Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Foliehatten

Notiser

Foliehatten Så här ligger det egentligen till.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
Besök hemma? - 2008-08-18, 12:30

Idag upptäckte jag två läskiga saker..

I morse ringde inte klockan, trots att jag hade slagit på larmet kvällen innan. Det visade sig att elkontakten som satt på klockan hade lossnat(!) under natten.

Jag ställde dessutom mobilen på dockan för laddning. I morse upptäckte att batteriet fortfarande var slut. Vid närmare titt så kunde jag konstatera att dockans kontakt i väguttaget hade lossnat!!! *kissar-i-byxan-smiley*

Så jag började undra om någon hade varit hemma hos mig och "lekt" lite. Hur ska man annars förklara strul med två elkontakter samma natt?

Har liknande hänt dig? Kanske möbler som byter plats, eller prylar som dyker upp/försvinner? Berätta...

Senast redigerad av CodeMAN den 2008-08-18 klockan 12:41. Anledning: Lite fel här å där.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-18, 12:35

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Har liknande hänt dig? Kanske möbler som byter plats, eller prylar som dyker upp/försvinner? Berätta...
  • Det har faktiskt varit en konstig grej med min mobil: larmet (väckarklockan) har slutat fungera.
  • Kom hem efter en resa igårkväll, och en automatsäkring hade löst ut. Det enda som hängde på den kretsen var en stor fördelardosa (till mina datorer) som jag hade stängt av, kretsen var alltså helt obelastad.
=>något konstigt, elektriskt, är i görningen...
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-18, 12:37

Det var sannerligen läskiga saker, som måste utredas. Kanske dags att ta fingeravtryck eller ha en observation om vad som händer med klockan/mobilladdaren flera nätter.

Själv har jag råkat ut för ett väldans mysko fenomen nyligen. Det ringde fyra mobiltelefonsignaler inne i min säng, även fast mobilen inte var där, och ingen annan mobil kunde tänkas vara inne i sängbotten. Har dock inte utrett frågan närmare då det skulle innebära att meka sönder hela sängbotten och sovmadrass.

Vet ngn om det finns någon slags utrustning för att kontrollera om avlyssingsapparatur gömts i sängar?

Händelsen inträffade efter jag varit bortrest, så ev. avlyssnande instanser har haft över en vecka på sig att meka med avlyssningsinstallationer.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-08-18 klockan 12:49.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-18, 12:45

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Idag upptäckte jag två läskiga saker..

I morse ringde inte klockan, trots att jag hade slagit på larmet kvällen innan. Det visade sig att elkontakten som satt på klockan hade lossnat(!) under natten.

Jag ställde dessutom mobilen på dockan för laddning. I morse upptäckte att batteriet fortfarande var slut. Vid närmare titt så kunde jag konstatera att dockans kontakt i väguttaget hade lossnat!!! *kissar-i-byxan-smiley*

Så jag började undra om någon hade varit hemma hos mig och "lekt" lite. Hur ska man annars förklara strul med två elkontakter samma natt?

Har liknande hänt dig? Kanske möbler som byter plats, eller prylar som dyker upp/försvinner? Berätta...
Vid ny genomläsning ser jag att dina "fenomen" båda två kan hänföras till att du varit upp och snubblat kring lite klumpigt på natten.

Mina däremot....
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-18, 12:48

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Vid ny genomläsning ser jag att dina "fenomen" båda två kan hänföras till att du varit upp och snubblat kring lite klumpigt på natten.

Mina däremot....

Ditt fenomen kan bero på att du har ett skitmärke på din telefon.

Mina problem däremot.....



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Birger
Busets tvåtaktare
 
Birgers avatar
 
Inlägg: 166
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Illinois
2008-08-18, 12:54

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Ditt fenomen kan bero på att du har ett skitmärke på din telefon.

Mina problem däremot.....
Antyder du att han använder sin telefon som butplug, eller hur skulle annars skitmärket komma dit?
Birger är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-08-18, 12:57

Jag tror att stora saker är på gång.

När jag upptäckte problemen med kontakten så bestämde mig för att starta en tråd här om dem. Så snart jag kom till jobbet så hade jag glömt vad jag skulle starta en tråd om:

http://www.obsklassen.se/showthread.php?p=12784

Det är ju delvis mitt fel, iom jag inte har skyddat mig mot tankeraderingar, men hur i helvete kan allt detta hända samma dag????
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-18, 12:58

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Ditt fenomen kan bero på att du har ett skitmärke på din telefon.

Mina problem däremot.....
Hallå, det ena problemet beror på det, ja.
Men hur kan en säkring i hemmet 220-voltsnät gå, när uttaget är obelastat? Det måste vara någon(/något) som tankar energi från bortresta hushåll...

Apropå dina egna små obervationer () så ligger det ett musbo i sängen förstås.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-18, 13:35

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Hallå, det ena problemet beror på det, ja.
Men hur kan en säkring i hemmet 220-voltsnät gå, när uttaget är obelastat? Det måste vara någon(/något) som tankar energi från bortresta hushåll...

Apropå dina egna små obervationer () så ligger det ett musbo i sängen förstås.
Det där med säkringen är förstås en lite klurig fråga. För oss inom UFO-branschen är det emellertid infeså svårförklarat. Det kan helt enkelt varit så att du haft besök av varelser från andra planeter. Det brukar påverka elektricitet på det sättet du beskriver, bl.a. lär ett sådant besök ha slagit ut tre kraftstationer i Mexico City.

Joho du...musbo....när har möss börjat låta om mobilsignaler...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-08-18, 13:37

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Joho du...musbo....när har möss börjat låta om mobilsignaler...
När man sätter sig/lägger sig på dem
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp