Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Volvo 245

Notiser

Volvo 245 Motorer, farkoster och vråltrimmat.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-01-24, 21:03

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Östen Visa inlägg
Säkerligen
Fan också... Jag får fortsätta köpa tyskt. ( )

Citat:
Ursprungligen postat av Östen Visa inlägg
Jag är förresten lite sugen på att köpa en DAF, kanske av nostalgiska skäl. Mina föräldrar hade ett par såna när jag var liten, först en vit halvkombi och några år senare en blå Marathon sedan med vita stripes, en riktig dräpare med 57 vilda hästar under huven
Det förstår jag. Mina hade under en kort period en sån där post-tjorv som ju är en DAF under skalet. Själv så har jag haft en pickup. En härlig bil.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-01-24, 21:06

En sån här vill jag ha:

Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-01-24, 21:08

En Raggarkappa!

Du har mitt fulla stöd ifall du skaffar dig en sån.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Gabriel Knight
Väderpojke
 
Inlägg: 510
Reg.datum: Jul 2008
2009-01-24, 21:58

En bekant har haft en gammal hederlig Volvo PV, kommer inte ihåg vilken modell men den var beige och hade 2 dörrar och var rund som en bubbla bak. Från 1964 var den tror jag och mycket mysig att åka i och så hade den lysknappen för hel och halvljus bredvid gaspedalen.

En annan bekant hade en gammal Mercedes från 1965, en blå med lädersäten. Han hade den till salu för 25000 men jag hade inte råd att köpa den fastän jag gärna hade velat

En tredje bekant har en gammal Saab med 2takts motor från 60-talet som han ska renovera någon gång när han får tid men det verkar han aldrig få så den står bara där i garaget och samlar damm

Själv har jag en BMW 518 från 1984 men det dröjer tyvärr några år till innan den blir veteranbil


FRA ser DIG!!!!
Denna dag, ett liv....
Allt är regeringens fel...
An Irish blessing med Roma Downey och musik av Phil Coulter
http://www.youtube.com/watch?v=G131ORJH6X0
Gabriel Knight är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-01-24, 22:09

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
En Raggarkappa!

Du har mitt fulla stöd ifall du skaffar dig en sån.
Tyvärr finns det inte så många kvar och dom som finns är antingen skrotfärdiga eller så uppiffade så att dom blir svindyra. Men jag gillar den och har alltid gjort.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-01-24, 22:10

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight Visa inlägg
En bekant har haft en gammal hederlig Volvo PV, kommer inte ihåg vilken modell men den var beige och hade 2 dörrar och var rund som en bubbla bak. Från 1964 var den tror jag och mycket mysig att åka i och så hade den lysknappen för hel och halvljus bredvid gaspedalen.

En annan bekant hade en gammal Mercedes från 1965, en blå med lädersäten. Han hade den till salu för 25000 men jag hade inte råd att köpa den fastän jag gärna hade velat

En tredje bekant har en gammal Saab med 2takts motor från 60-talet som han ska renovera någon gång när han får tid men det verkar han aldrig få så den står bara där i garaget och samlar damm

Själv har jag en BMW 518 från 1984 men det dröjer tyvärr några år till innan den blir veteranbil
PV hade vi också en gång i tiden men jag är för kort för att köra den, når liksom inte upp över (traktor)ratten.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Östen
Bajs är livet
 
Östens avatar
 
Inlägg: 992
Reg.datum: Jul 2008
2009-01-24, 22:15

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight Visa inlägg
En bekant har haft en gammal hederlig Volvo PV, kommer inte ihåg vilken modell men den var beige och hade 2 dörrar och var rund som en bubbla bak. Från 1964 var den tror jag och mycket mysig att åka i och så hade den lysknappen för hel och halvljus bredvid gaspedalen.

En annan bekant hade en gammal Mercedes från 1965, en blå med lädersäten. Han hade den till salu för 25000 men jag hade inte råd att köpa den fastän jag gärna hade velat

En tredje bekant har en gammal Saab med 2takts motor från 60-talet som han ska renovera någon gång när han får tid men det verkar han aldrig få så den står bara där i garaget och samlar damm

Själv har jag en BMW 518 från 1984 men det dröjer tyvärr några år till innan den blir veteranbil
Vårda din 518 ömt, det är en blivande klassiker
Östen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-01-25, 06:47

Det är ju svårt att få till den där veterankänlsan när bilarna är såpass moderna. Jag har ju också nästan en sån där 518, men det funkar inte hela vägen. Min är ju en sjuttiotalare som gjordes en bit in på åttio, och det går bara inte... Den må vara hur skattebefriad och besiktning vartannat år som helst men jag kan inte få till den rätta känslan.

Jag diskuterade det här med en bekant som är något mera liberal i sin syn på vad som kan betraktas som veteranigt, men jag håller stenhårt på att en modell som fortsatte tillverkas efter första hälften av sjuttiotalet för alltid är griskörd som veteran. Egentligen så skulle jag vilja dra gränsen vid 1970 års modell, men då skulle ju t.ex Fords sista M-modell och Mercedes W108 (Gabriels kompis bil) inte klara sig, så vid ungefär -71 eller möjligen -72 tycker jag att det börjar dra ihop sig. Men för att inte tidiga Volvo 140 och Mercedes ap-modell skall falla bort så kan jag sträcka mig fram till 1975. Brrrrrr...
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-01-25, 11:42

Är någon sugen på en Ap-Merca?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-01-25, 18:30

Som du säkert vet, ifall du tänker efter lite, så är jag oerhört förtjust i dessa vagnar. Speciellt som coupé.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2009-01-25 klockan 19:23.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp