Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Brott och straff

Notiser

Brott och straff Kriminalfall och dess konsekvenser.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
Thomas Quick - 2008-11-20, 07:10

Thomas Quick (Sture Ragnar Bergvall) har tagit tillbaka erkännandena om de 8 mord han dömts för.

Vad jag undrar över är: antar att det finns bevisning i åtminstone något av fallen?

Senast redigerad av Kickan den 2008-11-20 klockan 07:37.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#2) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 08:02

Det lär bara finnas indicier och inga bevis. Men det ska ju inte gå att bli dömd enbart på eget erkännande, i så fall skulle t.ex. Palmemordet vara uppklarat för länge sedan och flera gånger om... så någonstans borde det finnas möjlighet att hålla honom kvar. Karln är helt klart fullständigt galen men det är i sig inget brott i Sverige.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#3) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 09:08

Något mord kommer att få hänga kvar annars kommer ju Christer van der Kwast att få sparken. Han har ju byggt hela sin karriär på Quick.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#4) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 09:57

Jag blir helt matt av Quick.

Har han suttit på kåken nu och upptäckt att han inte fått någon uppmärksamhet i pressen på länge? Då knackar Hannes Råstam på dörren och intervjuar honom...

-Hmmm...jag tar tillbaka åtta erkännanden för honom så nappar säkert pressen...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#5) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 13:05

Nu säger Leif GW Persson att han alltid trott han är oskyldig. Skulle kunna vara en indikation på att han verkligen är skyldig, jag har märkt att äldre män som pratar med släpig röst och halvslutna ögon vanligtvis har fel.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#6) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 13:51

Haha, GW har så rätt så rätt, som alltid. Att han är en äldre man som talar med halvslutna ögon och släpig röst och dessutom med en välgrundat överlägsen och milt road pondus gör bara sanningen värre för somliga.

Men just ja, du är ju en av de få i Sverige som fortfarande tror att Chrille P är skyldig

GW har ju hävdat samma sak i flera år och skriver dessutom på en bok om honom (Quick)
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#7) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 14:19

Den släpiga rösten, de halvslutna ögonen och den höga åldern gör att dessa människor kommer undan med vilken skit som helst, för de undgår den utvärdering som drabbar övriga, och missar därmed relevant feedback som hade utvecklat deras tänkande, istället blir de allt stolligare och mer självgoda.

Rent statistiskt har de därmed mer fel än övriga befolkningen. Det är ren logik.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#8) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 14:49

Det lustiga är i sammanhanget i så fall är att Christer van der Kwast är ett år äldre i sammanhanget än GW, de är födda 1944 respektiva 1945. Van der Kwast har dessutom utan tillstymmelse till bevisning kastat sig över varenda ord som rullat över Quicks fuktiga läppar och dömt honom för 8 mord trots rent uppenbara motsägelser i hans utsagor.

Jag gissar att hans huvud kommer rulla nu.

Hittade lite intressant på internet om Kvasten:

2005 bet van der Kwasts jakthund sönder ansiktet på en fyraårig flicka. Hans kommentar?

Läs artikeln.

Nä jag tror nog mer på den gode GW..
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#9) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 15:12

Den där van der Kwast är ett äckel, tycker jag sedan hans hundjävel bitit en 4-årig flicka i ansiktet.

Men förmodligen pratar han inte släpigt, alltså har han rätt angående Quick.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#10) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-11-20, 16:06

GW börjar tackla av, tyvärr...:

van der Kwast är opålitlig på grund av likheterna i utseendet med GW. Karaktäristiken påminner om GW:s. Notera också kwasts simmiga blick och röda hudton beroende på för många brakmiddagar.




Dessutom verkar han ha fått den brillianta iden att öppna en ny förundersökning mot Quicken utan att informera advokaten. Den visade sig inte vara så brilliant, eftersom han stängde fupisen illa kvickt.

Nä, dags för fler kvinnor i dessa positioner, så det blir ordning på torpet.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp