Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Filmtajm och tevesoffan

Notiser

Filmtajm och tevesoffan Från Grötbögen till Sex and the City.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#31) Gammal
dr fotpall
Pink Sissy
 
dr fotpalls avatar
 
Inlägg: 139
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-24, 23:42

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Mycket intressant fundering där. Det du skriver är med andra ord att det är helt oväsentligt att prata om yta och djup, utsida och insida, då dessa begrepp har imploderat. Vilket naturligtvis får en materiell manifestation.

Sålunda går det att se en dokusåpaskådis själ i silikonbrösten. Genom inversionen av modernitetens dikotomier så lever vi i en illusion där det vi ser är verkligheten. Det finns inga dolda dimensioner av det mänskliga subjektet.
ungefär så ja. barnet som "vet" att coke är DET har insett själva verklighetens väsen. (den insikt vi når när vi analytiskt gått hela varvet runt)

eller för att uttrycka det mer banalt: jag måste (för att inte bli betraktad o därmed behandlad som en idiot) inse att sedeln i min hand blott är en symbol (och därmed inte försöka äta den), och därmed utan reellt värde. samtidigt måste jag agera som om den DE FACTO har ett värde. annars är jag en idiot. (då jag får svälta om jag kastar bort den värdelösa pappersbiten som solkar min hand)

att "veta det men lik förbannat göra det", till skillnad från marx' att "inte veta det, men göra det"

eller för att citera sam:

"how hollow heart and full
of filth thou art"


Ich mich geduckt
dr fotpall är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#32) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-09-24, 23:47

Mitt filosofiska avslutningsord till denna intressanta och mycket klargörande diskussion måste vara:

Människan är en idiot, och ses också som en sådan av alla utom henne själv.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#33) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2019-01-23, 12:02

Citat:
Ursprungligen postat av Östen Visa inlägg
Vad är alternativet? Fylla kistorna med jord innan man sänker ner dom? Graven blir ju inte så fager när kistan murknat.
Kan de inte spruta in ett expanderande skum i kistan innan de sänker ner den? Som i byggindustrin. Beskaffenheten av skummet bör vara sånt att det upplöses i samma takt som träet murknar. Så att alltihop krymper konformt.*

*Borde dessutom vara till glädje för för ev brottsundersökningar, där de vill gräva upp kroppen i så oskadat skick som möjligt
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#34) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2019-01-23, 12:11

Eller bättre idé:


Lägg kroppen i en gjutform som har formen av en kista. I lämpligt nedbrytbart material.
Ytan kan sedan sprejas till att se ut som trä.


*notera förtagsidé*
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#35) Gammal
Östen
Bajs är livet
 
Östens avatar
 
Inlägg: 992
Reg.datum: Jul 2008
2019-10-25, 16:53

Vilken smart idé


Det löser sig sa han som sket i vasken
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#36) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2019-11-03, 12:24

Ja, jag tycker att det äv viktigt att liken bevaras så intakta som det är möjligt för eftervärlden, så att de i framtiden kan dra pålitliga slutsatser om vårt syndiga leverne i början av 2000-talet. T.ex. att rövhålet är trasig hos alltför många pga av sodomi.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#37) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2019-11-04, 20:55

I en bok jag läste en gång så obducerade man en död dykare som flutit iland. Han visade inga tecken på att ha varit aktivt homosexuell, stod det.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp