Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Mångfotade vänner

Notiser

Mångfotade vänner Djur i största allmänhet.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#351) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

Reg.datum: Jul 2008
2011-08-10, 20:00

Citat:
Ursprungligen postat av pippi Visa inlägg
Nämen har Ulvena skaffat katt? Om jag inte minns fel så pratade du om det för längesen men det verkade inte bli någon då av en anledning jag glömt.

Hur mår diesel Cody?
Efter mycket tjat från dottern blev det en katthemskatt.
Han är tre år och vi har haft honom i snart 1 år.
I morse var det blod på köksmattan efter hans nattmål och idag har han kommit med en fågel (den hann han in med och la i min klädkammare (urk!) nån timme senare kom han med en mus men då hann jag se det så jag stängde alla dörrar så den fick han sluka ute.
Gissa om han måste avmaskas ofta, tror han äter ett par möss om dagen plus torrfoder och blötfoder, han väger 8 kg, inte konstigt med den dieten!

Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#352) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2011-08-11, 07:16

Citat:
Nämen har Ulvena skaffat katt? Om jag inte minns fel så pratade du om det för längesen men det verkade inte bli någon då av en anledning jag glömt.

Hur mår diesel Cody?
Diesel mår bra, det blir mycket bögande hos oss. Kramande, klappande, osv. Två killar som ligger sked.

Han bodde hos mitt ex medan jag var borta på kurs utomlands i två veckor, man kunde se i hans ögon när jag kom tillbaka att han hade saknat mig.

Anledningen till att jag kan ta såna bilder där han tittar mot kameran är för att vi tittar varandra i ögonen ganska länge. Som sagt, mycket fjolligt, men sant.

Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#353) Gammal
pippi
Nu ännu tjockare

pippis avatar

2011-08-11, 21:20

Det är så härligt med katt/er! Fast jag är glad att slippa få in döda djur.

Det är bra att ni är bögiga Cody. Sånt värmer ett pippihjärta.

Ja Nej
pippi är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#354) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2011-08-11, 21:34

Citat:
Det är så härligt med katt/er! Fast jag är glad att slippa få in döda djur.

Det är bra att ni är bögiga Cody. Sånt värmer ett pippihjärta.
Jo, jag skulle gärna slippa det jag med samt att katten kräks maskar men bor man som jag gör så får man ta allt sånt.
Min katt älskar snö, han borrar ner sig och busar i den. När det är varmt ute håller han sig inne och är ute på nätterna.
Nu är han slö som bara den, behöver avmaskas igen!

Svara med citat
  (#355) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2011-08-18, 22:41

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jo, jag skulle gärna slippa det jag med samt att katten kräks maskar men bor man som jag gör så får man ta allt sånt.
Min katt älskar snö, han borrar ner sig och busar i den. När det är varmt ute håller han sig inne och är ute på nätterna.
Nu är han slö som bara den, behöver avmaskas igen!
Avmaskades häromdagen och genast kommer han in med möss, hatar det, häromdagen hann vi stoppa honom i "kuvösen" (den inglasade delen av vår veranda) där han glatt slukade sin mus, nu kom han in med en liten musunge men vi lyckades få tag i den, tyvärr eller som tur var så var den redan död.
När han tar småfåglar släpar han in dem i min klädkammare och ligger där och kråmar sig. Bara att berömma och försöka få ut fågeln så fort det går, han är en utmärkt jägare men får gärna behålla sina byten utomhus.

Svara med citat
  (#356) Gammal
pippi
Nu ännu tjockare

pippis avatar

2011-08-18, 22:44

Kan man inte sätta en bjällra på kissen då? Eller är det bra att han äter möss kanske?

Ja Nej
pippi är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#357) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest

Ulvenas avatar

2011-08-18, 23:41

Citat:
Kan man inte sätta en bjällra på kissen då? Eller är det bra att han äter möss kanske?
Nej, man kan inte sätta någonting på kissen, vi köpte en väldigt avancerad kattlucka som bara kunde aktiveras av hans halsband som vi glatt satte på honom, knappt en vecka efter var halsbandet försvunnet!
Vi har en jaktkatt helt enkelt, han är så stolt över sina fångster och smaskar i sig dem glatt (inte fåglar dåra). Skulle uppskatta om han åt dem ute men tyvärr, så länge han var inne så gick han på lådan men nu har han inte varit där sen han fick gå ut, en gång när han varit instängd i lillstugan ett dygn sprang han dit och kissade i sådär 5 minuter, han hade hållit sig hela tiden.
Jag älskar min katt men skulle gärna slippa hans fångster men de ingår ju i kitet så.

Svara med citat
  (#358) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2011-09-03, 08:55

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag älskar min katt men skulle gärna slippa hans fångster men de ingår ju i kitet så.
Gud, ja. Jag som inte haft något barn hade mycket svårt att acceptera att Diesel skulle hitta på en massa bus som jag inte var van vid öht, men om man har haft barn så blir det kanske lättare att acceptera att viss bus ingår?

Vid tid blir det kanske lättare att hitta hans gömställen, när han har fått rutinen?

Svara med citat
  (#359) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker

CodeMANs avatar

2011-09-03, 10:47

Svara med citat
  (#360) Gammal
pippi
Nu ännu tjockare

pippis avatar

2012-06-12, 18:27

Jazzgossen har varit sjuk. Han är iofs inte helt frisk än.
Helt plötsligt började han springa och kissa varannan minut. Kissa på lådan, kissa utanför lådan, kissa i leksakslådan, kissa på sittpuffen. Det blev ett besök hos veterinären som konstaterade att han hade inflammerad urinblåsa orsakad av stress. Stress va?? Jazzgossen som sover, äter och skiter. Vad har han att bli stressad över kan man undra? Ja jag vet inte.
Sen fick han höra att han är för tjock oxå och måste banta. 7 kg Jazzgosse.
Att banta ner en Jazzgosse kan jag som Jazzens matte bara tala om att det är fan inte lätt. När han inte får mat när han vill då går han och slåss med Jönsen. Men den lilla tjocka matten gör så gott hon kan. Nu hoppas vi att han blir helt återställd! Jazzgossen måste vara frisk.

Ja Nej
pippi är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is