Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#61) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-11-01, 09:49

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Läste mycket på ett annat forum om det här, hade glömt bort att vi med hade en sådan tråd. Blir mer och mer sugen på att testa. Tid har jag ju. Ska fan göra't. Snart. Skulle vara soft att slippa shoppa schampoo och grejer. Slarvar med inpackning och balsam som det är nu och håret är låååååååååååångt och blir såklart trassligt efter ett par timmar bara.

Kvittar om man har vågigt, rakt eller krulligt hår va? Metoden/metoderna är dom samma?
Metoden är den samma oavsett hårkvalitet. Ingredienserna kan behöva varieras beroende på om man har torrt eller fett hår (eg. hårbotten)


Jag har också långt hår och det blev trassligt som attan fort när jag tvättade det med schampoo, den effekten märker jag inte av nu. Ett bra tips är att borsta håret innan tvätt. det som är så bra med den här metoden ärju att man inte trasslar till hela håret när man tvättar man masserar ju bara hårbotten.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#62) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-11-01, 09:50

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Nå?
Jag var tillbaks i frissigheten och svårt att reda ut blev det också. Så jag fortsätter gladeligen med NoPoo. Klådan fick jag inte tillbaks men det kanske inte hann efter bara en gång, vad vet jag?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#63) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-02, 05:20

Borstar försöker man ju göra bara för att reda ut skiten liiiiiiiiite iaf innan man rufsar till det än mer med tvättning.

Hmm ok, ja jag ska fan göra ett seriöst försök att sluta med schampoo och grejer. Efter nästa tvätt.

Klådan hann nog inte sätta sig nej. Det är ju sjukt med parfym i alla produkter. Märker att man får mjäll av vissa. Inte kul. Och ja KLÅDA! *kliar as we speak*


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#64) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-02, 12:21

Jag har också funderat på att prova Fortunes honungstreatment men jag verkar vara för slö... Mitt stora problem är att tunna hårstrån har en tendens att lägga sig tokplatt på skallen. Jag vill ha volyyyym! Massor!

Fixar honung och sånt detta?


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#65) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-11-02, 12:59

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Jag har också funderat på att prova Fortunes honungstreatment men jag verkar vara för slö... Mitt stora problem är att tunna hårstrån har en tendens att lägga sig tokplatt på skallen. Jag vill ha volyyyym! Massor!

Fixar honung och sånt detta?
Det kan jag inte svara på eftersom jag ahr det motsatta problemt med mitt hår. Eller hade då. Det enda jag vet är att håret beter sig naturligt och inte kemikaliskt.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#66) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-11-07, 21:06

Jag har eksem i hårbotten, troligtvis psoriasis.
Efter Fortunes råd och ideér har jag skapat min egen inpackning som jag kan rekommendera om man har klåda.

Lite olivolja, en rågad matsked honung, balsam och aloeveragel. Blanda ihop allt till en smet och massera in den i hårbotten, låt sitta så länge som möjligt innan den sköljs ur, faktum är att mitt hår även känns tjockare efter den här behandlingen, kan alltså rekommenderas även till det traditionella svenska, självstripiga meshåret.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#67) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-08, 09:17

Det måste jag prova. Vad har du för balsam? Jag såg att ni hade en silikondiskussion så jag antar att du har hittat ett balsam utan silikon?


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#68) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-18, 08:01

Gluttade på TV-shop och såg att dom kränger Wen.
Lyssnade inte men kikade på hemsidan dom reklamade för.
Verkar vara lite inne att lägga ner schampoo och det är väl alltid bra. Ju mindre kemikalier ju bättre.

http://wenhaircare.se/

Kanske kan vara ett alternativ för dom stora massorna som inte vågar ta steget fullt ut. Vad vet jag? Dyrt var det iaf.

Själv dängde jag i schampoo av bara farten sist jag tvättade håret.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#69) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-11-18, 08:59

500:- med frakt för ett shampoo!!!


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#70) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-18, 09:29

Såg också den reklamen imorse. Otrolig. Såg ingen skillnad på håren i före/efter-bilderna. Jo möjligen att de såg flottigare och sämre ut efteråt, nån gång.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp