Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245 MC-bögeri

Notiser

MC-bögeri 2-taktare, 4-taktare, baktaktare.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
Utrustnings- och Accessoartråd - 2008-07-15, 10:00

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Jag tog motorcykeln igår och det gick fint som snus. Kom hem strax före nio och fem minuter efter det att hojen hade släpats in i garaget vred Gud på kranen. Jävlar vilken skur. Det stod som kvastar ur stuprören.
Tänkte exakt på samma sak! Jag åkte iväg dessutom i jeans, det hade varit jättekul att komma tillbaka som någon som nyligen hade hamnat i sjön...


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 10:02

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Tänkte exakt på samma sak! Jag åkte iväg dessutom i jeans, det hade varit jättekul att komma tillbaka som någon som nyligen hade hamnat i sjön...

Jeans! Du får inte köra i jeans. Fullt skinnställ och ryggplatta ska det vara. Skärpning!
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-15, 11:56

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Jeans! Du får inte köra i jeans. Fullt skinnställ och ryggplatta ska det vara. Skärpning!
Skinnställ har jag inte, det blir varmt ju. Jag har aldrig klarat av skinnbyxor, bollarna kokar som f-n då.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 12:03

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Skinnställ har jag inte, det blir varmt ju. Jag har aldrig klarat av skinnbyxor, bollarna kokar som f-n då.
Det är inte skinn i grenen, där är det ett kraftigt strechtyg, blåser rätt frisk igenom där, vår och höst har jag vindstopper under. Sen finns det ställ med små hål för luftgenomsläpp. När man kör är det inte alls särskilt varmt, fläktar friskt.

Men det är klart, ska man gå omkring med stället på och glassa så blir det varmt men tvådelat löser det hela. Bara att ta av sig jackan.

Visst kan det vara varmt men så varmt är det inte. Jag lovar.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-15, 12:08

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Det är inte skinn i grenen, där är det ett kraftigt strechtyg, blåser rätt frisk igenom där, vår och höst har jag vindstopper under. Sen finns det ställ med små hål för luftgenomsläpp. När man kör är det inte alls särskilt varmt, fläktar friskt.
Erre sant? Jag testade aldrig skinnställ pga. de "problem" jag hade haft med skinnbyxor, men det verkar som det finns andra som har haft liknande problem med bollarna när det kommer till skinnställ.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 12:22

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Erre sant? Jag testade aldrig skinnställ pga. de "problem" jag hade haft med skinnbyxor, men det verkar som det finns andra som har haft liknande problem med bollarna när det kommer till skinnställ.
Finns en massa olika märken och modeller. Om du väljer traditionella skinnbrallor så visst är det bara skinn. Mitt skinnställ har strech i grenen, på insidan av låren, baksida vader och insida ärmar.

Tycker du ska åka till en hojaffär med stort utbud av skinnställ. Vet att Lelles i Uppsala är kända för att ha mycket kläder och tror att de nu har en rätt bra rea. Kolla fyndkatalogen här: http://www.uniflip.dk/catalogs/3801/6891/pub/index.html
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-15, 12:34

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Vet att Lelles i Uppsala är kända för att ha mycket kläder och tror att de nu har en rätt bra rea. Kolla fyndkatalogen här: http://www.uniflip.dk/catalogs/3801/6891/pub/index.html
Lelles verkar vara större än MC-varuhuset...

Jag vill inte gå på någon hojaffär, då handlar jag en massa konstiga saker. Några prylar på att-köpa-listan:

1. Draggin.
2. Hjälm med inre-solvisir, typ Caberg Downtown:

Spoiler:


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 13:28

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Lelles verkar vara större än MC-varuhuset...

Jag vill inte gå på någon hojaffär, då handlar jag en massa konstiga saker. Några prylar på att-köpa-listan:

1. Draggin.
2. Hjälm med inre-solvisir, typ Caberg Downtown:
Hur handlar du grejor då? Postorder? :klia: Ställ måste provas, likaså hjälm, handskar. Allt annat måste åtminstone kännas på... depåstöd, lås och sånt.

Lelles är större, mycket större! Och har skitbra priser nu på rean, om man nöjer sig med vanliga ställ, vilket jag skulle tro passar bäst till din hoj. Ett rejsingställ skulle nog se rätt fånigt ut.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 13:30

Hörru Cody, du får nog flytta inlägg till en Utrustnings- och Accessoartråd i Volvo 245-forumet.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-15, 13:33

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Hörru Cody, du får nog flytta inlägg till en Utrustnings- och Accessoartråd i Volvo 245-forumet.
Vi har ju ett "MC-bögeri"-delforum...


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp