![]() |
||||
|
|
Notiser |
Bokmalen och språkliga frågor Litteratur, serier och språk. |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
(#11)
![]() ![]() |
(#12)
![]() ![]() |
(#13)
![]() ![]() |
Glad satanist
Reg.datum: Jul 2008
|
2011-05-25, 18:34
![]() Jag har troget stått i kö på bibliotekets väntelista och nu läser jag Patrik Sjöbergs "Det du inte såg". Viljo var (hemlig) bög och (hemlig) utövande pedofil. Det är en mkt liten del av innehållet, men iofs, det känns ändå som det mest äkta. Resten är ett enda lång och motsägelsefull skildring av Hr Sjöbergs liv och erfarenheter på och utanför arenorna. Kronologin följer de artiklar som skrevs och fångade folkets intressen, och syftet är enbart att visa vilken cool och rättskaffens kille Sjöberg är, kontra den bild folk fick av honom. Tyvärr kan ingen av de inifrån-skildringar han radar upp hjälpa upp hans sak. Det är ett liv av tjuverier, vandalisering, skattefusk och ogrundat hån mot omvärlden. Ändå vill han att vi skall dra slutsatsen att han är en ganska hyvens kille. |
![]() |
![]() |
(#14)
![]() ![]() |
Analfabet
|
2011-05-25, 20:04
Intressant.
Jag har mest förknippat P Sjöberg med en översittarattityd, att han åkt omkring i en sportbil och tagit knark. Själv har jag läst Carl XVI Gustaf. Den motvillige monarken. ![]() Den del som handlar om sexkungen, är väldigt torftigt och spekulativt skriven utan speciellt många källor. Det mest osannolika är väl att han varit med Camilla Henemark, kan inte få in den tanken i min skallen. Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det. |
![]() |
![]() |
(#15)
![]() ![]() |
Bajs är livet
|
2011-05-28, 21:45
Det finns ett ex av Stora machoboken i biblioteket på Tofta herrgård. Jag äter julbord där snudd på vartenda år och jag brukar sätta mig i en galonfåtölj och bläddra i den efter middagen medan jag smälter maten. Ibland har jag varit frestad att sno med den men det har inte blivit av.
Förresten, var inte TV-serien Grabbarna på Fagerhult en höjdare? ![]() |
![]() |
![]() |
(#16)
![]() ![]() |
Anal-ytiker
|
2011-05-29, 23:40
Kungen är en hyvens man, allt trams som skrivs om honom är bara lögn och förbannad dikt.
Jag läste en artikel i DN om Judith Butler. Hon verkar lagom konstig. Jag får hitta någon bok av henne. Nejdå, ni luktar inte alls lök.
|
![]() |
![]() |
(#17)
![]() ![]() |
(#18)
![]() ![]() |
(#19)
![]() ![]() |
(#20)
![]() ![]() |