Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur h@XX0r och teknik- och spelstofiler

Notiser

h@XX0r och teknik- och spelstofiler IT, datanööördar och spel.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-13, 07:13

När jag jobbade på Ericsson hade jag intranätet som startsida men det berodde på att intranätet verkligen var ett internet i miniatyr och där fanns i princip allt jag behövde. Dessutom när jag loggade in så aktiverades nästan samtliga mina behörigheter på en gång.

Finns inget intranät som är nåt värt när man väl har sett Ericssons.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-09-13, 08:13

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Finns inget intranät som är nåt värt när man väl har sett Ericssons.
Bra för dem. För på många stora företag sitter en massa människor vars uppgift är att sköta intranätet. På SEB, som jag tidigare jobbade, var det ca 20-25 pers.

Ändå var sajten svår att navigera, sökningen fungerade uselt (tills Herr Codeman fick uppdraget att "fixa" indexeringen ), osv. Än idag klagar folk på hur svårt det är att hitta bland menyerna.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp