Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Brott och straff

Notiser

Brott och straff Kriminalfall och dess konsekvenser.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-25, 22:57

Jag har funderat och funderat men det grövsta jag kan komma på är nog någon hastighetsöverträdelse som jag aldrig blev påkommen på. Däremot hade jag en massa grövre brottslingar i min bekantskapskrets i yngre dagar, men det räknas väl knappast.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2008-10-25, 23:01

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Jag har funderat och funderat men det grövsta jag kan komma på är nog någon hastighetsöverträdelse som jag aldrig blev påkommen på. Däremot hade jag en massa grövre brottslingar i min bekantskapskrets i yngre dagar, men det räknas väl knappast.
En gång i världen utövade jag idrott tillsammans med en kille som många år senare dömdes för ett riktigt läbbigt mord.


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-25, 23:12

Citat:
Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
En gång i världen utövade jag idrott tillsammans med en kille som många år senare dömdes för ett riktigt läbbigt mord.
Meh! Du kan väl inte bara säga läbbigt mord utan att berätta vad det läbbiga mordet var?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2008-10-25, 23:15

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Meh! Du kan väl inte bara säga läbbigt mord utan att berätta vad det läbbiga mordet var?
He he, näe, mer än så vill jag inte säga. Men jag fick faktiskt reda på det i en tråd på FB, av alla ställen. Det var absolut ingen kompis det var fråga om, men tillräckligt nära för att det retroaktivt ska kännas lite ....creepy.


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-25, 23:18

Citat:
Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
He he, näe, mer än så vill jag inte säga. Men jag fick faktiskt reda på det i en tråd på FB, av alla ställen. Det var absolut ingen kompis det var fråga om, men tillräckligt nära för att det retroaktivt ska kännas lite ....creepy.
Förstår det. Det är bättre at få reda på i efterhand vad folk har gjort. Jag har en dråpare (heter det så?) i min bekantskpskrets, men han är nog den goaste person jag känner.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2008-10-25, 23:21

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Förstår det. Det är bättre at få reda på i efterhand vad folk har gjort. Jag har en dråpare (heter det så?) i min bekantskpskrets, men han är nog den goaste person jag känner.
Jag vet ju egentligen inte om jag ens vill veta. Eller jo, det vill jag nog.


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-25, 23:27

Citat:
Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
Jag vet ju egentligen inte om jag ens vill veta. Eller jo, det vill jag nog.
Fast varför? Egentligen? Jag menar om man lär känna en person och tycker att den är på ett visst sätt så varför vill man vet vad den har gjort tidigare?
Självklart vill man veta om man har en pedofil i sin närhet om man har barn, man ksnake inte vill be den personen sitta barnvakt.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2008-10-25, 23:31

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Fast varför? Egentligen? Jag menar om man lär känna en person och tycker att den är på ett visst sätt så varför vill man vet vad den har gjort tidigare?
Självklart vill man veta om man har en pedofil i sin närhet om man har barn, man ksnake inte vill be den personen sitta barnvakt.
Precis! Det är ju det som är kruxet! Man vill ju kanske inte bjuda hem någon som slagit ihjäl sin fru eller som dömts för upprepade stölder. Men om man som jag någonstans ändå tror att folk kan förändra sig så vill jag man kanske inte veta sådant som de redan straffats för. För då blir det ju liksom svårt att förhålla sig neutralt till det hela.


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-25, 23:37

Citat:
Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
Precis! Det är ju det som är kruxet! Man vill ju kanske inte bjuda hem någon som slagit ihjäl sin fru eller som dömts för upprepade stölder. Men om man som jag någonstans ändå tror att folk kan förändra sig så vill jag man kanske inte veta sådant som de redan straffats för. För då blir det ju liksom svårt att förhålla sig neutralt till det hela.
Jag trodde att jag hade svårt för det men det vsade sig att det har jag inte.

Mina barn började umgås med några andra barn i närheten. Så småningom träffade jag deras pappa på den lokala pizzerian och vi kom jättebra överrens så han bjöd hem mig (och mina barn) till honom. Då berättade han vad som hade hänt och visade mig protokollet från rättegången och jag kan faktiskt inte döma honom som någon "mördare" även om han tog död på en person. Men jag vet vad som ligger bakom och jag gillar ju honom som person. Jag har otroligt svårt att tänka mig att han skulle göra om det. (det handlar till viss del om ren jäkla otur)
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-26, 11:35

Själv funderar jag på karriärbyte.

http://www.blocket.se/vi/18776145.htm?ca=11_s


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp