Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Brott och straff

Notiser

Brott och straff Kriminalfall och dess konsekvenser.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#21) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-23, 08:46

En spänn på att han förgripit sig på henne sexuellt.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#22) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-23, 08:47

Ja huvva.
För att inte tala om att det måste ha varit djur där och smaskat på henne...

De har naturligtvis publicerat opixlad bild på honompå FB.
http://frianyheter.files.wordpress.c...oni-allden.jpg



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#23) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-23, 08:49

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
En spänn på att han förgripit sig på henne sexuellt.

Någon form av övervåld har han då använt sig av, för hon har då inte bara ramlat mot en dragkrok...

Naturligtvis har han namnet "50-åringen" men också "jägaren" i kvällspressen.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#24) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-10-23, 16:45

Hur lyckades polisen koppla ihop "50-åringen" med mordet? Det missade jag totalt.

Var det den blodiga bilmattan de hittade på brottsplatsen? Vad jag kan läsa nu så var det "en tillfällighet" att 50-åringen dök upp i utredningen.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#25) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-23, 16:46

De har väl kollat i bilregistret alla som äger en sådan Audi i hela området. Tur att de inte bor så många där. Mattan hittades på en plats som kunde kopplas till en bilägare. Något sådant.

Gubben har flyttat runt en "kvarlämna" som legat först fyra veckor, förmodligen under jord vid hans stuga.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#26) Gammal
Pomperipossa
Ugnsbakad trollpacka
 
Pomperipossas avatar
 
Inlägg: 307
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-23, 16:51

Varför försvann han från jakten? Jag har missat vad som kommit fram hittills. Motiv?

Tycker det är tråkigt att Natalie-fallet hamnar i skymundan, hittar inga artiklar om det på AB eller Expessens hemsida (förstasidan). Någon som läste tidningen igår? Vad stod där? Såg löpsedeln men köpte aldrig tidningen.
Pomperipossa är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#27) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-10-23, 16:53

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg

Gubben har flyttat runt en "kvarlämna" som legat först fyra veckor, förmodligen under jord vid hans stuga.
Vilket ytterligare stärker mig i min uppfattning om att han mördade henne avsiktligt.
Snart kommer mer komma fram och som jag skrev tidigare, skulle inte förvåna mig om han har överfallit kvinnor tidigare.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#28) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-23, 17:15

Citat:
Ursprungligen postat av Pomperipossa Visa inlägg
Varför försvann han från jakten? Jag har missat vad som kommit fram hittills. Motiv?
Han försvann från jakten för att han sade sig ha tappat plånboken enligt första versionen i pressen, sedan var det väl för att han behövde byta kläder.

Motivet enligt honom själv är att det slog slint när hon kritiserade hans körning och kallade honom "gubbjävel". Sedan påstår han att han puttade henne, slängde sopor (det var därför han var på rastplatsen) och sedan hade hon dött när hon ramlat på kopplingen till släpet.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Vilket ytterligare stärker mig i min uppfattning om att han mördade henne avsiktligt.
Snart kommer mer komma fram och som jag skrev tidigare, skulle inte förvåna mig om han har överfallit kvinnor tidigare.
Jag tror inte en sekund på hans version. Däremot behöver han inte överfallit någon innan. Den sociala kontrollen på människor i mindre städer och byar är ganska stor. Eller snarare i kolossalformat.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#29) Gammal
Miriam
Den vilda paltkokerskan
 
Miriams avatar
 
Inlägg: 1 602
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Långt uppe i Norr.
2008-10-23, 17:54

Han ljuger som en häst travar det finns inte den jägare som går ut i skogen och tappar börsen.
Den finns i säkert förvar i något vattentätt med blixtlås du måste ha jaktkort och vapenlicens tillgängligt om det blir kontroll.

Sen läste jag att han skyllt på att han plurrat och måste fara och byta kläder samma sak där en erfaren jägare vilket han är har ett torrt ombyte i ryggsäcken.

Han kände henne förmodligen hade dom ett förhållande sen gick något väldigt snett.
Hon kanske ville göra slut eller ville att han skulle skilja sig eller så var hon med barn.
Om man har så dålig impulskontroll att man slår i hjäl någon för att man blir anklagad för att köra bil dåligt.
Så har min vid hans ålder några misshandelsdomar eller åtminstone ett rykte som bråkstake.


I know what I know and that is all I know and I know it.
Miriam är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#30) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-23, 18:20

Den här tråden är ju rena masspsykosen i hur mycket han ljuger

Det är väl helt självklart att han ljög om plånboken, det var ju uppenbart redan när han erkänt att han dräpt henne. Är ju inte jättetroligt att han skulle säga till jaktledaren att han var tvungen att sticka för att han råkat haft ihjäl någon?

Sedan sjukskrev väl han sig i veckor sedan mordet? Det ligger väl i sakens natur att man skaffar sig ett alibi då och försöker verka normal, hälsa på och fika etc. Det gör en inte till psykopat på tre sekunder. Så tyvärr Sherlock, ni får nog vänta lite till obduktionen.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp