Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Kultur Farbror Barbro och Sofi Fahrman

Notiser

Farbror Barbro och Sofi Fahrman Prylbögeri, skönhet och mode. I en salig blandning.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#21) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-04-30, 21:10

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Det är ju självklart det viktigaste. Jag hade bara inte hört argumentet tidigare. Det enda jag har lärt mig är att ju rundare du är desto mindre rynkor, ganska självklart egentligen.
Jag har hört det med men jag tror inte på det, jag är rätt (hmm....)nätt, jag har inte särskilt mycket rynkor än, inga grå hår (som syns) men jag har fet hy och faktum är att jag tror att det hjälper mot rynkor, jag behöver inga extra krämer i ansiktet, det sköter sig själv liksom, om du (ni) fattar hur jag menar.l


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#22) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 21:16

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Jag har hört det med men jag tror inte på det, jag är rätt (hmm....)nätt, jag har inte särskilt mycket rynkor än, inga grå hår (som syns) men jag har fet hy och faktum är att jag tror att det hjälper mot rynkor, jag behöver inga extra krämer i ansiktet, det sköter sig själv liksom, om du (ni) fattar hur jag menar.l
Inte? Jag tycker att det är ganska självklart att om man fyller ut rynkorna så syns dom inte. Men det var, iaf för mig, skit detsamma, blir jag äldre så ska det väl synas. Gråa hår har jag ÄNTLIGEN fått (det tog tid men till slut börjar dom visa sig.), dom har jag väntat på länge.
Jag har, som jag sa tidigare, extremt torr hud, men använder inte och har aldrig använt några krämer. Nuförtiden är det mest olivålja som gäller, och det mest för att jag ska slippa känna mig stram i hela ansiktet.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#23) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-04-30, 21:23

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Inte? Jag tycker att det är ganska självklart att om man fyller ut rynkorna så syns dom inte. Men det var, iaf för mig, skit detsamma, blir jag äldre så ska det väl synas. Gråa hår har jag ÄNTLIGEN fått (det tog tid men till slut börjar dom visa sig.), dom har jag väntat på länge.
Jag har, som jag sa tidigare, extremt torr hud, men använder inte och har aldrig använt några krämer. Nuförtiden är det mest olivålja som gäller, och det mest för att jag ska slippa känna mig stram i hela ansiktet.
Vad bra. att du hittat något som fungerar för dig.
Jag har haft problem med hudeksem men äntligen fått lite starkare skit utskrivet vilket har hjälpt. Huskurer och annat har inte hjälpt utan jag har behövt starkare saker, om olivolja hjälper dig är det väl jättebra.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#24) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 21:35

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Vad bra. att du hittat något som fungerar för dig.
Jag har haft problem med hudeksem men äntligen fått lite starkare skit utskrivet vilket har hjälpt. Huskurer och annat har inte hjälpt utan jag har behövt starkare saker, om olivolja hjälper dig är det väl jättebra.
Ja, absolut! Jag tror ju inte riktigt på en massa blandningar som innebär påhittade saker som huden "behöver". Visst, vi lever inte som vi borde men jag tror ändå att det naturliga är det bästa.


Har du, förresten, fortsatt med hårkuren jag rekommenderade? Eller har du hittat nåt som är bättre?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#25) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-04-30, 22:00

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Ja, absolut! Jag tror ju inte riktigt på en massa blandningar som innebär påhittade saker som huden "behöver". Visst, vi lever inte som vi borde men jag tror ändå att det naturliga är det bästa.


Har du, förresten, fortsatt med hårkuren jag rekommenderade? Eller har du hittat nåt som är bättre?
Nej, jag fick kortison utskrivet och det hjälpte på en gång, mina hudbesvär går dessvärre inte över med annat än kortison och det visste jag från början men jag tänkte att lite huskurer kan ju inte skada.

Jag tror att mina hudproblem är rätt krångliga att lösa så huskurer fungerar inte på mig.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#26) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 22:21

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
Nej, jag fick kortison utskrivet och det hjälpte på en gång, mina hudbesvär går dessvärre inte över med annat än kortison och det visste jag från början men jag tänkte att lite huskurer kan ju inte skada.

Jag tror att mina hudproblem är rätt krångliga att lösa så huskurer fungerar inte på mig.
KOrtison brukar ju fungera så att man sväller. Kan det vara orsaken till att rynkorna uteblir, kanske?
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#27) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-30, 22:30

Jag har både rynkor och acne...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#28) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-04-30, 22:45

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Jag har både rynkor och acne...
JObbigt läge när inte ens huden kan bestämma sig om den är ung eller gammal.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#29) Gammal
Kickan
Glad satanist
 
Kickans avatar
 
Inlägg: 2 427
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-30, 23:12

Citat:
Ursprungligen postat av Fortune Visa inlägg
Vad har fet hy med rynkornas vara eller icke vara att göra? Jag har extremt torr hy men dåligt med rynkor. För mig handlar det iaf om att jag äter så att rynkorna fylls ut. Det är antagligen det säkraste sättet att slippa rynkor.
Det skulle kunna vara lite negergener också. Afrikaner har sällan rynkor.
Kickan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#30) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-04-30, 23:16

Citat:
Ursprungligen postat av Kickan Visa inlägg
Det skulle kunna vara lite negergener också. Afrikaner har sällan rynkor.
Det verkar rimligt. Vita har alltid rynkor om de inte är smällfeta eller kör med botox.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp