Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Globetrotteri

Notiser

Globetrotteri Resor och andra kulturer.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#21) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-02-01, 23:46

Det där skulle jag med vilja göra, och dessutom så funkar det ju i dåligt väder. Hur är det, är dom farliga dom där, typ välter båtar när det är parningstid, eller hur är det? Jag vill minnas att dom har präktiga tänder...

Edit: Späckhuggarna alltså.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2009-02-01 klockan 23:53.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#22) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-02, 06:21

Jag ska åka till Lofoten i sommar på ett födelsedagskalas.
Ska bli skoj, jag har inte varit i Norge tidigare öht.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#23) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-02, 19:20

Jag har gjort det när jag var liten, åtminstone åkte vi upp till nordkap så det borde väl vara hurtigruten. Minns det var rätt tråkigt för mina föräldrar spelade mest bridge hela tiden och det fanns inga barn, jo en fransk tjej som jag var rädd för för jag hade hört att i frankrike pussades man istället för att säga hej. Och detta fick absolut icke ske.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#24) Gammal
dr fotpall
Pink Sissy
 
dr fotpalls avatar
 
Inlägg: 139
Reg.datum: Jul 2008
2009-10-06, 00:13

bilfylla är en klassiker. en ännu bättre variant är att rulla runt i en VW-buss - där bak - o dra i sig 2 flaskor vin o lyssna på ramones o skråla på fel melodier, medan chauffören gråter eftersom han är ramoneskännare, det spöregnar och vi aldrig kommer fram... 40 km/h på autobahn, med 638 km kvar o klockan närmar sig 22..

men jag är helt säker på att lofoten är ännu... ja.. nåt... ännu mer...

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Det är ett ställe alla bara måste åka till innan de dör. Helt fantastisk natur och geniun känsla.

Däremot måste man klara av doften av torkad torsk..

Vi var längs hela ögruppen. På norra sidan finns det kritvita stränder med knallgrönt vatten. På södra sidan är det mer bergigt.

Dessutom får man åka bilfärja mellan flera öar och långa tunnlar under fjordar...

Edit...jag har varit stenpackad några gånger på Lofoten. En gång i en segelbåt, en gång på restaurang, en gång fiskande småkrabbor och en annan gång en rejäl nostalgisk bilfylla (dvs sitta i bil, dricka öl och lyssna järnet på stereon).


Ich mich geduckt
dr fotpall är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#25) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2012-07-12, 19:52

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
En sexdagars kryssning längs en av världens vackraste kuster den norska med många landstigningar. Inte direkt billigt men kanske en lite annorlunda reseupplevelse? http://www.hurtigruten.se
Jag har fortfarande inte åkt Hurtigrutten men jag var väldigt nära Lofoten för ett par veckor sen. Det var nog himla vackert där ute men jag svängde ner vänster mot Narvik istället.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp