Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Äta, dricka och träna

Notiser

Äta, dricka och träna För dig som vill prata om mat, dryck och hälsofrågor.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-03, 20:45

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Funderar på att åka till gymmet redan vid 12-tiden i morgon, köra stenhårt på bandet, sola, basta, dricka minimalt för att sedan väga in mig kl.14.00.

Näe, inte. Om du kör stenhårt riskerar du att musklerna svullnar och samlar vatten och du inte alls har tappat något utan tvärtom. Kliv istället in i bastun hemma vid 12-tiden och stanna där till det är dags att åka. När du vägt in dig får du dricka.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-02-03, 21:14

Nej, jag gör nog som vanligt, jag får väl ta lite skäll, fast jag vet inte riktigt, jag kanske har gått ner mina förväntade kilon.

Enligt min våg har jag gått ner i vikt men man vet ju inte vad PTMs våg visar, jag misstänker att han fuskar lite med den, det har jag sagt till honom också men han bara skrattar åt mina konspirationsteorier.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-04, 07:38

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Nej, jag gör nog som vanligt, jag får väl ta lite skäll, fast jag vet inte riktigt, jag kanske har gått ner mina förväntade kilon.

Enligt min våg har jag gått ner i vikt men man vet ju inte vad PTMs våg visar, jag misstänker att han fuskar lite med den, det har jag sagt till honom också men han bara skrattar åt mina konspirationsteorier.
Skulle du inte ha gått ner så hänvisa bara till att du tränat stenhårt och att muskler väger mer än fläsk.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-09-04, 15:39

*slumpbump*



På onsdag börjar min höstträning med PT (jag har tränat som faaan de sista veckorna för att orka) då blir det vägning och mätning igen.
När jag bokade tiden sa jag till honom att jag vägrar väga mig men nu har jag ändrat mig, vill ha vikt och mått för att kunna ha ett mål med min träning och kost.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-09-04, 18:32

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Hur reagerar ni när någon säger att de äter korrekt, och rör på sig ganska mycket, och ändå är överviktiga?
Eftersom tråden är bumpad så tar jag mig friheten att citera mig själv, från trådstarten.

Ändrad relation muskler/fett är förstås en bov i dramat när man blir äldre. Alltså, muskler har högre grundomsättning än fett, så när relationen muskler/kroppsfett försämras behöver man färre kalorier. Borde ju kunna åtgärdas med träning, men tyvärr kan man inte ha kaloriunderskott och bygga muskler, man måste acceptera att käka ett överskott för att bygga. Sen får man väl deffa....
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp