Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#61) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 11:32

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Väghyvel verkar vara bra om han blir uppstudsig, då kan man ge honom en rejäl avhyvling.

En väghyvel bör finnas i varje feminists garage.
Även i icke-feministens garage. Förtroendekriser i förhållanden löses bäst med väghyvel.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#62) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-07-22, 17:51

Jag vill bara säga att jag har träffat bilägare, som har stannat vi fel röttljus, två gånger i mitt liv. Första gången för några år sen, och för den andra gången, idag.

I det första fallet handlade om japaner, men idag var det nog en svensk (budbil?) som körde... eller snarare, stannade vid fel trafikljus.


Till er som undrar: Trafikljusen på vänstra sidan gäller inte, såvida det inte finns ett till på högra sidan.


Spritney Bears rockar f1!

Senast redigerad av CodeMAN den 2009-07-22 klockan 20:58. Anledning: Stavfel.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#63) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-22, 20:15

Bilägartyper?
Har någon nämnt "mannen i klimakteriet" än? *hoppas inte göra män arga*

Körde på söderleden med en väninna. Vid en av påfarterna gled alla bilar in sådär käckt varannan, eftersom det var tät trafik i båda motorvägsfilerna. Men bilen som skulle slinka in bakom mig blev helt vansinnig då jag inte flyttade mig över till vänsterfil. När han nesligen bromsat och klämt sig in bakom, slängde han sig ut i vänsterfilen bredvid oss, visade långfingret, tutade och skrek. Han var i 45-60-årsåldern, lila i ansiktet och med gråvit anskitsbehåring.
Vid följande avfart svängde han av, han skulle tydligen inte längre. Frågade min väninna om hon skulle tagit åt sig av dylik incident. Hon svarade lakoniskt nej, eftersom hon kände igen bilförartypen.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#64) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-07-22, 21:04

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Bilägartyper?
Har någon nämnt "mannen i klimakteriet" än? *hoppas inte göra män arga*
Jag har visserligen en laidback-stil när jag åker hoj i stadstrafik, jag vet att "man kommer fram" oavsett hur mycket man hetsar upp sig, eller inte.

Det är dock rätt roligt att observera bilister som hetsar upp sig genom att köra om mig, för att sedan upptäcka att det är röttljus längre fram.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#65) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-07-22, 21:28

Har jag svarat i den här tråden tro? Jag är nämligen en vidrig bilist, jag hatar alla som kör för sakta, inte blinkar och helt plötsligt bara bromsar in och stannar för att de ska läsa kartan.
Jag bor ju på ett ställe där det kommer mängder av turister på sommaren och det är ju kul men faan så synd att de inte kan köra bil.
Herregud, så jobbiga de är och vägen är lite smal så man kan inte köra fortare än 60, trots att det är 70 och jag har åkt där i snöstorm utan problem.

Ja, just det jag kör en Chevrolet Transport som mejar sig fram överallt, skitbra bil för att vara amerikansk.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#66) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-07-23, 01:14

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Bilägartyper?
Har någon nämnt "mannen i klimakteriet" än? *hoppas inte göra män arga*

Körde på söderleden med en väninna. Vid en av påfarterna gled alla bilar in sådär käckt varannan, eftersom det var tät trafik i båda motorvägsfilerna. Men bilen som skulle slinka in bakom mig blev helt vansinnig då jag inte flyttade mig över till vänsterfil. När han nesligen bromsat och klämt sig in bakom, slängde han sig ut i vänsterfilen bredvid oss, visade långfingret, tutade och skrek. Han var i 45-60-årsåldern, lila i ansiktet och med gråvit anskitsbehåring.
Vid följande avfart svängde han av, han skulle tydligen inte längre. Frågade min väninna om hon skulle tagit åt sig av dylik incident. Hon svarade lakoniskt nej, eftersom hon kände igen bilförartypen.
Jaså han... Jo, honom har jag också sett i dom där krokarna. Jag tror han jobbar på Panelstugan.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#67) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-23, 09:57

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Bilägartyper?
Har någon nämnt "mannen i klimakteriet" än? *hoppas inte göra män arga*

Körde på söderleden med en väninna. Vid en av påfarterna gled alla bilar in sådär käckt varannan, eftersom det var tät trafik i båda motorvägsfilerna. Men bilen som skulle slinka in bakom mig blev helt vansinnig då jag inte flyttade mig över till vänsterfil. När han nesligen bromsat och klämt sig in bakom, slängde han sig ut i vänsterfilen bredvid oss, visade långfingret, tutade och skrek. Han var i 45-60-årsåldern, lila i ansiktet och med gråvit anskitsbehåring.
Vid följande avfart svängde han av, han skulle tydligen inte längre. Frågade min väninna om hon skulle tagit åt sig av dylik incident. Hon svarade lakoniskt nej, eftersom hon kände igen bilförartypen.
Den där typen finns det många av i norra sverige. I stockholm brukar även män i klimakteriet släppa in vad som helst, hur som helst.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#68) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-24, 09:14

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Jaså han... Jo, honom har jag också sett i dom där krokarna. Jag tror han jobbar på Panelstugan.
Kan stämma, det var vid den avfarten. Och det var en firmabil.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp