Obsklassen - Forumet för dig som kräver lite extra stöd.  

Gå tillbaka   Obsklassen Livets väsentligheter Globetrotteri

Notiser

Globetrotteri Resor och andra kulturer.

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  (#11) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-07-16, 18:54

Citat:
Ursprungligen postat av Evert Visa inlägg
Frågan är bara vad Svenne gjorde på ett sunkigt Scandichotell? Kan det vara något stackars 16-årigt internetragg som varit föremål för övernattningen?
Jag slumrade till på en rastplats vid sjön Fryken. Plötsligt stod han där, en jeanskille med Converse och solglasögon i pannan. Trots den nästan feminina kroppsbyggnaden så hade han någonting vilt och farligt över sig. Ärren och hacket vid ögonbrynet visade att han många gånger levt ett hårt liv i samhällets utkanter. Det stod en gitarr bredvid hans väska, kanske var den inte hans? Han berättade att han var sexton men att han såg äldre ut. Han var på väg till en festival i Göteborg och behövde lite extra pengar. Han frågade ifall han fick suga av mig... Jag förklarade att jag inte var sån. Men att om så vore skulle jag vilja ha ett rum för natten. Jag fick honom att boka ett via telefon, ett där det skulle finnas bacon. Ett där det skulle finnas äggröra. Han använde sitt kreditkortsnummer när han ringde. Tre kilometer senare, vid södra infarten till Sunne, sparkade jag ut honom ur bilen och fortsatte ensam. Jag hade min heder i behåll och tog rummet själv. Av baconet blev det intet, jag tänkte lätt fånget lätt förgånget. Kanske var allt en dröm? Jag minns inte längre.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2009-07-16 klockan 19:29.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#12) Gammal
Fortune
Söt och mycket naiv
 
Fortunes avatar
 
Inlägg: 1 513
Reg.datum: Aug 2008
2009-07-16, 19:54

Vad fruktansvärt att äta bacon till frukost. En kopp kaffe och en macka , mer vill inte jag ha iaf. Och då älskar jag frukost. Men jag vill ju inte ha lunch till frukost.
Fortune är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#13) Gammal
Ulvena
Test i bäst asbest
 
Ulvenas avatar
 
Inlägg: 3 850
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Hemma
2009-07-16, 20:59

Bacon till frukost är jättegott, fast jag vill helst ha stekt ägg till (sunnyside up).
Jag har nog aldrig bott på Scandic men har de inte bacon på frukostbuffén så tänker jag nog inte provbo där heller.
Ärligt talat bor jag ytterst sällan på hotell i Sverige, vilket naturligtvis grundar sig i att jag aldrig turistar här.


Only the paranoid survive.
Ulvena är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#14) Gammal
Sven Hedin
Smegmatiker
 
Sven Hedins avatar
 
Inlägg: 3 694
Reg.datum: Jul 2008
Ort: клізма клініки
2009-07-16, 23:06

Citat:
Ursprungligen postat av Ulvena Visa inlägg
har de inte bacon på frukostbuffén så tänker jag nog inte provbo där
Självklart inte. Jag vet ju sedan länge att du har vett på att värdesätta god vällagad mat, och någonting så andefattigt och rent ut sagt jävla torftigt som en hotellfrukost utan det tunnskurna sidfläsket lär nog knappast stå att finna i den kristnade övernattningsvärlden. Bacon utgör fan den absolut viktigaste grundpelaren i en väl sammansatt frukost och gastronomiska storheter som Tore Wretman och Werner Vögeli skulle vända sig i sina gravar ifall dom hade hört om denna veritabla slakt på en av de boendes allra modestaste förväntningar.

Senast redigerad av Sven Hedin den 2009-07-16 klockan 23:40.
Sven Hedin är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#15) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-21, 20:13

Det skall vara sådär krispigt...baconet då.



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#16) Gammal
Hårfällerskan
Dekandent bollbrud
 
Hårfällerskans avatar
 
Inlägg: 361
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Geebeegee
2009-07-21, 21:28

Detta är fan chockartat! Snart börjar de väl med äggsubstitut i äggröran eller tar bort den överhuvudtaget också!

Denna mer och mer uppenbart obefogade fett- och kolesterolrädsla verkar fortfarande ha krafter kvar att påverka de mest heliga institutionerna i samhället, nämligen hotellen och deras frukostar Jag blir fan förbannad jag med!

Visst ni för övrigt på tal om inget att forskare måste fråga den etiska kommittén på sin arbetsplats om de får mata försökspersoner med två eller fler ägg per dag? Löjligheter! Sånt trams, och det dröjer inte länge innan det börjar drabba hotellbesökare säkert!

Tack till TS för att han tar upp this abomination. Usch.


Freudianska fallosfixationer och homosexuell perversionssymbolik följer varje man in i döden.
Hårfällerskan är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#17) Gammal
dr fotpall
Pink Sissy
 
dr fotpalls avatar
 
Inlägg: 139
Reg.datum: Jul 2008
nej nej - 2009-07-22, 22:52

nej, nej, det är åt helvete fel. baconet skall vara sladdrigt som en nypiskad kåldolme, men gifflarna, de skall vara frasiga så man smular ned hela södermalm när man biter i en på medborgarplatsen. och kaffet så starkt att man kan väcka en död med handpåläggning minuten efteråt.

precis så.

intet mindre.

och det skall ringa i öronen i timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mröff Visa inlägg
Det skall vara sådär krispigt...baconet då.


Ich mich geduckt

Senast redigerad av dr fotpall den 2009-07-22 klockan 22:57. Anledning: nyckfelstrisse behagade visa sitt fula tryne
dr fotpall är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#18) Gammal
Mröff
Analfabet
 
Mröffs avatar
 
Inlägg: 8 175
Reg.datum: Jul 2008
2009-07-23, 10:00

Citat:
Ursprungligen postat av dr fotpall Visa inlägg
men gifflarna, de skall vara frasiga så man smular ned hela södermalm när man biter i en på medborgarplatsen. .
fantastisk beskrivning av den ultimata giffeln...



Om du har ett paraply i rumpan, var försiktig så du inte fäller ut det.



Mröff är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#19) Gammal
Evert
Grillat är godast!
 
Everts avatar
 
Inlägg: 690
Reg.datum: Aug 2008
2009-07-23, 22:13

Citat:
Ursprungligen postat av Sven Hedin Visa inlägg
Så va fan alltså? Hur kan dom göra så här? Och varför? Är det politiskt?
Nu har jag fått reda på varför Scandic dragit in på baconet till frukosten. Följande brev kom till Scandics huvukontor för något år sedan.


HEJ SCANDIC!

DET ÄR MED STOR ORO JAG SER ATT NI PÅ SCANDIC INTE TAR FOLKS
HÄLSOPROBLEM PÅ ALLVAR. JAG TÄNKER DÅ PÅ BACONET SOM NI
SERVERER TILL FRUKOST VARJE MORGON. FOLK KAN FAKTISKT DÖ
AV HJÄRT OCH KÄRLSJUKDOMAR OM DE ÄTER FÖR MYCKET BACON.

JAG KRÄVER ATT NI SLUTAR MED BACON TILL FRUKOST PÅ SCANDIC
OCH TAR ERT ANSVAR FÖR FOLKS LIV OCH HÄLSA!!!

OM NI MOT FÖRMODAN KOMMER ATT TROTSA MINA ORDER KOMMER
JAG ATT VARJE MORGON BESÖKA NÅGRA SCANDICHOTELL OCH JAG
KOMMER ATT OLLA BACONET. GIVETVIS TAR JAG EN DISKRET BILD
MED MIN MOBILTELEFON NÄR JAG OLLAR BACONET OCH DESSA
BILDER KOMMER ATT SPRIDAS PÅ NÄTET TILL SCANDICS KUNDER.
MITT OLLANDE AV BACONET KOMMER ATT FORTGÅ ÄNDA TILL NI
VÄLJER ATT SLUTA SERVERA BACON TILL FRUKOST.

EDER HÖGAKTNINGSFULLE CODEMAN
Evert är inte uppkopplad
Svara med citat
  (#20) Gammal
Gullan
Miss Marple
 
Gullans avatar
 
Inlägg: 3 877
Reg.datum: Jul 2008
2010-09-22, 06:39

Var på Scandic igår och åt och då serverades det bland annat en soppa, skogssvampsoppa och till den var det då bacon. Fast soppan var inte särskilt god. Vi gissade att de inte hittat så många karl johanssvampar utan hade drygat ut med tickor som kan ge en lite fadd och tråkig smak. Men bacon fanns det som sagt.


Väldigt många frågor är IQ-relaterade.
Gullan är inte uppkopplad
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB code is
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp