Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Brott och straff

Notiser

Brott och straff Kriminalfall och dess konsekvenser.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
Kriminellt fordon - 2009-04-28, 20:48

En ny förmåga har anställts på realtid.se.

Här är en rapport han skrivit om en gul vespa som står mystiskt placerad.

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...?sAction=lk#k1

Vad säger forumets kriminalinspektörer om detta.

Vem kör en sådan här vespa? Varför har den inte stått där förr? Kan detta vara dem pusselbit som saknas för att lösa fallet.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-28, 21:04

Vilket "fall"?
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-04-28, 21:30

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg

Vad säger forumets kriminalinspektörer om detta.
Vem kör en sådan här vespa?
Scooters, eller skotrar, är ju jättepoppis bland kriminella både här och nere i Sydeuropa, så jag kan inte se varför den här budgetmoppen inte skulle kunnat användas för att transportera en våldsverkare eller två. Tillsammans med mörka BMW och kapade flygplan så torde den här Kymcon tillhöra gräddan av förbrytarnas favoritfordon.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Christer
Anal-ytiker
 
Christers avatar
 
Inlägg: 3 320
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Överkalix
2009-04-28, 21:54

Jag gillar beteckningen "mördarvespor".


Nejdå, ni luktar inte alls lök.
Christer är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-28, 23:33

Eftersom jag själv träffat ett kriminellt element på en Eu-moppe i skogarna häromkring, kan jag intyga att just det fordonet måste vara överrepresenterade i brottsliga sammanhang. Detta uttalande baseras alltså på att jag själv sett en, och det kan då sägas vara statistiskt säkerställt.

Men en knallgul? Är inte det att dra ögonen till sig? Är Kymcon ett stabilt kvalitetsmärke?

Den jag såg var diskret och svart. När jag tänker efter hade den sama färg som codys...

Vad skulle ni reagera på för fordon, som ev. inblandad i brottslighet, om det fanns i era krokar?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-29, 06:35

Mröffan: Inte nog med att det är 1:1 beträffande din statistiska säkerhet, det är även empiriskt säkerställt, dvs inte en produktskrivbordsprodukt som så många andra undersökningar.

Cyklar känns kriminellt. Vet inte varför men cyklar är iaf här på landet endast för gubbar och gummor. Så vem som helst annan på cykel känns utomordentligt skumt. Azbizzart som Svenne skulle säga.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-04-29, 12:34

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Den jag såg var diskret och svart. När jag tänker efter hade den sama färg som codys...
Jag är involverad i kriminella aktiviteter med min moppe, jag kör 25 km mer över hastighetsgränsen för moppar.

Men varför flyr kriminella brottsplatser med moppar? För att de är enklare att sno? Eller för att de inte växla en hoj?


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-29, 15:06

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Jag är involverad i kriminella aktiviteter med min moppe, jag kör 25 km mer över hastighetsgränsen för moppar.

Men varför flyr kriminella brottsplatser med moppar? För att de är enklare att sno? Eller för att de inte växla en hoj?
Nu skall du får höra.

Moppar är lättare att köra var som helst med. Ponera att du begår ett rån och skall fly från polisen. Du kommer till en skog (vilka är bra att gömma sig i). Då är det svårare att köra in i skogen med en bil - även om du har fyrhjulsdrift - än en moppe...

/kriminalinspektör Mröff



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-04-29, 19:14

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Vad skulle ni reagera på för fordon, som ev. inblandad i brottslighet, om det fanns i era krokar?
Förutom stridsvagnar och flyg med främmande nationalitetsbeteckningar, tyskregistrerade Mercedes S-klasse och baltiskreggade småbilar med ärriga Kreml High-typer i så tittar jag alltid extra noga när det kommer risiga BMW 318 med antingen kepskillar eller mer vanliga knarkare med kryckor stickandes upp vid sidorutan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Nu skall du får höra >
För ett par år sen så var jag ute och körde moped på en lång raksträcka. Jag låg och laddade på ordentligt när jag plötsligt blev okörd av en polisbil! Men jag brydde mig inte om det eftersom polisen ju sällan bryr sig om mopeder, och dessutom knappast en ålderstigen Zündapp med en mustaschprydd 40-åring på. Så fel jag hade... Lite längre fram på så ställde dom sig plötsligt tvärs över cykelbanan och blockerade min väg. Jag insåg, eller egentligen ansåg, fortfarande inte att det var mig dom var ute efter, men när det var ungefär femtio meter kvar så kom jag till insikt och fick snabbt vänt moppen och kört upp i skogen. Där satt jag i tjugo minuter innan jag smög fram mellan träden. Det kändes riktigt häftigt sen när jag för säkerhets skull tog en annan väg hem.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-29, 20:01

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Förutom stridsvagnar och flyg med främmande nationalitetsbeteckningar, tyskregistrerade Mercedes S-klasse och baltiskreggade småbilar med ärriga Kreml High-typer i så tittar jag alltid extra noga när det kommer risiga BMW 318 med antingen kepskillar eller mer vanliga knarkare med kryckor stickandes upp vid sidorutan.
Jag reagerade häromdagen när en stor estnisk registrerad dyr Audi kom körande här på gatan. På förarplats satt en snubbe som såg precis ut som Dragan i "TV für alle". Ja, han hade pälsmössa (iofs mörk) och mustasch. Vad tror ni denna snubbe pysslar med i Stockholm?





Citat:
zündappsvenne och bängen...
Vad busigt...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp