Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#51) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-10-11, 22:31

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Pröva med pesto, det skall vara jättebra för det hörde jag på p4 idag

Där fick jag också lära mig hur man sätter dit miljöaktivister med färgat svart år, det är nämligen bland det mest miljöfarliga som finns.
Haha, jag lyssnade också på det programmet.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#52) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-11, 22:35

Citat:
Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
Jag köpte en gång ett finskt tjärschampoo på affären eftersom det var på extrapris. Jag kunde helt enkelt inte låta bli att testa. Undrar om jag var naiv som inte trodde att det skulle lukta tjära om mitt hår efter att jag använt det?
Tjärschampoo luktar ju jättegott.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#53) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-11, 22:36

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jaha, jag läste inte tråden så noga såna där fanatiker som säger att alla andra gör fel får mig att slå bakut automatiskt.
Får väl prova med ett ickesilikonshampoo också dåra.
JAg brukar också slå bakut när det handlar om sånt men nåt flög väl i mig eftersom jag testade och det fungerade ju så jag brukar gå tillbaks och läsa ibland och se om det kommer fler bra idéer.

Men just fanatiker gör mig lite rädd, faktiskt.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#54) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-10-11, 22:42

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
JAg brukar också slå bakut när det handlar om sånt men nåt flög väl i mig eftersom jag testade och det fungerade ju så jag brukar gå tillbaks och läsa ibland och se om det kommer fler bra idéer.

Men just fanatiker gör mig lite rädd, faktiskt.
Alltså, jag provar gärna nya saker men jag blir alltid fundersam över folk som skriver saker som " vi som bryr oss om vårt hår, vi gör såhär" vilket skitsnack, ALLA bryr sig om sitt hår och gör vad de kan för att det ska se fint ut.
Just nu kliar det inte vilket är bra men det är också viktigt, för mig, att det inte bara hänger ner och ser fett och fult ut.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#55) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-11, 22:44

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Alltså, jag provar gärna nya saker men jag blir alltid fundersam över folk som skriver saker som " vi som bryr oss om vårt hår, vi gör såhär" vilket skitsnack, ALLA bryr sig om sitt hår och gör vad de kan för att det ska se fint ut.
Just nu kliar det inte vilket är bra men det är också viktigt, för mig, att det inte bara hänger ner och ser fett och fult ut.
Fett hår är det minsta jag har problem med, mitt är snustorrt. Eller rättare sagt var snustorrt, nu är det bra. Ganska slitet börjar det iof bli men det hjälper inga tvättkurer emot, så jag får väl ta fram saxen nån dag.

Och mitt hår hänger ju ner mest hela tiden eftersom det är så långt men som tur är så har jag ju lite självfall.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#56) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-10-19, 17:33

Nu har jag gjort några "hemmagjorda" kurer med dina tips och faktiskt verkar eksemet i hårbotten lugna ner sig av dem.
Idag blandade jag honung, olivolja, balsam, "hårbottenfett" från apoteket samt aloe vera gel. Masserade in i hårbotten och lät det sitta i ca. 30 minuter, sköljde ur och tvättade håret (bara håret inte hårbotten) och det kliar mindre faktiskt.
Hur det ser ut vet jag inte eftersom eksemet är bak i huvudet.
Jag inbillar mig att håret känns tjockare också men jag använde iofs ett shampo för volym så det kan bero på det.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#57) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-19, 17:59

Vad bra att det verkar hjälpa Ulvena. Honung is the shit!


Jag har tvättat mitt hår med schampoo och balsam idag, det ska bli kul att se hur det ser ut och känns när det torkar.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#58) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-10-19, 18:07

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Vad bra att det verkar hjälpa Ulvena. Honung is the shit!


Jag har tvättat mitt hår med schampoo och balsam idag, det ska bli kul att se hur det ser ut och känns när det torkar.

Ja, jag tror på honungen faktiskt, ev. äggula med, fast jag tvättar håret som vanligt efteråt, dock utan att ha shampot i hårbotten.
Jag är rätt säker på att det är psoriasis jag har i hårbotten, jag har haft utbrott av det tidigare under svåra stressperioder i mitt liv.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#59) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-01, 01:44

Läste mycket på ett annat forum om det här, hade glömt bort att vi med hade en sådan tråd. Blir mer och mer sugen på att testa. Tid har jag ju. Ska fan göra't. Snart. Skulle vara soft att slippa shoppa schampoo och grejer. Slarvar med inpackning och balsam som det är nu och håret är låååååååååååångt och blir såklart trassligt efter ett par timmar bara.

Kvittar om man har vågigt, rakt eller krulligt hår va? Metoden/metoderna är dom samma?


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#60) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-01, 01:44

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Vad bra att det verkar hjälpa Ulvena. Honung is the shit!


Jag har tvättat mitt hår med schampoo och balsam idag, det ska bli kul att se hur det ser ut och känns när det torkar.
Nå?


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp