Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Sverige och Utrikes Skvaller

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-02-19, 14:48

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
Finner du att "tramset" på hennes blogg skiljer sig så oerhört mycket från sådant som publiceras här i parti och minut, förslagsvis i chattråden?
Hur är det med identifikationen där?

Typ: Nu skall jag gå ut med hunden? Nu skall jag äta mat? Nu skall jag bajsa?

Sitter unga/gamla kärringar och flåsar över den infon?
Fast, medlemmarna här är en sluten grupp, vill man skriva vad man har bajsat idag så måste man regga sig.

Blondinbella är däremot en publik figur, hennes sajt är inte för en sluten grupp. Här tilltalar vi varandra när vi skriver inlägg, hon tilltalar däremot sina läsare.

Det är en liten, om inte betydande, skillnad.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:53

Det är skillnad på blogg och forum. I en blogg skriver du i egenskap av en person.

Ja, läsekrets har mycket att göra med saken när det gäller inflytande och att bli/vara en offentlig person.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-02-19, 14:55

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg
På vilket sätt är storleken på läsarkrets kopplat till det hela? Om detta hade varit ett stort forum, hade banala inlägg inte accepterats då? Du skriver ju att du skall banta etc, vad ger det för signal till kvinnor?
Man kan tycka att storleken gör viss skillnad, men det gör inte det i detta fall.

Vi gör ingen reklam för våra åsikter, det är frivilligt att ta del av informationen här. Dessutom är detta ett diskussionsforum, ingen agerar som en frontfigur med bestämda åsikter.

Bella gör reklam, dyker upp på tv-program, osv, och representerar indirekt en ideologi. Och det är enbart hennes åsikter som gäller.
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:58

Skumrask: Vad tycker du om innehållet i t.ex. Blondinbellas blogg?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 14:58

Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN Visa inlägg
Fast, medlemmarna här är en sluten grupp, vill man skriva vad man har bajsat idag så måste man regga sig.

Blondinbella är däremot en publik figur, hennes sajt är inte för en sluten grupp. Här tilltalar vi varandra när vi skriver inlägg, hon tilltalar däremot sina läsare.

Det är en liten, om inte betydande, skillnad.
Man behöver inte regga sig här för att läsa, det är oftast fler gäster här än vad det är medlemmar. Jag har inte googlat på blondinbella och våldtäkt men jag skulle kunna föreställa sig att man skulle kunna få en träff på obsklassen.

Jag tycker att din jämförelse är rena nyset, pardon my french. Här tilltalar vi varandra? Blondinbella tilltalar sina läsare? Öh, jaha!?
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 15:00

Citat:
Ursprungligen postat av skumrask Visa inlägg

Jag tycker att din jämförelse är rena nyset, pardon my french. Här tilltalar vi varandra? Blondinbella tilltalar sina läsare? Öh, jaha!?
Ser du ingen skillnad i tilltalet mellan obsklassen, blondinbella eller för den delen DN?



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 15:01

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Det är skillnad på blogg och forum. I en blogg skriver du i egenskap av en person.

Ja, läsekrets har mycket att göra med saken när det gäller inflytande och att bli/vara en offentlig person.
Jag skulle nog vilja säga att jag i allra högsta grad skriver här i egenskap av person.

Men du menar kanske att om man uppger sitt riktiga namn så är det fritt fram att kritisera och ifrågasätta vad som helst? I själva verket borde det ju vara precis tvärtom.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 15:04

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Ser du ingen skillnad i tilltalet mellan obsklassen, blondinbella eller för den delen DN?
Jo, DN är ett nyhetsorgan.
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 15:06

Det är bara fegisar som skriver i egenskap av alias i den "stora offentligheten". En person med alias blir aldrig tagen på allvar eller också blir det ett jäkla hallå om den "typen" blir offentlig person. Kommer alias in och börjar starta t.ex. nätdrev mot offentliga personer kan det blir riktigt obehagligt, för det går inte att föra en jämnlik diskussion med ett hemliga alias som en person som går ut med eget namn.

Där är fenomenet Alex Schulman lite intressant. Jag tycker han verkar ha utgått från alias-principen i början av sin karriär och mer gjorde sig själv till en "typ" på internet som var frikopplad lite från hans privata person. Det var dock intressant när Ronnie Sandahl kritiserade Alex Schulman i kvällstidningen och AS blev helt paff och sur.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.




Senast redigerad av Mröff den 2009-02-19 klockan 15:09.
Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
skumrask
Elev
 
skumrasks avatar
 
Inlägg: 2 166
Reg.datum: Jul 2008
2009-02-19, 15:13

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Det är bara fegisar som skriver i egenskap av alias i den "stora offentligheten". En person med alias blir aldrig tagen på allvar eller också blir det ett jäkla hallå om den "typen" blir offentlig person. Kommer alias in och börjar starta t.ex. nätdrev mot offentliga personer kan det blir riktigt obehagligt, för det går inte att föra en jämnlik diskussion med ett hemliga alias som en person som går ut med eget namn.
Och vad tycker du då om sådana här trådar där "alias" aka fegisar börjar raljera om en "offentlig persons" sexövergrepp?
skumrask är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp