Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Äta, dricka och träna

Notiser

Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#41) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-03, 17:59

Citat:
Ursprungligen postat av Östen Visa inlägg
Den affären har annars ett rätt dåligt sortiment av lågprismärken. Var där igår och handlade, hittade inga konserver från Euroshopper alls...fick köpa dyra Knorr istället.
Kan så vara, däremot håller de en generellt låg prisnivå på det ordinarie sortimentet.

Igår köpte jag dock euroshoppers brieost för 8-10 spänn i samma affär, den smakade helt okej tillsammans med sådant där "hjul" med pepparsalami.

Hur är mozarellan, någon som vet? Den kostade också 7-8 spänn.

Euroshoppers oliver är inget vidare, dessutom tycker jag deras rökta skinka är äcklig.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#42) Gammal
Östen
Bajs är livet
 
Östens avatar
 
Inlägg: 992
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-03, 19:09

Euroshoppers fårost i olivolja har jag testat, den smakade just ingenting. Kommer inte ihåg vad den kostade.
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#43) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-03, 21:30

Nu har jag shoppat upp mig på Euroshopperprodukter. Dambindor (8:90), roll-on (6:90), flytande handtvål (11 spänn?), vittvättmedel (14:90?).

Bindorna får jag vänta med till det börjar blöda, men då skall jag testa dem till den bokstavliga bristningsgränsen. Det jag börjar med är roll-onen. Det blir en tuff test, för jag har mkt kraftiga utsöndringar
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#44) Gammal
Östen
Bajs är livet
 
Östens avatar
 
Inlägg: 992
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-03, 21:41

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Nu har jag shoppat upp mig på Euroshopperprodukter. Dambindor (8:90), roll-on (6:90), flytande handtvål (11 spänn?), vittvättmedel (14:90?).

Bindorna får jag vänta med till det börjar blöda, men då skall jag testa dem till den bokstavliga bristningsgränsen. Det jag börjar med är roll-onen. Det blir en tuff test, för jag har mkt kraftiga utsöndringar
Ser fram emot en recension av bindorna. Jag och min sambo var och handlade häromdagen och jag föreslog att hon skulle testa Euroshoppers variant men hon skulle prompt ha någon sort som kostade det tredubbla med motiveringen "Jag köper alltid den"

Euroshoppers juice för sju kronor litern smakar förresten skit
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#45) Gammal
Östen
Bajs är livet
 
Östens avatar
 
Inlägg: 992
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-03, 23:55

Har just ätit kvällsmat: fil med Brüggen corn flakes och x-tra äpplemos. Högsta poäng!

Milbona fil från Lidl är förresten prima, krämig och lika god som Arlas men en krona billigare. Betyg 5/5 för den
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#46) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-04, 07:25

Toa- och hushållspapper, finns det bra lågprisprodukter där tro? Generellt får man ju vad man betalar för, där. Vill inte ha luddande sprött elände.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#47) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-04, 07:39

Gah! Vilken läskig tråd. Har i princip aldrig hittat något som är bra av de riktiga lågprismärkena. Dessutom har vi just gått över till Sju gårdars mjölk. Närproducerad kravmjölk. Någon krona dyrare än Arlamjölk och säkert flera kronor dyrare än tysk mjölk. http://www.sjugardar.se/ Mycket god säger kännarna och jag brukar klappa en del av dessa kor.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#48) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-04, 08:01

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Har i princip aldrig hittat något som är bra av de riktiga lågprismärkena.
Du är ju denna tråd en guldgruva för dig.

Det du sparar på att betala sex spänn för en roll-on kan du lägga på kravproducerade råvaror.
(råvaror är ju aldrig lågrisartiklar, advancen finns på processade produkter)
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#49) Gammal
Östen
Bajs är livet
 
Östens avatar
 
Inlägg: 992
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-04, 10:12

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Toa- och hushållspapper, finns det bra lågprisprodukter där tro? Generellt får man ju vad man betalar för, där. Vill inte ha luddande sprött elände.
X-tra är bra, rätt lent och mjukt men jag tror inte att det är så många varv på en rulle, tycker att dom tar slut väldigt fort. kostar runt 20 kr/kg.

Annars så brukar jag för det mesta ta hem toapapper från jobbet och på så sätt spara några kronor extra.
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#50) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-03-04, 11:21

Kan du ta hem lite åt oss också?

Förresten, var har du rullarna när du går ut ur byggnaden? Under jackan? I byxan?
(jag frågar av ren nyfikenhet, naturligtvis.....)

Senast redigerad av Kickan den 2009-03-04 klockan 11:39.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp