Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
Gamla gubbar som kör ihjäl sig på MC - 2016-10-05, 15:11

Händer ofta tyvärr eftersom dom tidigare fick den där numera så svårtagna extra bokstaven som bonus i sina körkort. Men på gamla dagar börjar gubbsjukan locka fram penisförlängare som kanske en fet HD tros innebära. Men tyvärr åldern tar ut sin rätt och det slutar ofta med tråkiga slut. Så dags att gubbjävlarna ställer hojen och slutar leka "king of the road"?
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2016-10-06, 21:09

Nja, undrar vad statistiken säger?
Mitt allmäna intryck från olycksartiklar i tidningarna är att det är unga mc-förare som omkommer. Oavsett hur Di Gamle fick sina kort så har de många års erfarenhet.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2016-10-08, 09:12

Finns det någon som helst statistik bakom det här? Jag hittade några rader i G-P men det såg mer ut som en allmän fundering. De sista som fick MC-kortet gratis tog körkort 1976 och än så länge är medelåldern på de omkomna runt 42 (alltså ungefär tjugo år yngre än den yngsta som fortfarande fick det gratis) och det är alltså medelåldern. Det räcker att en enda gubbe som är över sjuttio går åt för att fucka upp siffrorna på det där viset, så jag tror inte för en sekund att det är folk över sextio som drar upp statistiken. Det är fortfarande moderna sporthojar som är inblandade i de där olyckorna, och till skillnad från praktikanten på G-P så har jag insidesuppgifter från försäkringsbolag och verkstäder.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2019-11-04, 21:04

Fan vad påläst jag var.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp