|
(#11) |
(#12) |
(#13) |
(#14) |
Glad satanist
Reg.datum: Jul 2008
|
2008-08-08, 19:24
Vet inte, trodde bara det.
Jaså det är så illa att ett bilkörkort dras in permanent om man kör moped berusad? Det var betydligt värre än jag trott, inte ens om man kör bil berusad blir man ju av med körkortet permanent. Väl? Nåja, hoppas du får din eu-moppe inkl körkort. |
|
(#15) |
med borsten
|
2008-08-08, 19:33
Citat:
|
|
|
(#16) |
Analfabet
|
2008-08-08, 19:41
Ja, det finns tom "styrfylla" om man råkar vingla omkring full på en cykel.
Det kan leda till indraget körkort. Däremot trodde jag inte farbror polisen tog så hårt på sådant. Dels för att det är töntigt, dels för att de inte har resurserna. Vad har ni för konstiga poliser där du bor? Edit: Vilken jäkla syn att se ngn vingla omkring på en åkgräsklippare och demolera grannarnas gräsmattor och planteringar... Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
|
(#17) |
(#18) |
(#19) |
med borsten
|
2008-08-08, 20:00
Nu var det här som sagt för ganska länge sedan. Vet inte vad som gäller i dag. Det löjliga var att jag inte ens körde mopeden utan bara ledde den eftersom kedjan hade gått av. Men poliserna vittnade i rätten om att motorn kändes varm. Där rök mitt sista förtroende för det svenska rättsväsendet.
|
|
(#20) |
Analfanatiker
|
2008-08-08, 20:38
Citat:
Vad jag kan minnas så dras in körkortet permanent om det inte har gått mer än 2 år efter man har skaffat det. Efter 2 år så dras det in temporärt? EU-mopeder, synnerligen Kina-mopeder, kommer i varierande kvalité. Jag kör en Honda, och motorn har varit hur tålig som helst, precis som Honda-motorer brukar vara. Det är en 4-taktare, låter betydligt mindre och kan köras på vanlig bensin, dvs. inga bensin/olja-blandningar här. Kolla annars Moppenet, Sveriges motsvarighet till FB, dvs. med ungdomar vars inlägg inte går att tolka/läsa: http://forum.moppenet.com/ |
|
|