![]() |
||||
| ||||
|
|||||||
| Notiser |
| h@XX0r och teknik- och spelstofiler IT, datanööördar och spel. |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#31)
|
(#32)
|
|
Analfanatiker
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-11-17, 23:50
Comhems "Large" är 24 mbit/s ner, 1 mbit/s upp.
En sak de flesta inte tänker på är att routern också har en någonslags processor. En router kan vara en flaskhals om det sitter en långsam/billig processor i den. Dessutom hanteras routerns funktioner mha ett operativsystem och kod, som i sin tur kan innehålla buggar. Min tidigare router blev segare och segare när något torrentprogram var igång länge, eftersom det kom in en massa port-requests från andra torrent-användare. Jag var tvungen att starta om routern med jämna mellanrum. |
|
|
|
(#33)
|
|
Återanpassningsbar?
|
2008-11-18, 00:36
Citat:
Iofs har du inte klagat på speeden utan bara skrivit vad du har. Men segar det och du behöver tips så hojta. "Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
|
|
|
|
|
(#34)
|
(#35)
|
|
Återanpassningsbar?
|
2008-11-18, 00:45
Citat:
![]() "Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
|
|
|
|
|
(#36)
|
|
Elev
|
2008-11-18, 14:42
Om routern ÄR modemet då? Väldigt många abonemang får man ett gratis modem/router i ett.
Idag; 19.22 skicka 13.62 ta emot Det är väldigt trevligt att ha schysst uppströms, man blir rätt poppis på torrentsiter och kan snabbt mejla eller ftp-a stora filer som annars står och tuggar i timmar. ![]() |
|
|
|
(#37)
|
|
Återanpassningsbar?
|
2008-11-18, 14:47
Ja DÅ har man problem.
Integrerade saker suger. Fyfan.Men har man kollat det man kan kolla så ringer man sin support och påtalar knaset. Då får dom kolla station så att allt är grönt där och är det det så får dom skicka nytt modem eller routermodem då. Brukar lösa sig. Har man köpt det själv så är det väl värre då... Ja en bra upload är populärt. Smidigt att seeda då.Kollade mitt nät med bara för att... Hade nästan 11 ner och 0.97 upp. Så det är som det ska. Eller ja, det är mer än det ska ner men jag klagar inte. "Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
|
|
|
|
(#38)
|
(#39)
|
|
Elev
|
2008-11-18, 14:53
På mitt andra ställe har vi bredbandsbolaget, men där är vi 5 hushåll som delar på 24 mbit och jag ger mig fan på att det är någon som sitter och laddar ned porr hela dagarna plus en tonåring som spelar wow.
Så där lyckas man oftast bara komma upp i kanske 2 mbit nedåt. |
|
|
|
(#40)
|