Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Övrigt

Notiser

Övrigt Jag hittade inget annat ställe att posta denna fundering.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
Tripprapport - annat än knark. - 2008-08-20, 13:53

Alla experimenterar vi ngn gång med olika droger som t.ex. heroin, kaffe, sockerkaka eller italiensk salladskrydda.

Här vill jag höra olika tripprapprter från andra saker än sådant där "trashigt" pundartjafs. Fram med de riktiga experimenten.

Någon som ätit 30 paket digestive, två enlitersflaskor finsk senap etc etc...

Hur kändes det? Vilka fenomen/upplevelser hade ni? Vilken "set och settings" var det?
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2008-08-20, 14:00

Jag skulle kunna berätta om en överdos Tyrkisk Peber, som jag tog efter en resa till Finland. Men ni vill nog inte höra det. Jo, vissa av er vill, men ni får inte...


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-20, 14:01

Överätning (binge eating):

Börja med stora mängder lagad, god mat. Stick emellan med ett glas vin. Efter en stund, pröva en annan sorts lagad, god, mat, och märk till din förvåning hur lätt även den slinker ner. Nu börjar en varm tryckkänsla spänna magen utåt, så här måste spädbarnet ha upplevt den trygga mättnaden efter en matning. Man ler lyckligt, och kommer plötsligt på att man har goda efterrätter i frysen/kylen. De slinker ner, liksom i en annan mage, som på kor. Man blir allt lyckligare, tv-programmen är plötsligt kul, man spritter av energi av den enorma blodsockerhalten. Varför inte lägga sig ner, i tv-soffan? En varm trygghet omsluter en, innnan man vet ordet av sover man en lycklig sömn ett par timmar. Sedan upp och borsta tänderna, i säng på riktigt, och efterföljande dagar mår man kanonbra, möjligen småirriterad på att jeansknappen skaver i midjan, men wtf, det kommer att gå över.

Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-20, 14:02

För fan...kom igen Christer...du kan ju inte bara nämna en drog.

En tripprapport skall innehålla
1) dos och hur den intagits.
2) hur omgivningen var
3) din sinnestämning
4) upplevelser.

Senast redigerad av Mröff den 2008-08-20 klockan 14:12.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-20, 14:04

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Överätning (binge eating):

Börja med stora mängder lagad, god mat. Stick emellan med ett glas vin. Efter en stund, pröva en annan sorts lagad, god, mat, och märk till din förvåning hur lätt även den slinker ner. Nu börjar en varm tryckkänsla spänna magen utåt, så här måste spädbarnet ha upplevt den trygga mättnaden efter en matning. Man ler lyckligt, och kommer plötsligt på att man har goda efterrätter i frysen/kylen. De slinker ner, liksom i en annan mage, som på kor. Man blir allt lyckligare, tv-programmen är plötsligt kul, man spritter av energi av den enorma blodsockerhalten. Varför inte lägga sig ner, i tv-soffan? En varm trygghet omsluter en, innnan man vet ordet av sover man en lycklig sömn ett par timmar. Sedan upp och borsta tänderna, i säng på riktigt, och efterföljande dagar mår man kanonbra, möjligen småirriterad på att jeansknappen skaver i midjan, men wtf, det kommer att gå över.


Aaah...det där har jag också varit med om. Ofta när jag glömt att äta under en dag, och sedan sätter i mig en rejäl måltid. Då framkommer en lyckokänsla som inte är utav dess like och tuppluren blir ngt alldelens extra. Det är som du omsluts av varm fluffig bomull, och kommer i kontakt med de högre dimensionerna av tillvaron.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-20, 14:05

BigPack-tripp:

Köp en 2-liters GB BigPack. Börja äta. Börja frysa. Tappa upp ett varmt bad. Kryp ner, med glassen, och fortsätt ät. När man börjar huttra, tappa upp ännu hetare vatten. När paketen är tom kan man observar det sköna fenomenet att bränna sig på vattnet från utsidan, och ändå frysa och skaka.

Kanske skulle detta postas i nån fysexperiment-tråd?
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-20, 14:07

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Aaah...det där har jag också varit med om. Ofta när jag glömt att äta under en dag, och sedan sätter i mig en rejäl måltid. Då framkommer en lyckokänsla som inte är utav dess like och tuppluren blir ngt alldelens extra. Det är som du omsluts av varm fluffig bomull, och kommer i kontakt med de högre dimensionerna av tillvaron.
Amatör .

Jag pratar inte om att äta när man är hungrig, utan att äta för flera personer emellanåt, trots att man redan ätit normalt.

Ger helt klart en förhöjd livskänsla.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-20, 14:07

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
BigPack-tripp:

Köp en 2-liters GB BigPack. Börja äta. Börja frysa. Tappa upp ett varmt bad. Kryp ner, med glassen, och fortsätt ät. När man börjar huttra, tappa upp ännu hetare vatten. När paketen är tom kan man observar det sköna fenomenet att bränna sig på vattnet från utsidan, och ändå frysa och skaka.

Kanske skulle detta postas i nån fysexperiment-tråd?

Fy fan...det där var hardcore...låter ju skithäftigt. Är det ngn speciell smak man skall ha på Big Packet.
Det måste jag prova någon gång.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-20, 14:08

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Amatör .

Jag pratar inte om att äta när man är hungrig, utan att äta för flera personer emellanåt, trots att man redan ätit normalt.

Ger helt klart en förhöjd livskänsla.
Det verkar lätt att OD:a
Vad händer då?
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-20, 14:11

Voltaren-T-tripp:

Känn hur magen drar ihop sig i illamående redan när du vaknar på morronen. Känn hur huvudvärken annonserar sig genom att liksom pulsera skallen och synintrycken. Ta 2x25mg Voltaren-T. Efter en stund sprider sig en skön avslappning i axlarna. Huvudet slutar pulsera, magen känns normal. En lätt, luftig glädje fyller dig, om det beror på tabletterna eller frånvaron av smärta får vara osagt.

Varar nästan ett dygn.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp