Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Sverige och Utrikes

Notiser

Sverige och Utrikes Samhälle, politik och debatt.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#21) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-24, 19:08

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Nja i sju år har dom varit ett par. Så dom borde vara rätt säkra på sina känslor.
Ja, jag vet att dom varit ett par i sju år men förlovningen har jag väl väntat på i ungefär fem. Mmm, dom borde väl vara det. Efter sju år har man ju ledsnat för länge sen.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#22) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-24, 19:08

Det är så jobbigt att se presskonferenser med folk som stakar sig, är supernervösa och ovana i rutan. Jag hade ont i magen hela tiden hur han skulle föra sig och vad han skulle säga.

Victoria fick komma in och ta över rodret hela tiden.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#23) Gammal
selma
Den ultimata bajstanten
 
selmas avatar
 
Inlägg: 776
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-24, 19:09

Ja jisses nu får tidningarna nåt att skriva om i ett år framåt iaf. Jag kunde verkligen inte bry mig mindre egentligen, men det stör mig dock att vi har ett kungahus öht. Att ärva ett ämbete känns så jävla förlegat.

Ska´re va så ska´re isåfall va och då tycker jag kungen ska ha röd mantel krona på huvudet och äpple och spira i handen sittandes på sin tron och bestämma allt. Sån´t dravel vi har nu med en kung som inte bestämer nåt och bara gnäller att appanaget inte räcker till kan vi väl vara utan?




I´m happy
selma är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#24) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-24, 19:18

Citat:
Ursprungligen postat av selma Visa inlägg
Ja jisses nu får tidningarna nåt att skriva om i ett år framåt iaf. Jag kunde verkligen inte bry mig mindre egentligen, men det stör mig dock att vi har ett kungahus öht. Att ärva ett ämbete känns så jävla förlegat.

Ska´re va så ska´re isåfall va och då tycker jag kungen ska ha röd mantel krona på huvudet och äpple och spira i handen sittandes på sin tron och bestämma allt. Sån´t dravel vi har nu med en kung som inte bestämer nåt och bara gnäller att appanaget inte räcker till kan vi väl vara utan?
Och Sthlms slotts fasader vittrar sönder och kostar hundratals miljoner att rusta. Tycker det är för jävligt fult så riv skiten och bygg bostäder i stället. Fick Selma någon semla i dag? Själv åt jag två.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#25) Gammal
selma
Den ultimata bajstanten
 
selmas avatar
 
Inlägg: 776
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-24, 19:20

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Fick Selma någon semla i dag? Själv åt jag två.

Hällvättö är det DEN dagen idag? Det hade jag glömt




I´m happy
selma är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#26) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-02-24, 20:14

Citat:
Ursprungligen postat av selma Visa inlägg
Ja jisses nu får tidningarna nåt att skriva om i ett år framåt iaf. Jag kunde verkligen inte bry mig mindre egentligen, men det stör mig dock att vi har ett kungahus öht. Att ärva ett ämbete känns så jävla förlegat.

Ska´re va så ska´re isåfall va och då tycker jag kungen ska ha röd mantel krona på huvudet och äpple och spira i handen sittandes på sin tron och bestämma allt. Sån´t dravel vi har nu med en kung som inte bestämer nåt och bara gnäller att appanaget inte räcker till kan vi väl vara utan?

Lite så resonerar jag också, ska det va' så ska det och då borde de inte få gifta sig med "vanligt folk" heller.
Ena stunden ska de vara så folkliga och andra stunden svarar de inte på tilltal om man säger du och glömmer använda deras titel, i synnerhet drottningen har jag hört är väldigt noga med det. Undrar hur Daniel kommer bli?

Oooops... Prins Daniel menade jag förstås.



Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#27) Gammal
Evert
Grillat är godast!
 
Everts avatar
 
Inlägg: 690
Reg.datum: Aug 2008
2009-02-24, 20:46

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag har lyssnat på radio hela dagen idag och glada pensionärer har ringt in och varit överlyckliga.

Personligen är jag lite tveksam till att en PT och gymägare (no offence!) blir prins av Sverige och ska representera vårt land men jag är lite pipig när det gäller monarkin överlag måste jag erkänna.
Precis! Prins av Sverige och som representant för vårt land borde en 40-årig mätningstekniker från en mellansvensk stad bli
Evert är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#28) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-02-24, 20:55

Här har vi ord och inga visor minsann:

http://newsmill.se/artikel/2009/02/24/westling-ar-slutet-atten-bernadotte

Fast på sätt och vis håller jag faktiskt med honom, själva idén med monarki är ju att den INTE ska vara folklig, då kan man ju lika gärna avskaffa den och låta alla vara kungar och drottningar.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#29) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-02-24, 21:01

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Fast på sätt och vis håller jag faktiskt med honom, själva idén med monarki är ju att den INTE ska vara folklig, då kan man ju lika gärna avskaffa den och låta alla vara kungar och drottningar.
Håller helt med, det finns inget "folkligt" med monarki. Å andra sidan så ni:ar vi inte folk i detta land, vilket kanske var en av de orsaker till varför monarkin blev folklig som den blev.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#30) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-02-24, 21:03

Meh... han kallar han henne kronprinsessan i stället för Viktoria på presskonferensen.

Undrar om han kallar henne det hemma också?


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp