Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Foliehatten

Notiser

Foliehatten Så här ligger det egentligen till.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-22, 11:28

Citat:
Ursprungligen postat av Östen Visa inlägg
Han representerade ju förvisso SAP.
Sodomites Association of Papua? Tillåt mig tvivla...

Vet du hur långt det i praktiken var till Nya Guinea på den tiden som Hjalmar Branting var som mest på hugget och sexuellt aktiv? Näää, det gör du inte... Det var jättelångt!

Han höll istället, precis som många andra av dåtidens dovhjortsväna skumrasksfigurer, till i en källare på Regeringsgatan. Själva huset är rivet men på platsen så ligger det nu en liknande fastighet med en Hästens-butik i bottenplan och ett litet källargym under marknivå. Herrar med diskret upvikta kragar brukar fortfarande slinka ner i källaren, fast nuförtiden under förespegling att dom skall ta sig ett styrketräningspass på lunchen eller att, som en del desperata har dragit till med, läsa av vattenmätaren.

Det är visst en knubbig pingstpastor och en musikalartist som ligger bakom...
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-22, 15:46

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Sodomites Association of Papua? Tillåt mig tvivla...

Vet du hur långt det i praktiken var till Nya Guinea på den tiden som Hjalmar Branting var som mest på hugget och sexuellt aktiv? Näää, det gör du inte... Det var jättelångt!

Han höll istället, precis som många andra av dåtidens dovhjortsväna skumrasksfigurer, till i en källare på Regeringsgatan. Själva huset är rivet men på platsen så ligger det nu en liknande fastighet med en Hästens-butik i bottenplan och ett litet källargym under marknivå. Herrar med diskret upvikta kragar brukar fortfarande slinka ner i källaren, fast nuförtiden under förespegling att dom skall ta sig ett styrketräningspass på lunchen eller att, som en del desperata har dragit till med, läsa av vattenmätaren.

Det är visst en knubbig pingstpastor och en musikalartist som ligger bakom...

Det skulle man kunna tro, men faktum är att Nya Guinea låg strax utanför Rävsnäs i Norrtälje på den tiden. Den beboddes av ett gäng militanta exilgotlänningar som härjade och plundrade längs hela Roslagskusten.
Hela situationen blev snabbt ohållbar då den rasmedvetna regeringen fick nys om att den halvugriska genpoolen från de östra territorierna började sprida sig på fastlandet. Inte bara var varannan unge harmynt, de sade e istället för a i slutet på vissa ord...

Ett av de största topphemliga projekten i rikets historia iscensattes.
I korta drag grävdes hela Guneja, som den hette då, ut från botten av norska straffångar och ön spändes helt enkelt i släp av ett fyrspann utrangerade Ostindiefarare.
Nu heter resterna av ön Nygrund, och varför det heter Nya Guinea torde väl vid det här laget vara helt klart?


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-22, 15:50

Är det sant?
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-22, 16:53

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Är det sant?
Historierevisionisterna framhärdar i att det var ryssen som härjade och brände hus i Roslagen, men varför hittades kyrksilvret från Häverö kyrka i en jordgrop under bygget av det nya rådhuset i Manokwari?
Många andra bevis fanns, men istiden 1923-1926 har raderat de flesta.
Gör dig själv en tjänst: Titta på en kartbild av Nya Guinea. Vrid den 90 grader. Placera den i tanken med centrum utanför Norrtälje.

Jag säger inget mer.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-22, 19:42

Nu har jag gjort det och jag tror fan du har rätt...
Det är alltså därför som Ezzelino är avstängd på FB? Så går det när man lägger näsan i blöt. Vissa saker skall man inte rota i och den här minst sagt prekära affären blev nog hans fall. Jag sökte lite på användarnamnet och herre jösses vad med trådar om Rävnäs som har blivit låsta eller bara försvunnit.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-22, 19:43

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Nu har jag gjort det och jag tror fan du har rätt...
Det är alltså därför som Ezzelino är avstängd på FB? Så går det när man lägger näsan i blöt. Vissa saker skall man inte rota i och den här minst sagt prekära affären blev nog hans fall. Jag sökte lite på användarnamnet och herre jösses vad med trådar om Rävnäs som har blivit låsta eller bara försvunnit.
Hur går det till när du får träffar på Rävnäs i trådar som försvunnit?
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-22, 19:55

I revisionismforat så länkas ganska friskt till trådar som tydligen inte finns längre...
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-22, 20:16

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
I revisionismforat så länkas ganska friskt till trådar som tydligen inte finns längre...
Ravensbrück är den inofficiella beteckning som Ezzelino använt för Rävnäs på senaste tiden. Han tilllhör dock de som säger att stället aldrig existerat.

Här tycker jag Såsen har visat sig på framkanten, för att ta reda på informationer om detta angelägna ämne.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2008-07-22, 20:36

Citat:
Ursprungligen postat av mroeff Visa inlägg

Här tycker jag Såsen har visat sig på framkanten, för att ta reda på informationer om detta angelägna ämne.
Såsen har verkligen gått på djupet och sällan har jag sett sån geist och förmåga till åskådliggörande på en och samma gång.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-22, 21:09

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Troell Visa inlägg
Såsen har verkligen gått på djupet och sällan har jag sett sån geist och förmåga till åskådliggörande på en och samma gång.
Jag brinner lite för ämnet eftersom min farfarsfar var repslagare på en av Ostindiefararna som utförde bogseringen. Alla fyra besättningar försvann strax efter att den var klar under mystiska former....
Han berättade att patruller kommit på natten och fört bort samtliga - det var bara gammelfarfar som klarade sig då han befann sig mellan låren på en svårt överviktig prostituerad. Skitig, men kåt, av beck och tjära på båten gick det helt enkelt inte att se honom i halvmörkret.
Rykten gick att medlemmarna fördes till det som skulle komma att kallas Minnesota där de fick land och naturaförmåner av indianer mot att de höll käft.

Skeppen rensades på porslin och te och skit och sattes på slavtrad istället. För att söka tämja exilgotlänningarnas hämndlystnad fördes horder av polynesiska luder till ön med skeppen i hopp om att spä ut det onda blodet. Operationen lyckades och hela aktionen föll i glömska. Tills nu. Gammelfarfar, som faktiskt fortfarande är vid livet, tänker slå sjuan till Aftonbladet så snart han har pratat klart med den trevliga kvinnan på 071-xxx xx xx.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp