Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur h@XX0r och teknik- och spelstofiler

Notiser

h@XX0r och teknik- och spelstofiler IT, datanööördar och spel.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#41) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-19, 10:29

Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa Visa inlägg
Kom på att jag inte har lösenord på mitt trådlösa nätverk... Kanske någon som sitter och surfar på mitt nät.

Hur fixar man sånt?
Så kan det vara.
Hmm jag kan inte sånt där då jag inte pillat med router men det är väl bara att kolla på routerns inloggningssida? Eller läsa manuaaalen. RTFM!

Eller så hjälper nån annan dig i tråden rätt vad det är.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#42) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-11-19, 10:43

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Eller så hjälper nån annan dig i tråden rätt vad det är.
Ja, just det, jag missade frågan.

Pomperipossa:
RTFM, och/eller posta märket på din router så att vi kan hjälpa till.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#43) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka
 
Pomperipossas avatar
 
Inlägg: 307
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-27, 21:16

Det är en d-link. Modell? Äsch.
Pomperipossa är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#44) Gammal
Östen
Bajs är livet
 
Östens avatar
 
Inlägg: 992
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-28, 15:19

Eftersom jag sitter på jobbet och surfar går det väldigt snabbt och friktionsfritt Ungefär som en bajssession efter en middag bestående av bruna bönor och plommonhjärpar.
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#45) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-28, 16:18

Skicka 18.44
Hämta 13.29

Dåligt..
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#46) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-28, 19:58

Idag är resultatet BRA. 0.81 upp och 6.89 ner. Med tanke på att det är 4,5 km till telestationen så är det nog att betrakta som mer än BRA.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#47) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-11-28, 20:18

Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa Visa inlägg
Det är en d-link. Modell? Äsch.
Jag har det för mig att vissa routrar går att lyfta upp, man skulle t o m kunna vända dem upp-och-ner. När man har gjort det, om det är nu fysiskt möjligt, så kan man läsa modellbeteckningen.

Testa vettja.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#48) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka
 
Pomperipossas avatar
 
Inlägg: 307
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-29, 10:50

Jag hittade kartongen i garderoben, så jag slapp röra mig så mycket.

D-link DI-524.

Kanske denna länk hjälper? ftp://ftp.dlink.se/Products/di-produ..._DI-524_se.pdf

Man ska väl kunna gå in i nätvekets inställningar på datorn och ändra det där på något sätt men vet inte hur.
Pomperipossa är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#49) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-29, 11:00

Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa Visa inlägg
Jag hittade kartongen i garderoben, så jag slapp röra mig så mycket.

D-link DI-524.

Kanske denna länk hjälper? ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/di-524/Documentation/Sweden/DHCP_DI-524_se.pdf

Man ska väl kunna gå in i nätvekets inställningar på datorn och ändra det där på något sätt men vet inte hur.
Har visserligen en Netgear men testa att i webbläsarfönstret skriva in 192.168.1.254 Lösen brukar som standard vara admin. Lösen brukar ligga under "security".
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#50) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka
 
Pomperipossas avatar
 
Inlägg: 307
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-29, 11:54

Vad händer då? Vågar inte!
Pomperipossa är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp