Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
Ska köpa ny TV - 2009-06-11, 18:41

Minst 40" gärna större. Går väl att få en ännu större för runt 10000kr numera men nu verkar den nya LED tekniken komma på bred front framöver. Samsung säljer redan en 40+ för ynka 30000kr men bilden lär vara något i särklass. Dessutom är väl den låga kronkursen ingen prissänkare på ett tag? Som alltid när det gäller teknik känner man sig ofta lurad när man än köper. Så en bra LCD nu eller vänta på att priserna på LED sjunker kanske redan framåt hösten vad är smartast?
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-06-11, 19:16

Priserna går ner som fan!

Men...

Utan en bra bildkälla så är det faktiskt en dålig affär att köpa stor-TV. Eftersom den redan dåliga tv-sändningen visas på en större yta så blir allting suddig. Tittar man på DVD så kommer man uppleva viss förbättring jämfört med tjocka TVn, men inte mycket.

Med andra ord så måste man investera i kanaler i HD-kvalité, eller en blue-ray-spelare. Comhem har det bästa utbudet när det gäller HD-kanaler, men då måste man köpa deras HD-box (vilket jag har, och är mycket nöjd med). Boxer har inga HD-kanaler, Canal Digital och Viasat, om du nu vill hålla på med en parabol, enstaka.

Sedan finns det ett tredje och rätt så kul alternativ, nämligen att koppla datorn till TVn, via VGA-ingång som de flesta moderna platta TVn har. Det finns en massa blue-ray-filmer på bl a TPB, och det är troligen ingen skillnad mellan att spela filmen på datorn, eller titta på samma film på en blue-ray-spelare.

Med tanke på att en bra blue-ray-spelare kostar runt 3000-4500 kr så är datorn ändå ett bra alternativ.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Evert
Grillat är godast!
 
Everts avatar
 
Inlägg: 690
Reg.datum: Aug 2008
2019-01-09, 00:18

Själv köpte jag en Philips 55-tums tv i somras efter att mitt barnbarn hällt juice i min gamla. Jag var inte så ledsen för det då jag mer eller mindre hoppades på att min gamla skulle gå sönder så att jag fick köpa en ny

En bra tv till ett bra pris. Kan varmt rekommendera den för de som absolut inte vill ha Oled-tv.

https://www.netonnet.se/art/ljud-och.../1003044.9118/
Evert är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp