Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
Bilägartyper - 2008-07-10, 18:56

När jag i stilla mak promenerar här i omgivningarna brukar jag lägga märke till att finns en massa olika sorters bilägare. Kanske har ni observerat några själv.

Den första jag tänker visa är "medelklassfamiljen" mellan 30-45 år. Båda har ett bra arbete, höga huslån och två barn. Mannen är alltid kortklippt samt har chinos/liknande brallor och t-shirt, kvinnan har jeans/blus eller kanske en knäkort kjol. Ingen av dem är över eller underviktig utan smältar bra in i omgivningarna. De kör ofta en sådan här typ av bil:



Bilen är inte nyproduktion, utan har ofta 2 år på nacken och inköpt på bilfirma, och kan vara av olika märken. Formen brukar däremot inte skilja sig speciellt mycket åt.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-10 klockan 19:03.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-10, 19:13

"Den unge strebern": (real case observation)

Kör den flashigaste BMW han har råd med, undast vuxna personer ser att den måste varit rätt billig.
Denna bil parkerar han nära jobbingången. Om arbetskamraterna skall ut på lunch sträcker han snabbt upp handen och vrålar "JAG KAN KÖÖÖÖÖRA"
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-10, 19:20

Bilägartyper?

Vilken typ är jag då? Jag har varken b-körkort eller bilägardrömmar. Min avsky för bilförare blev värre efter jag skaffade hoj.

Gud, vad långsamma och tråkiga de är!!! Vissa kör i 20 km/t på en 30 km/t-väg!!! De blinkar inte, hittar inte dit de ska, pratar i mobilen, osv. Nää, den dagen jag skaffar en bil kommer jag att tatuera "stofil" på pannan. Fiat Punto!


Spritney Bears rockar f1!

Senast redigerad av CodeMAN den 2008-07-10 klockan 19:42.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-10, 19:30

Är det inte jäkligt kallt att köra hoj på vintern?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-10, 19:37

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Är det inte jäkligt kallt att köra hoj på vintern?
Nja, jag har dubbdäck till min eu-moppe, då klarar man tunt is och lätt snö. Kallt blir det inte, med rätt ställ och tröjor gick det utmärkt för mig i två vintrar.

Blir det för mycket is så åker man buss.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-10, 19:40

Grobianen: Har extremt långa armar varav den ena håller i ratten. Den andra är slingrad runt passagerarstolen mot vilken grobianen ofta lutar sig.

Den skitnödige: Finns både av manlig och kvinnlig variant. Föraren sitter rak i ryggen, på gränsen till framåtlutad och slår nästan pannan i backspegeln.
Allt för att hålla maximal kontroll på skinkor och fispip.


Peter Protes: Strax under 30 men redan gubbe. Ses ofta körande för fort vid stormarknader där han har bilen som protes för sin manlighet, svunna ungdomlighet och karisma.
Kör gärna Audi eller Volvo av nyare årsmodell och har poplinjacka, chinos och naturligvis basebollkeps samt en lätt gryende övervikt.


Märta Mynning: Har haft körkort i över trettio år men kan fortfarande inte fickparkera eller hålla reda på högerregler och sånt tjafs. Hon kör försiktigt, och smyyyger gärna rakt ut på trafikerade gator. "Bara man tar det lugnt går det bra."


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-10, 19:45

"Jag kan köra bil (i motsats till alla andra"):

Kör konstant på gränsen av sin förmåga och tror därför att alla andra också gör det. Tutar och himlar med ögonen. Kör på folk bakifrån och invalidiserar dem med whiplash eftersom "de körde så långsamt".

Har varit frekvent iblandade i försäkringsärenden, men förklarar tryggt inför sig själv och alla som orkar lyssna att det beror på att "så många idioter är ute och kör bil".

Har ofta en stadsjeep.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-10, 20:47

Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-10, 20:57

Hahahaha!


Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-10, 23:19

Sen så har vi ju den coola snubben som tycker att allt det som han för tillfället kör omkring i är ganska så ballt. Det har inte alls att göra med att han anser sig bättre och häftigare än andra bilister utan bottnar helt och hållet i att han sovrar, väljer och vrakar med större urskiljning än många andra. Han är (som han själv tycker) begåvad med ett utpräglat sinne för vad som passar, men kanske främst vad som inte passar sig, på både landsvägar och uppfarter. Han är väl medveten om att folk ofta suckar och stönar bakom hans rygg, men i trygg förvissning om att allt faktiskt var bättre på 60-talet och att folk som hävdar motsatsen är under influens av kroniskt oförstånd så låter han dom hållas.

Inte sällan så har han, det är aldrig en hon, en sån här på parkeringen brevid sin tämligen obizarra bruksbil:

Senast redigerad av Sven Hedin den 2008-07-10 klockan 23:37.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp