Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#31) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-04, 23:43

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight Visa inlägg
Varför blandar de i en massa silikoner och jox i schampot så man blir sjuk då?
Testar man inte grejorna innan man säljer det?
Man behöver ju inte bli sjuk av det men det är ju himla onödigt att hälla i håret/på kroppen när det inte behövs.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#32) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-06, 10:55

Ulvena: Hur blev håret?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#33) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-10-07, 20:17

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Ulvena: Hur blev håret?

*bump*

Uuuuuulveeeeenaaaaaaaaaaaaaa!!!!!


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#34) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-10-07, 20:21





Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#35) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-10-07, 20:43

Ja, det blev väl okej.
Efter första gången tyckte jag mitt eksem kändes lite bättre men så gjorde jag om det i morse och det har kliat väldigt mycket idag så jag tror inte det är något jag kommer fortsätta med, kanske som en hårinpackning nångång men inte i stället för vanlig hårtvätt.
Dessutom är det ett rätt mycket knöligare sätt att tvätta håret på än det traditionella och balsam var absolut nödvändigt men jag tog bara i det längst ut i topparna och inte i hårbotten.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#36) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-07, 20:49

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Ja, det blev väl okej.
Efter första gången tyckte jag mitt eksem kändes lite bättre men så gjorde jag om det i morse och det har kliat väldigt mycket idag så jag tror inte det är något jag kommer fortsätta med, kanske som en hårinpackning nångång men inte i stället för vanlig hårtvätt.
Dessutom är det ett rätt mycket knöligare sätt att tvätta håret på än det traditionella och balsam var absolut nödvändigt men jag tog bara i det längst ut i topparna och inte i hårbotten.
Ibland kan det ju ta väldigt lång tid innan håret häömtar sig efter allt schampoo man har hävt i det tidigare. Men du gör ju som du vill, såklart.

I den tråden du fick länk till, eller egentligen i en av dom det länkas till i den tråden, finns ett recept på en superbra inpackning.

Skickar med receptet ifall någon vill testa:

4 delar balsam
1 del honung
1 del aloe vera gel

Värm i micron några sekunder tills det blir varmt, applicera sen i torrt eller vått hår (särskilt i topparna). Täck håret med duschmössa/plastpåse/platsfolie/vadsomhelst och låt det sitta i så länge du orkar (från 30 minuter till hela natten), skölj NOGA. Shamponera INTE!
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#37) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-10-07, 20:51

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Ibland kan det ju ta väldigt lång tid innan håret häömtar sig efter allt schampoo man har hävt i det tidigare. Men du gör ju som du vill, såklart.

I den tråden du fick länk till, eller egentligen i en av dom det länkas till i den tråden, finns ett recept på en superbra inpackning.

Skickar med receptet ifall någon vill testa:

4 delar balsam
1 del honung
1 del aloe vera gel

Värm i micron några sekunder tills det blir varmt, applicera sen i torrt eller vått hår (särskilt i topparna). Täck håret med duschmössa/plastpåse/platsfolie/vadsomhelst och låt det sitta i så länge du orkar (från 30 minuter till hela natten), skölj NOGA. Shamponera INTE!
Det ska vara sånt där ickesilikonbalsam då antar jag?


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#38) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-08, 06:48

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Det ska vara sånt där ickesilikonbalsam då antar jag?
Japp.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#39) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2008-10-09, 20:23

Nu har jag provat lite allt möjligt med ägg, ickesilikonbalsam, honung, Aloeveragel.
Jag märker ingen skillnad tyvärr, fört fick jag för mig att eksemet kliade mindre men det var kortvarigt.

Sen undrar jag om det där med silikon, på Apoteket säljs det en kräm mot torr hårbotten den innhåller ett ämne som slutar på -cone.
Finns det några studier på att silikon är dåligt för hårbotten eller är det bara vad som skrivs på Familjeliv och vad ett fåtal personer tycker som räknas som sant i de här resonemangen?


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#40) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2008-10-09, 21:01

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Nu har jag provat lite allt möjligt med ägg, ickesilikonbalsam, honung, Aloeveragel.
Jag märker ingen skillnad tyvärr, fört fick jag för mig att eksemet kliade mindre men det var kortvarigt.

Sen undrar jag om det där med silikon, på Apoteket säljs det en kräm mot torr hårbotten den innhåller ett ämne som slutar på -cone.
Finns det några studier på att silikon är dåligt för hårbotten eller är det bara vad som skrivs på Familjeliv och vad ett fåtal personer tycker som räknas som sant i de här resonemangen?
Silikon är kanske inte dåligt för hårbotten men däremot för håret eftersom det lägger sig som ett "skal" runt hårstråna och gör att håret bryts sönder lättare och håret blir frissigt.

Får fortsätta sen.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp