Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Brott och straff

Notiser

Brott och straff Kriminalfall och dess konsekvenser.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
Anders Eklund = monster? - 2008-07-19, 16:16

Rättegången mot Anders Eklund har börjat.
När man läser i Aftonbladet om händelsen har de satt ut en "varningsskylt", det är första gången åtminstone jag ser den. På den står det att texten innehåller otäcka detaljer. I artikeln är det också eländiga detaljer som kommer fram.

Morddagen:
- Börjar dagen med att titta på barnporr.
- Tjatar sig till sex av en 19-årig kvinna i en bil
- Ser Engla på väg hem och säger isenare förhör: "man tittar ju i och för sig, det var ju en söt liten fin tjej, det var det ju".
- Ballar ur när han träffar på henne på stigen: Knuffar ner henne, pressar ner henne i gruset, våldtar, dödar, slänger in i bilen.
- Åker hem och slänger kläderna i tvättmaskinen, tar sig en kopp kaffe och tittar på lite internetporr för att varva ner.
-Stannar och käkar pizza när han skall dumpa Engla.
- Dumpar av henne i vid en vändplan, men "skändar" henne innan han åker.
- Tar bilen hem till lägenhete och tittar på unga flickor på nätet.



Är karln ett monster och hur mycket skruvar kvällstidningarna upp det?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-19 klockan 16:26.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2008-07-19, 16:28

Principiellt ogillar jag att döma folk på vad som står i tidningen, men efter att ha sett ett filmklipp där herrn i fråga berättar under förhöret vad han gjort är det liksom ingen tvekan.


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Kristen Etik och Moral
Går med Jesus
 
Kristen Etik och Morals avatar
 
Inlägg: 335
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-19, 16:30

Om dagsverket stämmer, vilket man ju inte kan veta så är det ju solklart fråga om en mycket skadad människa. Säkerligen fullt fungerande i övrigt men moraliskt bankrupt. Ett monster som sagt.

Den där unga nassen som högg ner en svart snubbe i någon skånsk stad för ett femtontal år sedan hade ju sagt "Titta, en neougur! Ja sa fan hougga han!" varpå han begick dådet och lämnade killen att dö i ett buskage.
Efter dådet gick ham hem och åt kvällsmat i form av chokladpudding med vispad grädde. Toppengott!

Det finns ju folk där ute som helt enkelt saknar empati. Vad gäller englamannen så handlar det ju av allt att döma om en pedofil av värsta sorten. Den moraliska kompassen pekar undantagslöst in emot de egna behoven och drifterna. Något större perspektiv på tillvaron kan det ju heller knappast vara frågan om. Han äter gott, sköjsar lite med polarna på jobbet, kollar runt på internet och får utlopp för den sadism han spinner på. I extra kåta lägen då tillfällena dyker upp så agerar han ut i verkliga livet.

Lås --> Bom --> Bortkastad nyckel, alternativt påtvingad kastreringsbehandling på kemisk väg.

Terapi och sådant fjams tror jag inte ens på i mildare fall där pedofilerna faktiskt lider av sin böjelse och lever med dubbla känslor och skam och skuld dagligdags. Sexuell energi är en ohejdbar naturkraft som är lika gammal och naturlig som att vi har armar och ben. Att hos en vuxen person försöka rumstera runt i den "kink-matris" genom vilken denna urkraft filtreras och formas till sitt specifika uttryck är helt lönlöst.

Jag förstår inte hur daltandet kan få fortgå.


En kristen etik och moral är den bästa huvudkudden.

Senast redigerad av Kristen Etik och Moral den 2008-07-19 klockan 16:35.
Kristen Etik och Moral är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-19, 16:33

Den banala ondskan är de första orden som kommer upp.

Monster vet jag inte, jag vet inte vad termen skall tjäna till. Monster är han väl för alla som väljer att kalla honom för det.

Jag hoppas han blir mördad i fängelset.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Kristen Etik och Moral
Går med Jesus
 
Kristen Etik och Morals avatar
 
Inlägg: 335
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-19, 16:42

Monster är ju ett epitet vi använder för att särskilja de som begår handlingar vilka väcker extra stor avsky hos oss andra. Nog går det att kalla barnamördare/torterare för monster. Precis som man kan kalla sagan om ringens hobbitsnattande orcher för monster.

Pedofilin (riktad emot icke könsmogna) är också kontraproduktiv rent biologiskt, om man med evolution då tänker sig någonting som befrämjar mänsklighetens utveckling. Det är en sådan grundläggande instinkt att skydda sin avkomma ifrån övergrepp att vi går i taket då vi hör talas om dylikt. Mord må väl vara hänt. Helt naturlig maktkamp mellan (oftast) män.

Att hoppa på ungarna var nog knappast accepterat ens under förhistorisk tid, även om flickorna så klart ansågs redo för parning i mycket yngre år på den tiden.

Det finns ju även grader i helvetet så att säga. Bebisknullande eller försko0lebarnsknullande är ju så att säga "värre" än hebefili.

Massmedia och nu senast internet har gjort att de som dras åt denna avvikelse kan utveckla sin perversion till allt bli allt grövre. Det fanns ju fula gubbar på trettiotalet också såklart men de hade inte tillgång till masskommunikation där en hel planets pervon kan sitta och diskutera och byta runkbilder med varandra.


En kristen etik och moral är den bästa huvudkudden.

Senast redigerad av Kristen Etik och Moral den 2008-07-19 klockan 16:48.
Kristen Etik och Moral är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-07-19, 16:44

Han förefaller väldigt empatilös och skadad i allafall.
Jag håller med KEM, lås in, kasta bort nyckeln.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-19, 16:52

Citat:
Ursprungligen postat av Kristen Etik och Moral Visa inlägg
Den där unga nassen som högg ner en svart snubbe i någon skånsk stad för ett femtontal år sedan hade ju sagt "Titta, en neougur! Ja sa fan hougga han!" varpå han begick dådet och lämnade killen att dö i ett buskage.
Efter dådet gick ham hem och åt kvällsmat i form av chokladpudding med vispad grädde. Toppengott!
Ja, den historien med nasseanknytning är en eländig en. Däremot tycker det finns någon slags psykologisk förklaring till den händelsen mer än "monster".

Ungen som mördade den svarta killen i Klippan var styvson till raggaren Keith Cederholm(rättat). Det är raggaren som åkte in i finkan för mordbrand under 1970-talet, men senare frigavs efter ett rep av allas vår Jan Guillou. Det första Keith gör när han kommer ut, och har fått skadestånd, är att köpa ett sjuhelsikes parti med amfetamin. Han blir tagen av polisen och in i finkan igen.

Sonen växer upp i gravt dysfunktionell, våldsam familj som dessutom har nynazistiska sympatier. Han är förmodligen full, och sedan dödar han en svart kille och slänger in honom i en blomsterrabatt. Något år senare skjuter killen av sig skallen med en hagelbössa mitt på storgatan i Klippan.

Ja, hela Klippan i Skåne är ett obehagligt nynasse-ställe. Hela Cederholmska släkten verkar dysfunktionell. En brorson mördar två tjejer vid Hallandsåsen. En dotter till en bror/eller om det var dotter åt Keith Cederholm har om åkt in på institution efter att ha knivskurit en utländsk kille svårt i Båstad.

Ofta tycker jag det verkar finnas någon förklaring till "ondska" och att alla kan bli "onda" under fel omständigheter, men i Anders Eklunds fall är det "ren oförklarlig ondska" som kommer för mitt sinne.

Har någon fölt med vad Anders Eklund har haft för barndom/uppväxt och relation till sina föräldrar etc?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-19 klockan 17:27.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-19, 17:09

Det finns individer, som genom sina gärningar förverkar sin rättighet att delta i det vi kallar samhället.
De bör tas av daga av flera skäl:

De kommer aldrig att kunna återanpassas till fungerande medborgare
De kommer med all säkerhet att ställa till mera skit under sin livsbana
Det kan finnas en poetisk rättvisa i att den jäveln får dö
Själva dödsstraffet KAN hindra att någon annan jävla idiot kan behålla både kuken och kniven i byxorna.




Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Koolaid
Den bannade vilden
 
Koolaids avatar
 
Inlägg: 511
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-19, 17:14

Lite OT; den unga killen i Skåne som ville "kniva näjger", det var väl Keith Cederholm(hette han inte det, Janne Guillous favorit-raggare som han fick fri från ett straff??), hursom - det var väl hans son har jag för mig.

En fin släkt det.

EDIT - jahaja, måste börja läsa Mröffens poster tror jag .....



Ååfyfan, ååfyfan, ååfyfan!!!







Koolaid är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-19, 17:16

Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid Visa inlägg
Lite OT; den unga killen i Skåne som ville "kniva näjger", det var väl Keith Cederholm(hette han inte det, Janne Guillous favorit-raggare som han fick fri från ett straff??), hursom - det var väl hans son har jag för mig.

En fin släkt det.

EDIT - jahaja, måste börja läsa Mröffens poster tror jag .....


Fast du hade rätt namn...det var Cederholm..



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-19 klockan 17:22.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp