Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#31) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-01-25, 23:46

Den var lite väl "upphottad" för min smak. Tacka vet jag original...

Jassåå Sven...så nu är man en gnällkärring bara för att man inte vill bli mos och halshuggen vid en krock i 40 km/h.

Tacka vet jag krockkuddar. De skall vara fram, bak och i sidorna. Så hela bilen blir som en michelingubbe vid krock.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#32) Gammal
Östen
Bajs är livet
 
Östens avatar
 
Inlägg: 992
Reg.datum: Jul 2008
2009-01-25, 23:53

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Varför är det störande?

Jag tycker det är bra att bilarna blir säkrare jag. Känns ju kasst att bli förlamad eller dö, alternativt att ev. passagerare råkar illa ut för att man åker i diket eller krockar bara för att man kör en bil utan bra och modern säkerhetsutrustning.
Säkerhetsutrustningen kostar ju en massa pengar, och risken att man ska få användning för den är väl en på miljonen. Dessutom blir rattarna så stora och svulstiga när dom innehåller en krockkudde. Bilarna VAR bättre förr
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#33) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-01-26, 14:35

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg

Jassåå Sven...så nu är man en gnällkärring bara för att man inte vill bli mos och halshuggen vid en krock i 40 km/h.

Tacka vet jag krockkuddar. De skall vara fram, bak och i sidorna. Så hela bilen blir som en michelingubbe vid krock.
Ja det är bra, du skall vara rädd om dig.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#34) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-02-14, 09:40

Eftersom det inte fanns några VW 1500/1600 att få fatt på så har jag under den gångna veckan istället sneglat lite åt BMW-hållet. Eftersom mitt vinterprojekt med motorbyte i min stadigvarande entusiastbil gick i stå när jag upptäckte att organdonatorn fortfarande var vid liv, och därför inte gärna kunde berövas sin rova, så fick jag helt enkelt använda bilen tills något annat vitalt organ slutade fungera, alternativt vänta ut att besiktningen skulle ta slut. Nu har det äntligen hänt. Ett hjullager har börjat föra ett fasligt liv och eftersom det är ungefär där jag har dragit gränsen för livsuppehållande åtgärder så lär den stackars bilen nu äntligen få gå till sina fäder. Men projektet kan ju dra ut på tiden och under den perioden så kan jag ju inte stå helt utan en farbar oldtimer, så nu har jag riktat blickarna söder ut, mot Blekinge tror jag, eftersom det finns ungefär en sån här till salu där:



Det är ju nästan en sån som jag hade, men den här är inte rutten och dessutom så är den ju ärtgrön. Alltså en på det hela taget tilltalande vagn som mot en billig penning kan få förgylla min fritid under massvis med år framöver. Lite för modern i snittet, inte så värst 70-talig och absolut inte ens i närheten av det för mig så eftersträvansvärda 60-talet, men ändå liksom... Den är ju rätt mysig. Färgen och skattelättnaderna gör ju att det går att ha överseende med en hel del. Jag skall nog ringa upp honom om en stund och se ifall det skall bli en åktur.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#35) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-14, 10:14

Jag har faktiskt haft en WW 1500 men det var en sk bubbla. Den var grå och inget jag skulle vilja frontalkrocka med eftersom bensintanken satt fram. Hitler roterar väl i sin grav (om han haft någon) om jag säger att den var en dödsfälla.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#36) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-02-22, 09:30

Jag funderar fortfarande på att köpa mig en VW. När jag sammanfattar de sista tjugofem årens vagnpark så är det jävligt tunnsått med just Volkswagen. Eller Renault... Jag har aldrig haft någon Renault. Eller någon NSU. Jag känner att jag måste ha en bil med svansmotor och respektingivande (nåja) luftintag i bakluckan. Därför så funderar jag på Renault R8 eller NSU Prinz:







Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#37) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-22, 09:37

Hittar du såna bilar i Sverige?
Eller får du ge dig ut på europeisk odyssé, och kika i gamla nedfallna ladugårdar och uthus, i det gamla östblocket?
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#38) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-02-22, 09:56

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Hittar du såna bilar i Sverige?
Eller får du ge dig ut på europeisk odyssé, och kika i gamla nedfallna ladugårdar och uthus, i det gamla östblocket?
Oh du, det hade varit någonting det... Men det finns allt såna där att få tag på i Sverige.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#39) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-22, 09:59

Själv skulle jag kunna tänka mig en liten ryss....



Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#40) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-22, 10:32

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Oh du, det hade varit någonting det... Men det finns allt såna där att få tag på i Sverige.
Var?
Hos Bussiga Berras Bilar?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp