett par gånger när jag har haft bråttom.
Jaha, jag läste inte tråden så noga såna där fanatiker som säger att alla andra gör fel får mig att slå bakut automatiskt.
Får väl prova med ett ickesilikonshampoo också dåra.

Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är