Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Miriam
Den vilda paltkokerskan
 
Miriams avatar
 
Inlägg: 1 602
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Långt uppe i Norr.
2009-04-30, 20:38

Jag har nog också rätt hyfsade gener trots att jag har några gråa strån.
Allvarligt talat förutom håret som många faktiskt inte tror är äkta så har jag faktiskt klarat mig rätt bra från rynkor och sånt.
Sen finns det ju bra Behåar som lyfter upp det som ramlat ner osv.

Ett glatt leende en bra BH och en rejäl klyfta är allt behövs.


I know what I know and that is all I know and I know it.
Miriam är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 20:39

För egen del skulle jag påstå att 40-års åldern är den mest intressanta som kvinna. Då har man den självkänsla som behövs för att inte krypa undan och gömma sig när någon visar intresse. Man vågar ta för sig. Och GÖR det. Självklart skiljer det mellan olika personer men det är min erfarenhet.

När jag var 20 var jag så osäker så att även om hela världen män hade stått vid mina fötter så hade jag antagligen inte märkt det.

Ska jag vara ärlig så tycker jag dessutom att jag var snyggare (vad nu DET har med saken att göra) som 40-åring än som 20-åring.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 20:41

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag har märkt detsamma. Kör med tajta kläder, det funkar alltid och faktum är att folk tror inte att jag är så gammal som jag faktiskt är.
Sen har jag nog bra gener också, inget grått hår som syns () faktiskt inte så många rynkor (tack för fet hy) och dessutom liten och rätt vältränad.

Jag känner mig betydligt mer attraktiv idag än vad jag gjorde för 15 år sedan, dessutom var jag förmodligen gravid då.
(Eller, nej jag återhämtade mig från en graviditet men skitsamma).
Vad har fet hy med rynkornas vara eller icke vara att göra? Jag har extremt torr hy men dåligt med rynkor. För mig handlar det iaf om att jag äter så att rynkorna fylls ut. Det är antagligen det säkraste sättet att slippa rynkor.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-04-30, 20:43

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
När står man som kvinna/man på toppen av sin sexuella och sociala attraktionskraft på livets berg och dalbana? Vi män slipper ju det här jobbiga med klimakterium minskad sexlust och all skit som det för med sig. Men å andra sidan åldras vi och dör oftast fortare men blir oftare kåtare med åren och börjar dräggla efter lammkött fast vi egentligen vet att det är kört. Visst har naturen egentligen bara jävlats med oss på den punkten? (gäller naturligtvis rent allmänt och inte mig)
Jag har haft många funderingar kring ålder, inte minst när jag fick höra att jag hade stor risk för en hjärtinfarkt inom 10 år pga. hög kolesterol. Det var först då jag insåg att jag faktiskt hade blivit 40...

Jag har haft många äventyr i mina "yngre" dagar, och jag saknar nog enbart äventyrskänslan i sig, inte tjejerna, alkoholen, eller drogerna. Det finns liksom inget slut på kickar, man kan inte bemästra dem. Det är som att klättra på en berg, först börjar man lite smått, sedan testar man Mount Blanc, kanske Everest, Everest utan syrgas... Vad kommer sen, efter Everest?

Summa summarum: Alla åldrar har sina charm, snabbare man fattar det desto lättare blir livet. Man ska liksom inte köra tungan i munnen på en 40-årig tjej vid första dejten, punkt slut.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 20:44

Citat:
Ursprungligen postat av Miriam Visa inlägg
Jag har nog också rätt hyfsade gener trots att jag har några gråa strån.
Allvarligt talat förutom håret som många faktiskt inte tror är äkta så har jag faktiskt klarat mig rätt bra från rynkor och sånt.
Sen finns det ju bra Behåar som lyfter upp det som ramlat ner osv.

Ett glatt leende en bra BH och en rejäl klyfta är allt behövs.
Sant! Ett glatt leeende kommer man väldans långt med. Klyfta har jag men ingen rejäl men det räcker gott till.

Senast förra helgen var det en som stred med mig om min ålder, hon frågade hur gammal jag är, jag svarade och hon trodde mig inte. Fast egentligen, vad spelar det för roll? Jag menar, ser jag ut som 40 och är 50 eller ser jag ut som 50 och är 40, det hela handlar ju om hur jag känner mig, eller?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 20:45

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg

Summa summarum: Alla åldrar har sina charm, snabbare man fattar det desto lättare blir livet. Man ska liksom inte köra tungan i munnen på en 40-årig tjej vid första dejten, punkt slut.
Varför inte?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-04-30, 20:47

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Vad har fet hy med rynkornas vara eller icke vara att göra? Jag har extremt torr hy men dåligt med rynkor. För mig handlar det iaf om att jag äter så att rynkorna fylls ut. Det är antagligen det säkraste sättet att slippa rynkor.
Jag vet inte men det hävdas att man får mindre rynkor med fet hy, huruvida det är sant eller inte vet jag naturligtvis inte men om man tänker efter torrt rynkar sig fett brer ut sig.

Jag ser det som nåt positivt med min feta hy, jag behöver aldrig smörja in mig och jag har inte så mycket rynkor om det stämmer eller ej spelar ingen roll för mig, jag är nöjd med hur jag ser ut.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-04-30, 20:49

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Varför inte?
Man ska kanske kolla hur hon ser ut först, till skillnad från hur man gjorde när man var 20-åring?

Jag påstår dock inte att jag inte har gjort det på det viset med en 40-åring. Hon var faktiskt 43, jag 38...


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 20:51

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Man ska kanske kolla hur hon ser ut först, till skillnad från hur man gjorde när man var 20-åring?

Jag påstår dock inte att jag inte har gjort det på det viset med en 40-åring. Hon var faktiskt 43, jag 38...
Varför ska man kolla hur hon ser ut då men inte när man var 20? Fattar jag bara trögt eller förklarar du dåligt?


Jag var inte fyllda 40 men inte långt därifrån när jag (och mitt ex) höll på att bli utslängd från en krog eftersom vakten påstod att det inte var någon porrklubb.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 20:52

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag vet inte men det hävdas att man får mindre rynkor med fet hy, huruvida det är sant eller inte vet jag naturligtvis inte men om man tänker efter torrt rynkar sig fett brer ut sig.

Jag ser det som nåt positivt med min feta hy, jag behöver aldrig smörja in mig och jag har inte så mycket rynkor om det stämmer eller ej spelar ingen roll för mig, jag är nöjd med hur jag ser ut.
Det är ju självklart det viktigaste. Jag hade bara inte hört argumentet tidigare. Det enda jag har lärt mig är att ju rundare du är desto mindre rynkor, ganska självklart egentligen.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp