Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-10, 18:46

Citat:
Ursprungligen postat av Kristen Etik och Moral Visa inlägg
Fuck that shit!

Steve Jobs den jävla hobbynazisten i hippiekläder har bestämmanderätt över vilka aps som skall utvecklas till Iphonen. Om några wizkids kommer på en killer ap så har han förbehållt sig rättigheterna vad gäller det slutliga bedömandet. Open platform är ett minne blott.
Men Stanley...så du låter


Själv köpte jag en SonyEricsson C902i igår och den är så förbannat fetbra att det är svårt att ta in. Klart bästa telefonen jag haft, och kameran förpassar den vanliga kompaktkamera till byrålådan.
Vilken telefon!


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
elbastardo
aka Dr. OlhonRhot
 
elbastardos avatar
 
Inlägg: 242
Reg.datum: Jul 2008
Ort: WT style framför TV'n
2008-07-11, 01:11

ja jag tycker iphone är hypat crap och ser ingen fördel med den. Har kört på med en k850i länge nu och är ganska nöjd med den förutom GUI som jag tycker är skit.

Funderar på N97 - mycket för Carl-Zeiss optiken + en del annat lull.. De flesta telefoner av idag anser jag vara för plastiga men det är väl något man får ta om man inte vill lägga ut stålars för ett titanskal


Med motorsåg kommer man långt
elbastardo är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
sås på slipsen
Kristdemokrat
 
sås på slipsens avatar
 
Inlägg: 2 384
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-11, 01:18

Citat:
Ursprungligen postat av elbastardo Visa inlägg
ja jag tycker iphone är hypat crap och ser ingen fördel med den. Har kört på med en k850i länge nu och är ganska nöjd med den förutom GUI som jag tycker är skit.

Funderar på N97 - mycket för Carl-Zeiss optiken + en del annat lull.. De flesta telefoner av idag anser jag vara för plastiga men det är väl något man får ta om man inte vill lägga ut stålars för ett titanskal
C902i har aluminiumkaross.


Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 10 minuter.
sås på slipsen är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2008-07-11, 06:39

Citat:
Ursprungligen postat av elbastardo Visa inlägg
ja jag tycker iphone är hypat crap och ser ingen fördel med den. Har kört på med en k850i länge nu och är ganska nöjd med den förutom GUI som jag tycker är skit.

Funderar på N97 - mycket för Carl-Zeiss optiken + en del annat lull.. De flesta telefoner av idag anser jag vara för plastiga men det är väl något man får ta om man inte vill lägga ut stålars för ett titanskal
K850i är fin telefon, med autofokus beter den sig som en riktig kamera. Jag har tagit rätt så bra bilder med den faktiskt, och har inte haft en riktig fotokamera under tiden.

Iphone verkar dessutom sakna MMS, ett minus till med andra ord (förutom avsaknaden av radion). Dock tror jag att man måste vara en Apple-fantast för att förstå "magiken", då alla Apple-prylar följer viss mönster när det gäller innovativ design och användargränsnitt.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2008-07-11, 12:26

Apple är fantastiska...jag har ju haft en Powerbook G4 i år och dar nu och den funkar fortfarande fint och är inte för långsam.

Den börjar bli skrotig (bl.a. har en startup för findern hakat upp sig på min huvudanvändare efter en fadäs med en egenlagad laddare) och bokstaven Z trillat loss (efter en fadäs med en springande vovve över tangentbordet) och aluminiumchassit blivit lite repigt (det enda irriterande som är en defekt hos själva burken)..morr...

Skall nog snart investera i ny burk och började en dag titta och tänkte, det får nog bli en billigare PC nu. Men så traskade jag in och köpte nytt operativsystem till macen. Och...man blir så jäkla imponerad. Allt funkar som en smäck, snabbt och lätt. Allt är så genomtänkt och före sin tid när det gäller funktioner för multimedia.

Att jämföra PC med Mac är som att jämföra en Nissan Sunny med en Mercedes CLS.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2008-11-21, 08:54

MMS på g till Iphone nu vad jag sett. Är det nån som har en? Vad tycks isåfall? Lever upp till förväntningarna?


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp