Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Allvarliga frågor Filosofiska forumet

Notiser

Filosofiska forumet Tråden för abstrakt tänkande kring tillvaron.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 03:13

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Hahaha justja, den biten hade jag ju lyckats glömma. Men det är fan logiskt eg. Med det tempot är det bäst att hålla sig undan.
Och vilken usel ursäkt du lyckades tränga fram. Är du den där som alltid lyckas med att blockera rullbandet vid Fridhemsplan när man har bråttom?
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 06:08

Eftersom folk verkar älska att stressa och det borde bli ett riktigt adrenalinpåslag om någon blockerar eller står till vänster i rulltrappan borde de egentligen tackas. Ska testa det nästa gång de två fenomenen storstad och rulltrappa sammanfaller.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 07:23

Citat:
Ursprungligen postat av Gullan Visa inlägg
Eftersom folk verkar älska att stressa och det borde bli ett riktigt adrenalinpåslag om någon blockerar eller står till vänster i rulltrappan borde de egentligen tackas. Ska testa det nästa gång de två fenomenen storstad och rulltrappa sammanfaller.
Äh och värst är alla virriga turuister på sommaren. Desutom fattar dom inte vad man säger utan står där som ena fån med sina jäkla kartor.

Senast redigerad av Torsten den 2009-05-21 klockan 07:26.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-05-21, 07:25

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Äh och värst är alla virriga turuister på sommaren. Desutom fattar dom inte vad man säger utan står där som fån med sina kartor.
Det är väl ändå inte så konstigt, att vi inte fattar vad ni säger, ni pratar ju så konstigt....och fort....
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 10:19

Ja huvva.

Själv håller jag mest till i "hooden", utanför stan.
Här lunkar sjukpensionärer, småbarn och djur omkring.

Jag blir deprimerad av stressen i city. På östermalm är det bättre, och jag förstår plötsligt varför tanter vill bo där.

Råkar jobba inte långt från t-centralen, och det är hemskt att gå till tunnelbanan. Har blivit för gammal.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Svimfärdig
Återanpassningsbar?
 
Svimfärdigs avatar
 
Inlägg: 2 476
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sluten avdelning på okänd ort.
2009-05-21, 13:07

Citat:
Ursprungligen postat av Torsten Visa inlägg
Och vilken usel ursäkt du lyckades tränga fram. Är du den där som alltid lyckas med att blockera rullbandet vid Fridhemsplan när man har bråttom?
Nej, jag håller mig gärna borta från Sthlm. Kanske var otydlig i mitt första inlägg i tråden. Jag har bott i Sthlm en sväng (eller ett par iofs) men bor inte kvar och skulle aldrig i helvete flytta tillbaka.

Ursäkt btw? Av mitt svar borde det framgått att jag tycker att det är förståeligt att man står på EN sida och den andra sidan är fri för alla stressmonster. Nåja nu är det klargjort iaf.


"Bara för att jag inte bryr mig behöver det inte betyda att jag inte förstår."
Svimfärdig är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
Torsten
med borsten
 
Torstens avatar
 
Inlägg: 1 207
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 13:39

Citat:
Ursprungligen postat av Svimfärdig Visa inlägg
Nej, jag håller mig gärna borta från Sthlm. Kanske var otydlig i mitt första inlägg i tråden. Jag har bott i Sthlm en sväng (eller ett par iofs) men bor inte kvar och skulle aldrig i helvete flytta tillbaka.

Ursäkt btw? Av mitt svar borde det framgått att jag tycker att det är förståeligt att man står på EN sida och den andra sidan är fri för alla stressmonster. Nåja nu är det klargjort iaf.
Ja bonnjävlar kan lämna sina seder hemma när dom rör sig bland bildat folk. Men som urstockholmare förstår jag inte vad du har emot staden? Har varit i många städer men tycker ändå att hemma alltid är bäst.
Torsten är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
CodeMAN
Analfanatiker
 
CodeMANs avatar
 
Inlägg: 4 294
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Costa del Stockholm
2009-05-21, 18:18

Jag fattar inte vad som händer med folks "personliga revir".

När jag pluggade antropologi på universitetet så konstaterade man att ett personligt revir ökar/minskar utifrån vilken status en människa har i samhället. Folk med lägre status brukar inte bry sig nämnvärt, medan folk med högre status kräver större personligt utrymme.

Revirets storlek är också beroende av hur avancerat ett samhälle är. Folk i t ex Indien borde inte ha problem med att trängas, medan folk i västländerna borde, i teorin iaf, kräva större personligt utrymme.

Sedan finns det rutiner som påverkar revirets storlek. Jag antar att att åka trångt på tåg eller t-bana kan anses som "rutin", dvs. folk accepterar att tågåkande kräver intrång i det personliga utrymmet.


Spritney Bears rockar f1!
CodeMAN är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 18:27

Min bror, japanen, brukar få fantastiskt bra utrymme i rusningstid på shinkansen. Men så är han vitskalle där och såna vet man ju inte om de smittar eller så. Han tyckte oavsett att det var ganska skönt att inte behöva trängas.

Hur skulle det se ut om indier hade krav på stora komfortzoner? Indien skulle inte räcka till.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-05-21, 19:16

Det beror på hur glesbefolkat det är också.

En norrbottning behöver ett personligt revir på några hundra meter.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp