Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Sportfånen

Notiser

Sportfånen Tipsrader, sporthändelser och träning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
Doping - 2008-07-11, 21:14

Jag vill snacka doping, inför stundande OS.

Har jag rätt i min uppfattning, att doping främst har sin förtjänst i återuppbyggnaden efter skador?
Är det därför våra svenska stjärnor blir borta månadsvis, och sedan kastar in handduken för gott, när de drabbas av bristningar och skador?
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-17, 08:28



Jo just det ja.

Ville bara upplysa om att Christian Olsson gör comeback på DN-galan på tisdag.
Hans skador tar över ett år att läka, var och en. Typiskt odopad.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-17, 08:30

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg


Jo just det ja.

Ville bara upplysa om att Christian Olsson gör comeback på DN-galan på tisdag.
Hans skador tar över ett år att läka, var och en. Typiskt odopad.
Eller så är de för fega och vågar inte chansa att bli upptäckta med dopingpreparat i kroppen.

Tacka vet jag grekerna som flydde så fort dopingkommissionen var dem på spåren. Tror till och med att de arrangerade en svår bilolycka och isolerade dem på sjukhus för att komma undan. Snacka om att göra allt för sin sport!

Kenteris och Thanou heter de och det var en mc-olycka och ingen bilolycka. Blev så nyfiken att jag tvingades googla.

Senast redigerad av Gullan den 2008-07-17 klockan 08:34. Anledning: Googelresultatredovisning.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-17, 09:57

Tittade på den aktuella listan för 2008 från IAAF
(http://www.iaaf.org/mm/Document/Antidoping/SanctionedAthletes/2008_Results_Management_3761.pdf)

och av de fyra ryska män som är med har tre använt cannabis... (det blir inte avstängning för det, bara public warning).
Vad är det för vits med att dopa sig med cannabis?
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-21, 16:22

Ponera (erkänn att det är ett fint ord) att jag skulle gå in på ett gym av den mer inpyrt svettiga sorten, hur många kroppsbyggare skulle jag träffa på som var dopade? Hur skulle det märkas?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
Koolaid
Den bannade vilden
 
Koolaids avatar
 
Inlägg: 511
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-21, 17:00

Normalt gym; de som tränat längre än 1 år och mer än 3ggr/v så är min gissning, vilket faktiskt är en kvalle sådan, minst 50-60%. Absolut minst.

Lite mer hardcore-gym utan RF-avtal; minst 80-90%.

Märks på;

  • huden - finnar, grövre porer
  • plufsiga ansikten, s.k. moonface av testosteron eller Deca-Durabolin främst.
Det är väl de främsta "aha"-känningarna. Sen att de oftast beter sig allmänt mer "cocky" märks nog mest för de närmaste.

Kickan; vissa preparat är extremt rehabiliterande, bl.a. just Deca-Durabolin. Att vissa åtm. tidigare, spelare i NHL kom tillbaka vansinnigt fort efter tunga skador på ljumskar och knän är ju ngt åtm. jag reagerat på.

Att C Olsson tar tid på sig ÄR ett bra tecken på en odopad kropp.
Eller så jar han börjat kedjeröka och tagit sin medfödda lathet till oanade höjder.

När jag inte tränar hemmavé i källaren, så tränar jag med två killar i min ålder(d.v.s. gubbar)som är "på" året runt, d.v.s. de använder siog av steroider hela tiden. "Viloperoder" är när de drar ner på preparaten en del.
Skulle de idag bara kasta allt i sprut och pillerväg så skulle de gå ner minst 25 kg inom ett år.

Deras kroppsegna produktion är totalt avstängd och i.o.m. att de varit på i åratal så tar det låång tid att återfå egenproduktionen. Om det ö.h.t. går att återfå den igen.

Det är kroppen det - knoppen tar ohyggligt med stryk av ett tvärt avbryt när de ligger på den nivån av intag som de gör. Ingen testosteronproduktion ALLS efter att i åratal legat på nivåer c:a 1000ggr över normal manlig produktion, är en total chock. Kroppens muskler formligen rinner av då du inte har den viktigaste byggstenen kvar, du är totalt impotent, din självbild raseras totalt o.s.v., o.s.v. Det finns åtskilliga som jag vet om som har behövt rejäla psykologiska insatser efter 10-15 års missbruk.

Två vet jag sitter på Ulleråker permanent. 3 st. från Uppsala i min ålder som tränade/dopade sig konstant när jag var i U-a är döda, två självmord och ett i stort sett sprängt hjärta.

Så det är ett jävla skit detta. Och de erfarna vet att det finns inget som heter "en kur" - den absoluta majoriteten fortsätter med kurer då&då el. åren runt. Välmåendet under kurande är stort och att gå av är en rejäl chock för kroppen och knoppen så många väljer att fortsätta sitt välmående gnm. steroiderna.

Detta är rent tragiskt imo och framför allt när 16-18 åriga killar börjar efter att ha tränat i ett par månader. De förstör sin egenproduktion totalt när de mixtrar i den åldern. Plus att du har en enorm produktion jut då som motsvarar en 35 som är dopad iss.



Ååfyfan, ååfyfan, ååfyfan!!!







Koolaid är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-21, 17:11

Så du uppskattar att 50-60% av snubbarna som tränar på ett gym som SATS dopar sig..

Helt otroligt. Då har jag alltså sett massa dopade snubbar genom åren, utan att veta om det.

Hänger de mest i det mer macho viktrummet eller vid de fjolligare maskinerna?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2008-07-21 klockan 17:16.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
Koolaid
Den bannade vilden
 
Koolaids avatar
 
Inlägg: 511
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-21, 17:14

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
Så du uppskattar att 50-60% av snubbarna som tränar på ett gym som SATS dopar sig..

Helt otroligt. Då har jag alltså sett massa dopade snubbar genom åren, utan att veta om det.

Hänger de mest i det mer macho viktrummet eller vid de fjolligare maskinerna?
Jag gissar på fria vikter; det är ett betydligt bättre sätt att träna tungt med fria. Då tränar du samtidigt balans i kroppen och därigenom lite xtra core, d.v.s. bålen.



Ååfyfan, ååfyfan, ååfyfan!!!







Koolaid är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-21, 17:17

I viktrummet brukar det iofs vara lite större degiga killar med röda "alkonäsor" och stora porer.

Vafför håller karlar på med sådant där? Går det inte att träna och käka proteiner istället.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Koolaid
Den bannade vilden
 
Koolaids avatar
 
Inlägg: 511
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-21, 17:30

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg
I viktrummet brukar det iofs vara lite större degiga killar med röda "alkonäsor" och stora porer.

Vafför håller karlar på med sådant där? Går det inte att träna och käka proteiner istället.
Ja säg det.

Det riktigt jobbiga är ju det att efter en kur så tappar du minst hälften, och då är det bra!, av det du lagt på dig.
Vaskulariteten försvinner igen, det var mest p.g.a. högre blodtryck du får det u.z.w.
Om det var som många hoppas/tror; att du får behålla allt du lägger på dig, hade det ju varit lite mer "idé" av det hela. Men tji.

Tragiskt och idiotiskt.



Ååfyfan, ååfyfan, ååfyfan!!!








Senast redigerad av Koolaid den 2008-07-21 klockan 18:57.
Koolaid är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp