Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#41) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-14, 21:56

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Ingen aning, men den där Adenauer-kombin är nog från tiden. Det är säkert den där belgiska karossfirman som byggde Safari-190 som ligger bakom den. Men fan vad sugen jag är på en sån där bull-pickup... Jag såg en som var byggd på W136, alltså 170 med friliggande skärmar och grejor, som var till salu nere i Skåne för ett par år sen. Ett oerhört ha-begär infann sig då.
Gamla Mercor är riktigt mysiga. Jag hade en fin benvit 190 Automatic -63 för några år sen. Kändes fint att styra stjärnan genom Stockholmstrafiken.
Jag var på jakt efter en bulle efter den, men hittade ingen jag ville ha. Sen kom annat emellan..


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#42) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-14, 22:55

Citat:
Ursprungligen postat av sås på slipsen Visa inlägg
Gamla Mercor är riktigt mysiga. Jag hade en fin benvit 190 Automatic -63 för några år sen. Kändes fint att styra stjärnan genom Stockholmstrafiken.
Jag var på jakt efter en bulle efter den, men hittade ingen jag ville ha. Sen kom annat emellan..
Jag hade en sån fin 200 -73 med tonat glas, servo, taklucka, och en massa grejor från 280c. Fan vad jag saknar den... Det är nog den bil som jag ångrar mig mest att jag gjort mig av med. Men nu senast, alltså för bara ett par månader sen, så hade jag en fena som jag inte alls saknar.

Men du, om du får tag på en bulle så vet jag en lada med minst tre stycken kompletta i delar.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#43) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 00:29

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Jag hade en sån fin 200 -73 med tonat glas, servo, taklucka, och en massa grejor från 280c. Fan vad jag saknar den... Det är nog den bil som jag ångrar mig mest att jag gjort mig av med. Men nu senast, alltså för bara ett par månader sen, så hade jag en fena som jag inte alls saknar.

Men du, om du får tag på en bulle så vet jag en lada med minst tre stycken kompletta i delar.
Ska ha det i åtanke.

Just nu är det mest aktuellt med garage. Jag sitter och ritar på ett just nu..


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#44) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 08:17

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Idag träffade jag "öh, har jag parkerat på mc-parkering, men, det skiter jag väl i, höhöhöh!"-typen. Han hade parkerat över heeeela mc-parkeringen, det fanns inte plats för en enda hoj.

Jag gick, öppnade hans dörr, bad honom att inte sticka iväg någonstans så att jag skulle hinna ringa till trafikkontoret och be dem att skicka en patrull som kunde skriva en p-bot.

Men neeeej, han ville inte vänta...
Det verkar som om CodeMAN är någon slags offensiv hojåkare. Sitter och muttar innanför hjälmen om bilisterna.

Själv blir jag alltid lika irriterad på MC-parkeringarna. De står bara där helt tomma, ofta bra placerade, medan vi bilister vi som ibland råkar låna en bil får cirkluera minst 30 minuter i denna stad innan vi hittar parkering, såvida man inte vill betala 230 kronor för 3 timmar.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#45) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-15, 08:38

Uppe i Götene så har dom en KD-ledarmot som åker runt och smygfotograferar felparkerare. Jag är nästan säker på att han hade lagt ut en bild på en motorcykel som bredde ut sig lite väl mycket på en sån där ruta. Ett sånt oskick!
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#46) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-15, 09:06

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Det verkar som om CodeMAN är någon slags offensiv hojåkare. Sitter och muttar innanför hjälmen om bilisterna.
Idag träffade jag inga konstiga typer.

MC-parkering är guds gåva till hojåkare då det inte kostar att parkera där, oavsett antal timmar. Varför ska det förpestas av bilar?

Jag har ju dessutom aldrig kritiserat folk som kör fort...


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#47) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 09:08

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg

MC-parkering är guds gåva till hojåkare då det inte kostar att parkera där, oavsett antal timmar. Varför ska det förpestas av bilar?
Varför i helsike. Ni borde få betala för kvm på hela parkeringsrutan.




Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#48) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 09:32

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Idag träffade jag inga konstiga typer.

MC-parkering är guds gåva till hojåkare då det inte kostar att parkera där, oavsett antal timmar. Varför ska det förpestas av bilar?

Jag har ju dessutom aldrig kritiserat folk som kör fort...
Hörru, Herr Flytta inlägg så att man inte hittar. Håll dig till ämnet, tack. Mc-parkeringar är trevliga inrättningar men jag tror inte att de äger några bilar.


Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#49) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-15, 09:37

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Hörru, Herr Flytta inlägg så att man inte hittar. Håll dig till ämnet, tack. Mc-parkeringar är trevliga inrättningar men jag tror inte att de äger några bilar.


Hur menar du? Skrev jag fel?

Dina inlägg ligger under chattråden.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#50) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-15, 09:42

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Hur menar du? Skrev jag fel?

Dina inlägg ligger under chattråden.
Flytet förstörs, flytet i kommunikationen. Chattråden, bah!

Jag är en bilägartyp. Tant i liten röd bil. Vem vågar beskriva den...
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp