Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Mångfotade vänner

Notiser

Mångfotade vänner Djur i största allmänhet.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#3) Gammal
Evert
Grillat är godast!

Everts avatar

Reg.datum: Aug 2008
2008-10-04, 22:38

Påminner om när jag för tio år sedan fyllde 30 år. Jag gick då på Komvux eftersom jag inte lärde mig något i skolan. En skolkamrat hade som hobby att rida och en dag kom hon alldeles ledbruten med träningsvärk till skolan. Jag vet inte vad som drev mig, men jag raljerade rejält över hennes fritidsintresse och hur lätt det borde vara att rida, ungefär som att köra lådbil och dra i snörena etc.

Det tråkiga var att jag inte lång tid därefter fyllde 30 år. Hon hade samlat i hop ett gäng kompisar för att fira min födelsedag. Hon hade bokat en ridlektion till mig, jag skulle få rida.

Hästjäveln hette Alexander och det var inte bara att sätta sig på ryggen på honom, nej, jag var först tvungen att sätta på sadel och diverse utrustning på honom, måttligt intresserad som jag var. Självfallet skulle även hovarna kratsas (undrar hur hästar i vilt tillstånd överlever?) innan vi kunde ge oss ut på banan. Framhovarna gick bra, men med bakhovarna var det värre. Alexander lyfte på svansen när jag stod bakom honom för att kratsa hovarna. Trevlig häst tänkte jag, men tyvärr var det inte så. Hästjäveln avsåg att ställa sig och skita!! Jag hann precis kasta mig undan innan första laddningen kom.

Sedan fick jag rida Alexander, det var första gången jag red en häst - och den sista.

Evert är inte uppkopplad
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp