Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Sverige och Utrikes Skvaller

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
Fenomenet Blondinbella (utbryt) - 2009-02-18, 17:00

Ja, detta är ett mysterium. över 700.000 läsare på en vecka har hon.

Detta stod skrivet idag.

Citat:
Usch nu har jag legat i sängen med pyjamas hela dagen känns det som. Det kryper i kroppen på mig av rastlöshet samtidigt som huvudet känns tungt. Ska kila ner till ett café i närheten och sätta mig och plugga där. Sedan behöver jag faktiskt komma igång med boken, nästan första kapitlet är klart. Jag har en känsla av att en latte och en bit morotskaka, kanske även en muffins till och med kan få mig att må bättre. Tror ni inte?
Undrar huuur det skall gå???



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-18, 18:47

Jag skulle inte uppskatta sådant trams som det inlägget jag citerade om det var en man eller kvinna. Möjligtvis om det var Gud skulle jag finna det lite intressant att höra vad denna pysslar med.

Vad fyller denna "jag skall gå och ta en latte"-grejen för funktion.Är det en slags indentifikation för unga tjejer? Sitter gubbar och flåsar över infona/bilderna? Hur ställer sig män/unga killar till det?

För hos oss kärringar verkar det inte gå hem



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 13:46

Jag var oerhört ärligt intresserad av sakfrågan. Varför skall blondinbella ha skit? Varför skall det raljeras över "våldtäktshistorien"? Det är inte bara här utan lite här och var på bloggar och forum elsewhere.

Är det inte rätt ihåligt att man säger sig vara ute efter att hålla rent forumet från "uthängda unga tjejer" medan man å andra sidan raljerar över en sextonåring som fått fingrar uppkörda i fittan på ett disco?
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 13:53

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Jag skulle inte uppskatta sådant trams som det inlägget jag citerade om det var en man eller kvinna. Möjligtvis om det var Gud skulle jag finna det lite intressant att höra vad denna pysslar med.

Vad fyller denna "jag skall gå och ta en latte"-grejen för funktion.Är det en slags indentifikation för unga tjejer? Sitter gubbar och flåsar över infona/bilderna? Hur ställer sig män/unga killar till det?

För hos oss kärringar verkar det inte gå hem
Finner du att "tramset" på hennes blogg skiljer sig så oerhört mycket från sådant som publiceras här i parti och minut, förslagsvis i chattråden?
Hur är det med identifikationen där?

Typ: Nu skall jag gå ut med hunden? Nu skall jag äta mat? Nu skall jag bajsa?

Sitter unga/gamla kärringar och flåsar över den infon?
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:29

Nu är detta ett lite mindre forum och inte en blogg med 700.000 besökare.
De flesta har gaggat med varandra ett tag, och jag ser detta mer som ett "kafferum".

Jag är lite intresserad av de här bilden av kvinnor som "sex and the city"-kopior som florarar i den svenska offentligheten.
Exempel Blondinbella, Sofie Fahrman....de ligger också högst upp på bloggtoppen.

De kvinnorna har faktiskt makt = dvs det är bra. Jag är bara intresserad av bilden de ger av kvinnlighet i konsumtionssamhället.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2009-02-19 klockan 14:32.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:32

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Nu är detta ett lite mindre forum och inte en blogg med 700.000 besökare.
De flesta har gaggat med varandra ett tag.
Är det där skon klämmer alltså? Att hon har många besökare? Det här forumet är ju inget annat än en enda stor blogg med flera användare.

Fattar inte varför så många företrädesvis äldre kvinnor har problem med att unga, framför allt blonda och yppiga tjejer når framgång i något område. Då skall de kapas, vilket innebär att det är okej att ge sig på vad som helst, tom ett sexuellt övergrepp.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:34

Men herre Gud, jag tycker det hon skriver är trams. De finns många kvinnor och män i min egen ålder (oavsett kroppsform) som också skriver trams.

Påpekare i mitt förra inlägg att de har makt (blondinbella och Sofie Fahrman) vilket inte stör mig, men jag är intellektuellt intresserad över den bild den ohämmade, oproblematiserande ytligheten de kommunicerar säger om vårt samhälle.

Jag är skitirriterad över att Sofie Fahrman inte ifrågasätter modeindustrin mer, vilket faktiskt Ebba von Sydow gör.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:34

Jaha, nu har du editerat igen.

Vad tycker du att ditt skrivande här och på andra ställen ger för bild av kvinnor i konsumtionssamhället?

Att kvinnor gillar flygplan och bajs?

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Men herre Gud, jag tycker det hon skriver är trams. De finns många kvinnor och män i min egen ålder (oavsett kroppsform) som också skriver trams.
Om jag tycker att det du skriver är trams, kan jag starta en tråd om det då? Och var det trams att hon berättade om ett sexuellt övergrepp?
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:38

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Jaha, nu har du editerat igen.

Vad tycker du att ditt skrivande här och på andra ställen ger för bild av kvinnor i konsumtionssamhället?

Att kvinnor gillar flygplan och bajs?



Om jag tycker att det du skriver är trams, kan jag starta en tråd om det då? Och var det trams att hon berättade om ett sexuellt övergrepp?

Ja, jag gillar flygplan. Vad gillar du?

Har andra forum där jag skriver i egenskap av mitt eget namn, om saker inte utifrån att jag bara är kvinna utan en människa. De har också en mindre läsarkrets..

Starta gärna en tråd om att du tycker det jag skriver är trams, skall jag bita tillbaka.

Att berätta om ett sexuellt övergrepp är inte trams.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:48

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Ja, jag gillar flygplan. Vad gillar du?

Har andra forum där jag skriver i egenskap av mitt eget namn, om saker inte utifrån att jag bara är kvinna utan en människa. De har också en mindre läsarkrets..

Starta gärna en tråd om att du tycker det jag skriver är trams, skall jag bita tillbaka.
På vilket sätt är storleken på läsarkrets kopplat till det hela? Om detta hade varit ett stort forum, hade banala inlägg inte accepterats då? Du skriver ju att du skall banta etc, vad ger det för signal till kvinnor?

Gick in som hastigast på hennes blogg nu och läser att hon till stor del har replikerat på din ruelse om unga kvinnor, prestationskrav, utseendefixering i konsumtionssamhället.

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Att berätta om ett sexuellt övergrepp är inte trams.
Men att starta en tramstråd och raljera om det på detta forum är okej?

Senast redigerad av skumrask den 2009-02-19 klockan 14:52.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp