Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Sverige och Utrikes

Notiser

Sverige och Utrikes Samhälle, politik och debatt.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#31) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-24, 22:53

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Här har vi ord och inga visor minsann:

http://newsmill.se/artikel/2009/02/24/westling-ar-slutet-atten-bernadotte

Fast på sätt och vis håller jag faktiskt med honom, själva idén med monarki är ju att den INTE ska vara folklig, då kan man ju lika gärna avskaffa den och låta alla vara kungar och drottningar.
Hahahaha....vilken fantastisk titel på bloggmagasinet han representerar.
Tradition och Fason...

Där skulle man söka arbete. Lär behövas en dam, för det är idel unga muppar som skriver där...http://traditionochfason.wordpress.com/

Jag förstår däremot inte hans dravel med att det skall vara en manlig successionsordning, och sedan drar paralleller till Storbritannien. Där har de jö en drottning nu.
Vad är det för trams att svenska kungahuset kommer att dö ut och bli en ätt Westling? Förklara för mig!

Är väl bara bra om generna blandas ut, så inte alla kungligheter/adel i Europa har tättsittande ögon, är dyslektiker eller blödarsjuka.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2009-02-24 klockan 23:14.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#32) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-24, 23:47

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Meh... han kallar han henne kronprinsessan i stället för Viktoria på presskonferensen.

Undrar om han kallar henne det hemma också?
Han sa Viktoria en gång.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#33) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-02-25, 09:02

Det missade jag då men håll med om att det låter imbecillt när han hela tiden talar till och om henne som kronprinsessan medan hon kallar honom Daniel?!
Jag fnissade åt det hela kvällen för mig själv när jag tänkte på hur det låter hemma hos dem, ännu roligare blir det när hon sedan ska kalla honom prins Daniel.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#34) Gammal
Vänlige Viktor
Elev
 
Inlägg: 150
Reg.datum: Sep 2008
2009-02-25, 11:33

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Han sa Viktoria en gång.
Sa han att hon är vänlig också?
Vänlige Viktoria?
Vänlige Viktor är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#35) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-25, 13:38

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Det missade jag då men håll med om att det låter imbecillt när han hela tiden talar till och om henne som kronprinsessan medan hon kallar honom Daniel?!
Jag fnissade åt det hela kvällen för mig själv när jag tänkte på hur det låter hemma hos dem, ännu roligare blir det när hon sedan ska kalla honom prins Daniel.
Ja, de stämmer nog att det krävs ett tag att vänja sig vid alla formaliteter utåt. Måste kännas väldans konstlat att kalla sin partner för kronprinsessan, och att inte glömma av sig.

Får han t.ex. säga "min älskade kronprinsessa" i offentliga sammanhang? Eller är hon inte hans där?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#36) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-25, 14:36

Kan för övrigt berätta en insidergrej om hur Expressen blåste aftonbladet på scoopet. Expressen hade fått ett tips om förlovningen och gjorde tidningen med framsidor och allt på ren spekulation. Samtidigt tryckte man upp ca 200 ex i en "tidig upplaga" som av hävd alltid går ut till andra redaktioner. I denna upplaga nämns ingenting om förlovningen, istället frontar man med Linda Rosing.

På så vis hinner inte aftonhoran få ut någon upplaga utan tvingas göra en egen "bilaga".

Så ser det ut i kvällstidningsbranschen.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#37) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-25, 15:08

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Det missade jag då men håll med om att det låter imbecillt när han hela tiden talar till och om henne som kronprinsessan medan hon kallar honom Daniel?!
Jag fnissade åt det hela kvällen för mig själv när jag tänkte på hur det låter hemma hos dem, ännu roligare blir det när hon sedan ska kalla honom prins Daniel.
Men det är ju samma med kungen och drottningen, dom säger väl aldrig varandras förnamn när dom blir intervjuade.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#38) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-25, 15:08

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor Visa inlägg
Sa han att hon är vänlig också?
Vänlige Viktoria?
Inte vad jag minns. Jag minns bara att han blev lite besvärad när han använde namnet istället för kronprinsessan.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#39) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-27, 01:02

Fattar inte pratet om att han inte är fin nog. Alla andra unga kungligheter som gift sig har ju gjort det med vanliga människor. Och han har klarat av att genomföra en affärsidé och bygga upp ett företag, det är mer än vad många av de andra ingifta har som "record".

Jag tycker han verkar jättebra och hon gör ett kap, sådeså

Sen är jag republikan. Men på det personliga planet vill jag förstås att alla, inklusive Vickan o Danne, skall vara lyckliga. Jag har nog sagt det förr, men en sak som jag är imponerad av i kungafamiljen är att alla 3 barnen verkar klara av att etablera och upprätthålla riktiga relationer. Det tycker jag tyder på sunda värderingar i familjen... undrar om det är Silvia som stått för det.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#40) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-27, 01:10

Silvia var ju enligt vissa källor den som var mest kritisk till att Vickan tog en man som kanske inte var fin nog så jag tror inte att det var hon som stod för de mänskliga värderingarna..

Jag tycker att det är rätt frapperande att det finns en hög personer ur bildad högre medelklass som nu nästan slår knut på sig själva i sin iver att absolut inte tycka att det är kul med kungabröllop, de har så fiiina värderingar, och poserar med att "de inte ens visste" att förlovningen nu ägt rum nästan ett dygn efteråt. För de läser ju minsann inte kvällstidningar..

skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp