Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#21) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-07-11, 21:19

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Hahaaha...det där stämmer precis på en kompis till mig, hon kör också som en biltjyv...
Min man brukar kalla mig " Ulvena (eller mitt riktiga förnamn dåra) Fittipaldi".
Själv anser jag mig köra micket bra, naturligtvis.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#22) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-11, 21:20

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Min man brukar kalla mig " Ulvena (eller mitt riktiga förnamn dåra) Fittipaldi".
Själv anser jag mig köra micket bra, naturligtvis.
Jag utgår från att du klagar på din man om han rattar bilen för att han kör opålitligt, svajigt och okoncentrerat...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#23) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-07-11, 21:22

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Jag utgår från att du klagar på din man om han rattar bilen för att han kör opålitligt, svajigt och okoncentrerat...
Självfallet, jag håller i mig allt jag kan och klagar hela tiden, han hatar det.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#24) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-11, 23:28

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Självfallet, jag håller i mig allt jag kan och klagar hela tiden, han hatar det.
Jag visste det...
Känner väl till er sort. <---aaaahhh bugg...bananen har slutat dansa...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#25) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-12, 09:32

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Jag utgår från att du klagar på din man om han rattar bilen för att han kör opålitligt, svajigt och okoncentrerat...
Glöm inte att de kör hotfullt. Full fart mot övergångsställen och sedan tvärbroms så att de gående blir stående till bilen står helt stilla. För att inte tala om förkärleken att köra på cruise control. Det är inte att köra utan bara åka. Vad var det mer? Jo, att slicka kantlinjen. Varför då? Man betalar ju vägtrafikskatt för hela körbanan.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#26) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-12, 09:36

Gubbe med keps (ibland ackompagnerad av gråhårig tant med handväska). Kör alltid 20 km/h för långsamt och aldrig över 70. Slickar mittlinjen, troligtvis pga demens, tog körkortet under vänstertrafikens tid och tror säkert att det är sidlinjen. Se inlägget ovan.

Kör en vältvättad bil av äldre snitt och företrädelsevis i rusningtrafik. Gärna Volvo, kan vara allt från 244 till 740 eller någon Opel.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#27) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-12, 09:45

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Gubbe med keps (ibland ackompagnerad av gråhårig tant med handväska). Kör alltid 20 km/h för långsamt och aldrig över 70. Slickar mittlinjen, troligtvis pga demens, tog körkortet under vänstertrafikens tid och tror säkert att det är sidlinjen. Se inlägget ovan.

Kör en vältvättad bil av äldre snitt och företrädelsevis i rusningtrafik. Gärna Volvo, kan vara allt från 244 till 740 eller någon Opel.
Haha...mina morföräldrar körde på det sättet, tom när morfar fick lite dålig syn. När det blev för skruttigt med gubben, uppemot 85-årsåldern, skulle den pedantiskt skötta bilen säljas. Då reagerade vi över att sidospegeln på passagerarsidan hade en väldigt konstig vinkel för föraren. Det visade det sig att morfar körde (sakta och nära mittlinjen), och mormor satt bredvid och höll koll på trafiken bakom och över vägbanan framåt.

Teamwork..



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#28) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-12, 09:52

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Haha...mina morföräldrar körde på det sättet, tom när morfar fick lite dålig syn. När det blev för skruttigt med gubben, uppemot 85-årsåldern, skulle den pedantiskt skötta bilen säljas. Då reagerade vi över att sidospegeln på passagerarsidan hade en väldigt konstig vinkel för föraren. Då visade det sig att morfar körde (sakta och nära mittlinjen), och mormor satt bredvid och höll koll på trafiken bakom och över vägbanan framåt.

Teamwork..
Så sött!

Vilket får mig att tänka på min mamma... iofs inte en Bilägartyp men en typ man kan finna i bilen. Hon kör tackochlov inte i förarsätet... däremot håller hon sig krampaktigt i handtaget, där i taket och finns inte en sån så funkar handtaget i dörren bra. Sen så bromsar hon. Det gäller att ha en ny frisk bil för med lite rost så trampar hon säkert igenom. Sen har hon synpunkter på medtrafikanter vilket implicit betyder att jag ska köra på ett annat sätt, inte så nära, inte så fort, inte så whatever. Då pratar jag om något annat eller påminner om sista gången hon körde vilket var någon gång på 80-talet då hon skulle skjutsa min bror och valde att köra i ett inihelsike stort högervarv bara för att slippa vänstersvängar.

Vad kan man kalla en sån? Någon specialtyp av sk baksätesförare?
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#29) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-12, 10:00

Haha...baksätesföraren är bra...

Min morsa kör helt odrägligt. Varierar farten, men kör aldrig över 20 km/h under hastighetsgränsen. Hon vinglar på vägbanan och kör ibland vid mittstrecket och ibland vid vägkanten. Det är helt obegripligt, eftersom hon är den som kör mest i den konstellerationen, och pendlar till jobbet varje dag.

När man åker med henne, känner man sig totalt utlämnad till ödet. Men hon klagar konstant på farsans bilkörning (mest om han kör 20 km/h för fort), trots att hon själv har varit iblandad i alla krockar och tillbud. En gång krockade hon med den enda lyktstolpen på en enorm parkering vid en supermarknad, och en annan gång råkade hon köra in i en älg som bara puttades undan lite.

Stokastiska föraren kanske...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-12 klockan 10:04.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#30) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-12, 10:07

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Haha...baksätesföraren är bra...

Min morsa kör helt odrägligt. Varierar farten, men kör aldrig över 20 km/h under hastighetsgränsen. Hon vinglar på vägbanan och kör ibland vid mittstrecket och ibland vid vägkanten. Det är helt obegripligt, eftersom hon är den som kör mest i den konstellerationen, och pendlar till jobbet varje dag.

När man åker med henne, känner man sig totalt utlämnad till ödet. Men hon klagar konstant på farsans bilkörning (mest om han kör 20 km/h för fort), trots att hon själv har varit iblandad i alla krockar och tillbud. En gång krockade hon med den enda lyktstolpen på en enorm parkering vid en supermarknad, och en annan gång råkade hon köra in i en älg som bara puttades undan lite.

Stokastiska föraren kanske...

Stokastisk förare. Det gillar jag. Stoppar in småbarnsmorsor med barn i bil där. Fullständigt opålitliga.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp